بازدید 12089
اعتراض یک تهیه کننده دیگر به شرایط نامتوازن اکران؛

نمایش یک فیلم در 100 سالن سینمای ایران!

مسئولان وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش باید بر چگونگی اکران فیلم‌ها نظارت داشته باشند. نمی‌شود فیلمی بیش از 100 سالن داشته باشد اما فیلم‌های دیگری حتی 15 سالن هم نداشته باشند. با این وضعیت آن فیلم‌ها چگونه می‌توانند بفروشند؟! در حال حاضر فیلم ما در روز فقط 15 نمایش در تهران دارد در حالی که فروش آن در ایام تعطیل بسیار بالا بود.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 09 April 2016
 تهیه کننده فیلم «کفش‌هایم کو؟» شرایط اکران این فیلم را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: این نوع اکران را نمی‌توانم اکران عمومی بنامم چون شرایط آن کمی بهتر از «هنر و تجربه» است!

علی قائم مقامی در گفتگو با ایسنا افزود: فیلم ما در نوروز اکران عمومی نشد، چون فقط تعداد محدودی نمایش در بعضی سینماها داشتیم. در واقع فقط مجموعه‌های «کورش» و پردیس «زندگی» چهار پنج سانس نمایش به ما دادند که فروشش هم خیلی خوب و ضریب اشغال صندلی‌اش هم خیلی بالا بود اما در دیگر سالن‌ها نمایش زیادی نداشتیم.

وی با تشریح سانس‌های نمایش فیلم «کفش‌هایم کو؟» در سینماهای مختلف اضافه کرد: پردیس «آزادی» دو، سه سانس، پردیس «ملت» دو سانس ‌، «چارسو» یک سانس و «اریکه ایرانیان» هم دو سانس به ما اختصاص داده‌اند ضمن اینکه فیلم ما فقط در مشهد اکران شده است. با این شرایط، نمایش ما کمی بهتر از وضعیت گروه «هنر و تجربه» است چون در واقع اکران عمومی نیست.

قائم مقامی با اشاره به شرایط نابرابر فیلم‌ها در اکران تاکید کرد: اگر تعداد بیشتری سالن به صورت کامل در اختیار داشتیم، قطعا فروش ما هم میلیاردی می‌شد. زیرا در حال حاضر و با همین شرایط هم به طور متوسط درصد اشغال ما در سالن‌ها بالای 65 درصد است و در این وضعیت فروش سیصد میلیون تومانی فروش خوبی است.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه این فیلم در بخش خصوصی ساخته شده است، ادامه داد: نکته دیگر این است که ما فقط دو سالن را به طور کامل در اختیار داشته‌ایم. البته پخش کننده ما در تلاش است که سالن‌های بیشتری را بگیرد اما تا کنون موفق نشده است. به همین دلیل در مورد فیلم ما نوعی بی عدالتی صورت گرفته است.

نمایش یک فیلم در 100 سالن سینمای ایران!

قائم مقامی در ادامه خواستار نظارت وزارت ارشاد بر چگونگی اکران فیلم‌ها شد و توضیح داد: مسئولان وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش باید بر چگونگی اکران فیلم‌ها نظارت داشته باشند. نمی‌شود فیلمی بیش از 100 سالن داشته باشد اما فیلم‌های دیگری حتی 15 سالن هم نداشته باشند. با این وضعیت آن فیلم‌ها چگونه می‌توانند بفروشند؟! در حال حاضر فیلم ما در روز فقط 15 نمایش در تهران دارد در حالی که فروش آن در ایام تعطیل بسیار بالا بود.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که ایا بهتر نبود فیلم شما در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شد‌؟ گفت: نمی‌شود فیلمی که با بهترین عوامل سینمای ایران ساخته شده در هنر و تجربه اکران شود. آقای پوراحمد این فیلم را برای مخاطب عام ساخته است نه مخاطب خاص و در همین نمایش‌هایی که داشته‌ایم خانواده‌ها به خوبی با فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند و واکنش‌هایشان نشان می‌دهد که فیلم چقدر روی آنها تاثیر گذاشته است اما حق نبود چنین برخوردی با این فیلم صورت گیرد.

علی قائم مقامی در پایان یادآور شد: تصور ما این بود در اکران نوروزی همه مدل فیلمی هست و بسته‌ای سینمایی توزیع می‌شود که هر سلیقه‌ای می‌تواند فیلم مورد علاقه‌اش را انتخاب کند و اگر این بی عدالتی صورت نمی‌گرفت، مطمئنم فروش ما خیلی بهتر از این می‌شد همچنانکه در حال حاضر شرایط جذب مخاطب ما بهتر شده است و مطمئنم در روزهای آینده فروش‌ بهتری خواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم