بازدید 21973

جوابیه دانشگاه خواجه نصیر و پاسخ استاد اخراجی

روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پی انتشار گزارش تحصن استادی که به دلیل صدای زنانه از تدریس محروم شده بود، ارسال کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 14 March 2016
روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پی انتشار گزارش تحصن استادی که به دلیل صدای زنانه از تدریس محروم شده بود، ارسال کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، در پاسخ دانشگاه خواجه نصیر به گزارش «ماجرای استادی که به دلیل صدای زنانه از تدریس محروم شده و حالا دست به تحصن زده است» آمده است؛

در پی انتشار خبر خاتمه قرارداد یکی از اعضای هیات علمی پیمانی سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، روابط عمومی دانشگاه ضمن ابراز تاسف از انعکاس نادرست و یک سویه این موضوع، لازم میداند توضیحاتی را به شرح زیر اعلام نماید:

۱- با متقاضیان عضویت هیات علمی دانشگاه، پس از طی مراحل قانونی و تائید هیات اجرایی جذب دانشگاه، قرارداد پیمانی یکساله منعقد میگردد. درطول مدت قرارداد، عملکرد آموزشی، پژوهشی و پایبندی به اصول اخلاق حرفهای آنها مطابق آئیننامه هیات اجرایی جذب مورد ارزیابی قرار میگیرد. چنانچه متقاضی در هر کدام از موارد فوق الذکر عملکرد مناسبی نداشته باشد، دانشگاه مطابق آئیننامه و عرف تمامی مجامع علمی دنیا میتواند نسبت به عدم تمدید قرارداد متقاضی اقدام نماید. شایان ذکر است که متقاضی نیز میتواند پس از پایان قرارداد یکساله نسبت به قطع همکاری با دانشگاه اقدام نماید.

۲- معیارهای اصلی ارزیابی اعضای هیات علمی، عملکرد آموزشی، پژوهشی و رعایت شئونات دانشگاهی است. لذا بدیهی است که مشخصات ظاهری، تُن صدا و ... نمیتواند معیاری برای پذیرش یا عدم پذیرش متقاضیان استخدام در دانشگاه باشد. در مورد فرد مورد نظر نیز هیات جذب دانشگاه، ضمن آگاهی از تُن صدای ایشان، با عقد قرارداد یک ساله پیمانی اولیه موافقت نموده است.

۳- هیات اجرائی جذب و دانشکده فیزیک دانشگاه با تمدید قرارداد فرد موردنظر به علت عدم رعایت شئونات دانشگاهی از قبیل درخواست نامتعارف ارتقاء به دانشیاری (تنها پس از گذشت چند ماه از قرارداد پیمانی اولیه) و شکایت وی از دانشگاه به محاکم قضایی به دنبال مخالفت دانشکده و دانشگاه با درخواست غیرمنطقی و غیرقانونی ایشان، عدم رعایت امانت داری در نمرات پایان ترم دانشجویان و ... مخالفت نموده است.

۴- رفتارهای غیرمتعارف فرد مذکور پس از عدم تمدید قرارداد دانشگاه با ایشان، از قبیل مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و نشر خبر کذب "اخراج از دانشگاه به علت تُن صدا" و اصرار بر انتشار آن در رسانه‌های داخلی و فضای مجازی، خود موید تصمیم درست دانشکده فیزیک و هیات اجرائی جذب دانشگاه، مبنی بر عدم تمدید قرارداد ایشان به علت عدم رعایت اخلاق حرفهای و شئونات دانشگاهی است.

واکنش استاد اخراجی به جوابیه دانشگاه خواجه نصیر


در همین حال، قاسم اکسیری فرد به این جوابیه دانشگاه خواجه نصیر واکنش نشان داده است .
متن جوابيه دكتر قاسم اكسيري فرد به شرح زير است :

1- کمیته احراز صلاحیتهای عمومی دانشگاه خواجه نصیر در تاریخ ده شهریور 1393 از دید صلاحیت و توانایی عمومی من کتبا حکم به عدم صلاحیت من برای تدریس داده است. دبیر این کمیته آقای دکتر وفایی به صراحت نظر تخصصی کمیته را به من تفهیم کرد و مبنای حکم آهنگ صدای من بیان شد. در صورتی که خلاف ماوقع را می گویم به دانشگاه اجازه می دهم و از آن انتظار دارم حکم غیر محرمانه ارزشیابی کمیته صلاحیتهای عمومی مرا انتشار دهد.

2- مصاحبه های من با مطبوعات از نیمه دوم اسفند 1393 شروع شده است لذا این مصاحبه ها نمی توانسته است در تصمیم دانشگاه مبنی بر ناتوانی من به تدریس اثری داشته باشد. به علاوه از چه زمانی و دقیقا بر اساس کدام استدلالی گفتگو با مطبوعات دلیل ناتوانی یک استاد دانشگاه در تدریس شده است؟ لطفا دانشگاه توجیه یا سفسطه نکند. حتی اگر به خطا فرض کنیم یک استاد دانشگاه نمی تواند با مطبوعات سخن بگوید دقت کنید من زمانی گفتگوها را با مطبوعات انجام داده ام که هیچ قراردادی با دانشگاه نداشته ام. هیچ دانشگاهی حق ندارد حقوق شهروندی اساتید سابق دانشگاه را نقض کند و به آنها بگوید با مطبوعات سخن نگویید. دانشگاه نمی تواند و نباید حقوق شهروندی شهروندان را نقض کند و پاسخ دادن به خبرنگاران را دلیل عدم صلاحیت اساتید دانشگاه بشمارد. این رفتار دور از شان دانشگاه است.

3- دانشگاه حقیقت را کتمان می کند. همه ی دانشجویان نمره نهایی دقیق بر اساس برگه های خود دریافت نموده اند. به علاوه نمره های دانشجویان در اواخر بهمن 93 وارد سایت آموزشی شده است لذا حتی اگر دانشگاه راست می گفت این نمره ها نمی توانسته است دلیل عدم صلاحیت من برای تدریس از ده شهریور 93 باشد. حتی اگر دانشگاه راست می گفت این نمره ها نمی توانست دلیل حکم نوشته شده در اواسط آذرماه 93 توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه باشد. می توانست؟

4- هیات اجرایی پیشین جذب دانشگاه و ریاست سابق دانشگاه حکم مرا امضا کردند. هیات اجرایی و ریاست جدید در جذب من به دانشگاه دخالتی نداشته است که می گویند آهنگ صدای مرا پیش از جذب شنیده بوده است. دانشگاه باز حقيقت را نمي گويد. هیاتی دیگر و ریاستی دیگر حکم مرا امضا کرده است. بر مبنای کدام استدلال ریاست جدید اصرار دارد که مسیول جذب من بوده است و این افتخار را برای خود می خرد در حالی که تنها مسیول تبعات منفي برکناری من است؟

5- دانشگاه مدعی است که از درون دانشکده از من حمایتی نشده است. اما این سخن درست نيست. شورای هسته ای و گرانش در صورت جلسه رسمی خود با تمدید قرارداد من موافقت نمود. کمیته ی آموزشی دانشکده فیزیک تقاضای تمدید قرارداد مرا داشت. معاونت آموزشی دانشکده فیزیک هم همین گونه. دانشگاه بر خلاف نظر تخصصی همکاران و دانشکده فیزیک حکم به عدم تمدید قرارداد من داد. کار دانشگاه در عدم تمدید قرار داد من حرفه ای نبوده است ناقض رفتار حرفه ای یک دانشگاه بوده است.

از دانشگاه خواجه نصیر مصرانه تقاضا دارم حکم کمیته صلاحیتهای عمومی مرا در تاریخ ده شهریور 93 برای تنویر افکار عمومی انتشار دهد. چه دلیلی بد تر از رد صلاحیت من به علت آهنگ صدایم وجود می تواند داشته باشد که دانشگاه عليرغم درخواست من و افکار عمومی حاضر نیست حکم غیر محرمانه کمیته ی احراز صلاحیتهای عمومی مرا انتشار دهد؟ واقعا چه دلیلی به جز كتمان حقيقت دانشگاه و تلاش دانشگاه در پوشاندن خطای خود می تواند وجود داشته باشد؟

با احترام شایسته
دکتر قاسم اکسیری فرد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۳۰
سلام
اولا ایشان اخراج نشده اند بلکه تمدید قرارداد
نشده اند.
ثانیا مرتبه دانشگاهی ایشان استادیار میتواند
باشد
ثالثا ایشان در صورت داشتن توانایی علمی وعملی می توانند جایگاه بیابند ونیاز نیست
به زور خودشان را به دانشگاهی تحمیل نمایند
واقعا برای دانشگاه خواجه نصیر متاسفم... چرا باید باعث بشن یک نابغه بره جلوی دانشگاه تحصن کنه!!
جوابیه دانشگاه معلومه برای ماست مالی است و از قبیل جوابهای کلیشه ای و اداری است.
ببريد ادله را به دادگاه آرائه كنيد و اگر حكم دادگاه نشان داد شما را بخاطر صداي زمانه اخراج كرده اند، نسبت به اين امر اعتراض بينالمللي كنيد.
اقا همه از وضعیت اسفناک و خاله زنکی در دانشگاهها مطلع هستند....
دمش گرم. هرچی هم باشه و هرچقدر هم ایراد داشته باشه از این اساتید فسیل که در حال حاضر تو دانشگاه مشغول هستن بهتره.
استاد ما کتابی چاپ 1962 رو تدریس میکنه و عبارت : "به تازگی دانشمندان به این زمینه پژوهشی علاقه نشان داده اند" را تو سال 2015 باز هم میگه به تازگی. من 25 سال بعد از اون تاریخ به دنیا اومدم و الان دارم دکترای خودم رو تموم میکنم.
بای ذنب قتلت ؟
حق با استاد است، نیاز هم به حکم هیات اجرایی نیست، همه میدانند در دانشگاه ها و کمیته های جذب چه پارتی بازی ها و کارهای خلاف قانونی صورت میگیرد. در دولت قبل بود، الان هم با شدت بیشتری وجود دارد. کلا فضای دانشگاه بسیار غیرعلمی و بسیار سیاسی شده. به همین دلیل ورودی ها و خروجی های دانشگاه های ایران روز به روز ضعیف تر و بی ارزش تر میشوند! من جای دکتر اکسیری بودم حتما میرفتم در دانشگاه های خارج درس میدادم، بی زحمت و با ارزش...اصلا قابل مقایسه با ایران نیست.
این هم آخر و عاقبت برگشتن به ایران ولی حالا که برگشتی مردونه بایست و حقت رو بگیر،روند جذب هیات علمی در ایران تاسف بار شده نه ارزشی نه احترامی نه امکاناتی نه حقوق دندن گیری هیچی نیست
ببینید چطور یک مشت آدم با اعتبار یک دانشگاه بازی می کنند!!!

واقعا زشت است. کاش کمی هم اخلاق حرفه ای برای دانشجویان تدریس می شد
اینکه سرنوشت شغلی خیلی ها دست یک سری افراد غیر حرفه ای با افکار عجیب و غریب هست هیچ شکی نیست.دکتر جان شما هم خودت رو ناراحت نکن هیمن فرمونی که دای میری رو برو کارت درسته.
سلام
دکتر جان به این ادعای دانشگاه پاسخ ندادید که آیا درخواست ارتقا رتبه داده بودید یا نه؟ درهر صورت امیدوارم به آنچه مستحق هستید برسید
درطول مدت قرارداد، عملکرد آموزشی، پژوهشی و پایبندی به اصول اخلاق حرفهای آنها مطابق آئیننامه هیات اجرایی جذب مورد ارزیابی قرار میگیرد.....يعني جا برای اعمال سليقه و مسخره بازي و ... رو باز گذاشتين !
آقاي دكتر چرا اينقدر اصرار داري خودتو به جايي تحميل كني كه نميخوانت؟ منم دو بار توي سايت جذب ثبت نام كردم وقتي گفتن بهم نياز ندارن كوله بارمو جمع كردم اومدم اينور. به نظرم اصرارت ديگه به صلاح نيست حالا خود داني!
جوش نزن.اگه استاد خوبی بوده باشی صد تا جای دیگه آماده جذبت هستند
متاسفانه برخورد عده ای در دانشگاه خصوصا در مصاحبه های علمی از روی کینه و عداوت است. دانشگاه های امروز ما اصلا راستگو نیستند و روند جذب کاملا منحرف و نابود کننده نخبگان کشور است.
در پاسخ خود در مورد درخواست ارتقا به دانشیاری چند ماه بعد از پیمانی شدن و شکایت از دانشگاه به دلیل رد درخواست غیرمنطقی خود صحبتی به میان نیاورده است چرا؟
جناب آقای دکتر قاسم اکسیری فرد
به عنوان یک عضو هیات علمی رفتار اعتراضی جنابعالی را درک نمی کنم. آیا دلبستگی خاصی به دانشگاه خواجه نصیر دارید؟ در محیطی که شما به خاطر تن صدایتان تائید نمی شوید چطور انتظار دارید حتی در صورت تائید و استخدام آزادی عمل و شجاعت یک هیات علمی واقعی را داشته باشید. ادنبال فرصت های جدید باشید. هیات علمی شدن مثل به خواستگاری رفتن می باشد اگر جلب بله نشنیدید دنبال دلیل نباشید اسید پاشی هم نکنید. به فکر دیگران احترام بگذارید.
واقعا از نان انداختن یک فرد زحمتکش که صاحب خانواده است کار خیلی خیلی بیرحمانه ایست که حتی در کشورهای افریقایی هم نمیشود. بیسواد هایی هستند که پستهای مهمی گرفته اند و رسمی شده اند صرفا بخاطر.............
اینهمه ملت مشکلات بیکاری و حفاهای بسیار شدیدتر در این مملکت هست چرا شما اینهمه پیگیر کار این آقا هستین؟
دولت قبل اینهمه استاد طراز اول رو مثل چی ریخت بیرون از دانشگاه ها چرا صدای تابناک و سایرین در نیومد؟
چه جواب دندان شکنی داد دکتر!!!
دمت گرم
تا احقاق حقت ادامه بده دکتر..
نذار حقت رو بخورن
دانشگاه باید دانشگاه باشد. دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست.
اینقدر دکتر مملکت رو اذیت نکنید.این هم مانند بقیه میرود ها.
لطفا دیگه دانشگاه ماله کشی نکنه چون هیچکس باورش نمیشه !
واقعا مسلمان هستيم يا فقط نام مان مسلمان است؟
از نظر اسلام جايگاه علم در كجا است ؟ما با علم چه مي كنيم؟با يك معلم چه مي كنيم؟
بابا استاد عزیز،بیا برو هجرت کن خارج اونجا قدر تو میدونند.
من جای این استاد بودم لحظه ای درنگ نمیکردم و سریع از کشور خارج میشدم .اینجا قدر تحصیلکرده ها رو نمیدونن هنوز یادمون نرفته ماحرای نخبه ایرانی در کشورآلمان رو که دانشگاه تهران پذیرشش نکرد برای تدریس
دانشگاه خواجه نصیر اگر واقعا به دلیل خاتمه قرارداد یکساله با استاد مزبور ، تصمیم به قطع همکاری با ایشان گرفته ،چرا بدلیل ویژگی تن صدای این استاد باسواد و متعهد، هیچ ارفاقی در باره تمدید قرارداد با ایشان قائل نشده و در وانفسای بیکاری، دکتر قاسم اکسیری فرد را اخراج کردند؟!
واقعا این قراردادهای پیمانی یکساله اعضای هیات علمی دانشگاه ها از برده داری و قراردادهای موقت کار هم بدتر است. اصلا در شان یک استاد دانشگاه نیست که با ترس و لرز سر کلاس برود که آیا قرارداد او تمدید می شود یا نه. مثل آب خوردن می توانند استاد را به بهانه های مختلف کله پا کنند. خیلی از دوستان که در سازمانهای اجرایی کار می کنند و رسمی هستند به خاطر همین مسائل در رفتن به دانشگاه ها به صورت پیمانی تردید داشته اند ... به نظرم باید برای این قراردادهای متزلزل کاری توسط مسئولان صورت گیرد چون اسمش پیمانی است ولی واقعا یک قرارداد موقت کاری است و اصلا با پیمانی دستگاه های اجرایی قابل قیاس نیست
چاپ کن تابی مردم قضاوت کنند ...
خودش میگه نمرات ترم دوم سال 1392 -1393 را بهمن سال 1393 وارد سایت کرده است؟!! اون وقت من موندم این آدم نباید به جای دانشگاه به بخش روانی بیمارستان کند! این بنده خدا نمرات را نه تنها قبل از زمان ثبت نام ترم بعد مشخص نکرده است بلکه برای دو ترم بعد هم نمیشده روی نمرات حساب کرد! اون وقت تابناک هم جوابیه از این پر میکنه! خبر نامه زرد داری میشی!! (هرجای متن توهین است کلمه توهین را حذف کنید! اصل نظر را منتشر کنید)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر