بازدید 4426

شیوه جدید برای سرقت اطلاعات تلفن‌های همراه

کد خبر: ۵۷۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 13 March 2016
برای سرقت اطلاعات شخصی تلفن‌های هوشمند، هر روز راهکار جدیدی پیدا می‌شود، متقلبان این روزها برای دست یافتن به عکس و فیلم های خصوصی دیگران هر راهی را امتحان می‌کنند و در آخرین اقدام سوء استفاده از بازی آنلاین کلش آف کلنز را دست مایه قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، این روزها در گوشه و کنار هرکدام از وب‌سایت‌های سرگرمی، بنر چشمک زنی برای بازی کلش آف کلنز به چشم می‌خورد.

این تبلیغات متقاضیان را به صفحات خرید آنلاینی راهنمایی می‌کند که در مرحله اول خرید، از خریدار جی‌میل و پسورد آن در سیستم‌های اندرویدی و اپل آی‌دی و پسورد آن در سیستم عامل‌های IOS را طلب می‌کنند.

شیوه جدید برای سرقت اطلاعات تلفن‌های همراه

سرقت اطلاعات شخصی تلفن‌های هوشمند راه های مختلفی دارد و یکی از آنها در اختیار داشتن اطلاعات جی‌میل یا اپل آی‌دی تنظیم شده روی تلفن‌های همراه است.

سیستم عامل اندروید بصورت خودکار (در صورت فعال کردن گزینه Sync) عکس‌ها و فیلم‌های موجود در گوشی همراه را در سرور گوگل ذخیره می‌کند تا کاربران در هر نقطه ای از دنیا از طریق جی‌میل و گوگل درایو به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

همین اتفاق در گوشی‌های اپل نیز می‌افتد و اطلاعات شخصی صاحب تلفن در سرورهای اپل ذخیره می‌شود و در این موارد برای سارقان اطلاعات شخصی تنها دسترسی به جی‌میل و پسورد آن کافی است.

در بسیاری موارد مشاهده شده که کودکان این بازی را در تلفن‌های همراه والدین دنبال می‌کنند و اقدام به خرید می‌کنند بدون اینکه والدین از جزئیات و مراحل خرید اطلاع داشته باشند. کودکان نیز بدون دانستن چنین خطراتی جی‌میل و پسورد تنظیم شده روی گوشی والدین را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و این افراد نیز خیلی راحت می‌توانند اطلاعات شخصی را بدست بیاورند.

در این زمینه سید موسی حسینی از مسئولان پلیس فتا می‌گوید: در بازه زمانی مختلف برخی از شهروندان با مراجعه به قوه قضائیه نسبت به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی شان در فضای مجازی شکایت کرده‌اند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شگرد به کار رفته متهم در به دست آوردن تصاویر و هک سیستم امنیتی تلفن همراه هوشمند شاکیان به یک روش صورت گرفته است و تمام شاکیان علاقه شدیدی به بازی کلش آو کلنز این بازی آنلاین اینترنتی داشته و برای بالا بردن سطح و رتبه بازی خود به تارنماها و یا سایت‌های تبلیغاتی خرید الماس به صورت رایگان مراجعه کرده‌اند.

سرهنگ اصغر باقریان رئیس پلیس فتا غرب استان تهران نیز گفت: متاسفانه در این بازی نیز مثل دیگر بازی‌های اندرویدی امکان به سرقت رفتن اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد. چراکه افراد سودجو می‌توانند با هک این بازی موجب به سرقت رفتن اطلاعات شخصی افراد شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر نوجوانان و کودکان از طرفداران پر و پاقرص این بازی محسوب می‌شوند از این رو والدین از کنار این بازی مخرب نباید به سادگی عبور کنند و به نحو مقتضی بر استفاده کودکان خود نظارت داشته باشند.

به نظر می‌رسد که سرقت اطلاعات شخصی افراد این روزها راهکار ساده‌تری پیدا کرده و متقلبان نیز برای دستیابی به این اطلاعات کودکان را هدف قرار داده‌اند و در این میان لازم است تا خانواده‌ها نظارت بیشتری بر کودکان خود داشته باشند و از پسورد خود محافظت کنند تا با غفلت آنها و کودکانشان، اطلاعات شخصی‌شان از جاهای دیگر سر درنیاورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر