بازدید 40103

تحصن استاد دانشگاه خواجه نصیر طوسی

صدای نازکی دارد اما پس از دو‌ تا ‌سه‌ دقیقه همکلام‌شدن با او تن‌صدایش مانند دقایق اول تعجب‌برانگیز نیست. رزومه اکسیری‌فرد نشان می‌دهد، او در فیزیک یک‌نخبه یا یک‌نابغه است. او دکترایش را در رشته ذرات بنیادین گرفته و حالا هم‌زمان با تدریس نافرجام در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی پژوهشگر مقیم پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است.
کد خبر: ۵۷۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 11 March 2016
قاسم اکسیری فرد، استاد سابق دانشگاه خواجه نصیر طوسی که به دلیل صدای زنانه از دانشگاه اخراج شده، برای چندمین بار مقابل دانشگاه خواجه نصیر طوسی دست به تحصن زد. اکسیری فرد، استاد فیزیک است و مدرک‌اش را از مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفت ایتالیا اخذ کرده است.

به گزارش خبرآلانی، او پیش‌ از این نیز دست به تحصن زده بود و ظاهرا موفق به دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم شده بود. پس‌ از آن به گفته اکسیری فرد، وزیر علوم به او قول داده بود تا 15 بهمن 94 مشکل‌ اش با دانشگاه خواجه نصیر طوسی برطرف شود اما به دلیل برطرف‌نشدن مشکل‌ اش، حالا دوباره تحصن‌اش را آغاز کرده است.

تحصن استاد دانشگاه خواجه نصیر طوسی

ماجرای اکسیری فرد چیست؟

دکتر قاسم اکسیری‌فرد از آن دست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که با رتبه اول المپیاد فیزیک در سال١٣٧٤ وارد این دانشگاه صنعتی شده و «شریف» تبدیل به یکی از سکوهای پرتاب او به سطح اول کرسی‌های علمی جهان شده است. اکسیری‌فرد پس از پایان تحصیلاتش در شریف و دانشگاه علوم پایه زنجان، برای تحصیل در مقطع دکترا به یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های اروپا درزمینه ریاضی، فیزیک و علوم اعصاب، یعنی به مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفت رفت و با نمره عالی در مقطع دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

قاسم اکسیری‌فرد در بهمن‌١٣٩٢، هم‌زمان با فراخوان جذب هیئت علمی وزارت علوم، جذب دانشگاه صنعتی خواجه ‌نصیر شد. در ترم‌های ابتدایی فیزیک پایه را تدریس کرد اما هم‌زمان با تدریسش، پرونده او در هیئت تأیید‌ صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه ‌نصیر بررسی می‌شد.

تحصن استاد دانشگاه خواجه نصیر طوسی

اما در اردیبهشت ‌سال١٣٩٣، اکسیری‌فرد و شاگردانش با شوک عجیبی مواجه شدند. او می‌گوید:‌«در جلسه بررسی صلاحیت عمومی اساتید دانشگاه خواجه ‌نصیر، پس از سؤال‌های فراوان، به ‌عنوان آخرین سؤال از من پرسیدند اگر در کلاس درس دانشجویان استاد را به سخره بگیرند چه می‌شود؟ گفتم من از آنها تشکر می‌کنم و رد می‌شوم» اکسیری‌فرد اضافه کرد: «وقتی این سؤال را پرسیدند، از ‌نظر فکری کمی به ‌هم ریختم تا زمانی که اعلام کردند صلاحیت فردی و عمومی شما در کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رد شده است. ماه‌ها رفت‌و‌آمد کردم و به‌هیچ‌وجه علت را به من نگفتند و تا ماه‌ها طفره می‌رفتند. تا روزی که در نمازخانه دانشگاه بلند‌گو را از امام‌جماعت مسجد گرفتم و اوضاع را برای دانشجویان مطرح کردم، پس‌ازآن امام‌جماعت و نماینده ولی ‌فقیه در دانشگاه‌ها پیگیر کار من شدند و از جانب امام‌جماعت دانشگاه شنیدم، کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه ‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به‌اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم و احتمال داده‌اند در کلاس درس مورد تمسخر دانشجویان قرار بگیرم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱۰۰
اونوقت از من و شما ميپرسند فرار مغزها دليلش چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
هر روز دارند یک موضوع سخیف رو برای بحث تو جامعه جا می اندازند. امروز صدای زنانه یا مردانه استاد.کم کم سقف انتظارات ابرانی ها به این حد می رسانند که دختر بتونه از تو خونه در بیاد یا نیاد . دقت کردید؟!
سینا
| Turkey |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
وقتی عقل نباشه هم خود طرف در عذابه هم اطرافیانش!
ظلمه دیگه
صدا کلفت ها مشغولِ قُلدری برای مردم اند...
آقای دکتر؛ شما هم بهتره بری به یه مملکت دیگه...
اینجا جهان سوم است.
واقعا ادم ناراحت میشه که انسانی به این دلیل از درس دادن و پیشرفت که میتونه باعث پیشرفت مملکتش بشه بازدارند.
کی میدونه.! شاید همین ادم باعث افتخار ما ایرانیا تو دنیا بشه
امیدوارم تا قبل از این که کشورهای دیگه این استاد رو جذب کنن فکری به حال این مشکل کنن. البته به نظرم یه سری ادما دوس دارن که دید مردم دنیا رو روی ما خراب کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
ایشان را اگر می شناختید می دانستید که باعث افتخار ایرانی ها هستند.
چقدر مضحک! واقعا خجالت آوره که کسی از تدریس به خاطر این موضوع منع بشود. ما خودمان داریم تیشه به ریشه خودمان می زنیم. به دلیل اینکه احتمالا تصمیم گیرندگان مشکل دارند و صلاحدید فردی را بجای مصلخت عمومی مد نظر دارند!!!
من به عنوان یکی از فارغ التحصیلان نسبتا قدیمی این دانشگاه برای چنین حرکتی متاسفم.... واقعا حتی مطرح کردنش هم زشته ... هی داد بیداد....
ما با سرمایه های خودمان چه میکنیم؟ آیا نباید هوشیار بود؟
این را بهانه کرده اند تا حسادت شان را فرو نشانند
خوب مگر استاد باید فقط درس بدهد؟؟؟!!!
اساتید پژوهشی هم داریم که کارشان تحقیق است و تدریس نمی کنند...
حالا بگید چرا مغزها فرار می کنند
مگر آقایونی که به اصطلاح صدای مررررررررررردددددونه دارن چه .....میکنن ؟ این بابا کل زندگیش و گذاشته رو علم ولی آقایون اینو بدونین که این میز وفا نداره و ممکنه با یه اشاره از جای دیگه همین آقای اکسیری رو بزارن بالاتر از خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
اولا ممکن نیست. دوم اینکه اکسیری و امثال او اگر مدیر بشوند که رفتار زشت این ها رو پیش نمی گیرند.
کلا در کشور ما نخبگان هیچ جایگاهی ندارند. نمونه کشوری شدم و من هم سرگردانم و امروز به این نتیجه رسیدم که عمرم را در ایران تلف کردم و باید بروم. وای بر این ظلم ها و این مرام زشت...
واقعا متاسفم برای هیئت جذب این دانشگاه
اگه یکی دست و پاش مشکل داشته باشه نمیتونه استاد دانشگاه باشه؟!
خوب صداش نازکه! تقصیر خودشه؟! اشتباهی ازش سر زده؟
نا سلامتی استاد دانشگاهه، مغزش مهمه؛ اینو مسءولین بفهمن!
وای بر ما وای بر ما
من جای اقابودم میرفتم ایتالیا وبه مردم ان کشور خدمت میکردم این اقایان شایستگی ندارندمتاسفم
برای فرهنگ متصدیان و مسوولان امور دانشگاهی کشور جای بسی تاسف داره
واقعا جای تاسف داره
واقعا کاری که مسئولین کردند زشت و ناپسندیده می باشد . این استاد باهوش است و باید ازش استفاده کرد، مشکل ایشون خدادیه و تقصیر خودشون نمی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
این مشکل نیست قربان . یک ویژگی است . اگر شما اجازه بدید.
البته از بهمن نود و دو تا اردیبهشت 93 حتی یک ترم هم نیست پس چطور نوشتید که در ترمهای ابتدایی فیزیک پایه تدریس میکرده؟ خودتون خبرتون رو میخونید؟
خداییش خیلی خیلی دلیل مسخره ای هست !!! مگر مثلا دانشجویان استادی که یک پایش را از دست داده یا یک استاد نابینا را مسخره میکنند که کسی با صدای نازک را مسخره کنند ؟!؟! این دیگه چجور استدلال مزخرفیه ؟!؟!؟!؟
اينجا استاد با شلوارك مياد و دمپايي سر كلاس. فقط ما ايراني ها هستيم كه هنوز دنبال ابهت استادانه ايم. اصلا نميتونيم استادي رو با شلوار لي تصور كنيم. هنوز هم من نميفهمم چرا ايشون التماس ميكنه كه درس بده. بنده خدا اينا بايد التماس كنند كه تو درس بدي.
دانشجو هاي امريكايي يه بار لهجه استادهاشون رو كه واقعا حتي بعضي از حروف رو نميتونند تلفظ كنند، مسخره نميكنند. دانشجوي ايراني هم اگر واقعا به فكر درس هست، اين كار رو نميكنه
آخه چرا برگشتی؟
بابا یک نفر تکلیف این فرد رو مشخص بکنه و رسما اعلام بکنه. دیگه شورش در اومد.
واقعا مایه تاسف است اگر واقعیت داشته باشد
انهم در این قحط الرجال فعلی
دانشجوهای تحصیلات عالی دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های دولتی اهل دست انداختن کسی نیستند. صداش زنونه باشه چه اشکالی داره؟؟ بی خیال بابا صلاحیت علمیش رو بررسی کنید
خوب برو دانشگاه های آمریکا ، اروپا ...
چه کار می کنی اینجا ، اینا که با این دلایل مسخره میان یک استاد با سابقه درخشان رو رد می کنند مطمئن باش در صورت قبول کردنت دوباره دنبال یک بهانه میگردن و ردت می کنند .
برو دانشگاه های آمریکا تا قدرت رو بدونن
من با چند جلسه voice therapyمشکل زیر بودن صدای ایشان را رفع میکنم.
با سلام این کشور درست بشو نیست
دیوانه است که مانده باید برود مراکزی که روی چشaم جایش بدهند
من دانشگاه خواجه نصیر و گروه فیزیکش را مثل کف دست می شناسم. برخی اعضای هیات علمی آن گروه 25 سال است که استادیار هستند. یکی از آنها سرکلاس جسم را با سرعت اوله صفر با بالا پرتاب می کند، و بارها مدیر بوده و هست. در این سالها در گروه فیزیک (و شیمی آن) دانشگاه هیات علمی قوی جذب نشده.
خوب دقت کنید سرنوشت کشور دانشگاه ونخبگان وازهمه مهمترابروی افراد بدست چه کسانی سپرده شده شاید یکی ازاقوامشان ازیک دانشگاه ناشناخته فارغ التحصیل شده وبیکاراست خاستند برای اوکارافرینی کنند وازاین راه صله رحم بجای اورندیاشاید جای خالی این بنده خدا خریدارچشم قرمزی داردکه میتواند کام عده ای راشیرین کندوبامشکلتراشی برای این استادمشکل چندنفردیگرراحل کند
ایشان در تدریس فوق العاده بودند.
«شریف» تبدیل به یکی از سکوهای پرتاب او به سطح اول کرسی‌های علمی جهان شده است ؟! نخیر!‌ امثال ایشون شریف رو شریف کردن! همون طور که نوشتی مدال المپیاد جهانی فیزیک داشته قبل اینکه بره شریف
تو اگه با سواد بودی همونجا با اون همه امکانات می موندی نه که برگردی..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
دوست داشتند برگردن چون ترجیح دادن در خاک خودشون باشن چون با پول این مملکت درس خوندن
من با ایشان در کارگاهی آشنا شدم. ایشان فرد خیلی فرهیخته ای هستند. دل آدم به درد می آید. آنوقت می گویند چرا فرار مغزها؟ وقتی خود ایشان و دانشجویان مشکلی با صدا ندارند چرا با احساسات یک جوان بازی می شود. باید پیش پیشگاه خداوند جواب پس دهیم.
اینو دیگه کجای دلم جا بدم!!!!!!
بهونه های واهی......
این دیگه چه وضعیتی است؟!!! واقعا آفرین به این وضعیت قضاوت در مورد صلاحیت داشتن و نداشتن افراد آنهم در این سطح!
واقعا تاسف آوره... کجای دنیا یک نفر را بخاطر صدایش رد میکنن؟
جای بسیار تاسف دارد . با یک انسان که صدایش را خود به دلخواه بدست نیاورده بلکه خداوند این چنین وی را خلق نموده. زندگی ما ایرانیان بدست چه کسانی افتاده است ؟
استاد ارجمند برگرد همون اروپا که از اونجا دکترا گرفتی. گفتن از من بود!
مملکت تحصیلکرده وبا سواد نیا ز ندارد به بادمجان و
واقعا مسخره است!
روحانی مچکریم
واقعا برای کمیته به اصطلاح صلاحیت علمی متاسفم که در کار خدا هم می خواهد دخالت کند که چرا صدای کسی که همه شایستگی های لازم رادارد نازک یا زیر است. مگر علم به گردن یا صدای کلفت بستگی دارد
ایشان در امور پژوهشی می توانند مفید باشند چرا تنگ نظری?
مملکته داریم
به این بنده خدا محض رضای خاطر خدا یکی کمک کنه
خاک
رئیس سابق اداره ما فردی بود که با وجود هیکل درشت صدایی زنانه داشت ولی مدیری بود که رفت جلفا و برای صدها نفر شغل ایجاد کرد.
ما خودمان مغزها را که برای آبادانی ایران عزیز امدند فراری میدیم انهم کسی که دکترا از ایتالیا دارد ؟
باز میگوییم به ایران بیایید؟
عاقبت درس خواندن. این متن را پشت ماشینت بنویس
واقعا باعث تاسف است که یک نخبه را به این بهانه از جامعه دانشگاهی حذف کنند.جه ربطی دارد؟ مگر دست خودش است بنده خدا؟ اصلا فرض کن خودش با مسحره شدن مشکلی نداشته باشد!هیات علمی کاسه داغ ترازاش است .به نظر می رسد طرز تفکر و کوته فکری سوزه بهتری برای مسخره است تا صدای نازکی که شخص درانتخاب آن دست نداشته است.ا
صداشو تو رادیو فردا گذاشته بودند اصلا این طوری نیست
واقعا" متاسفم برای این مسئولان
موضوع به أين صورت نيست، بهتر است با رياست دانشگاه تماس گرفته و نتايج را اطلاع رساني كنيد
واقعا که جای تاسفه
موقعی که در دانشگاه ها چنین تفکری وجود داره چه توقعی از جامعه بیرون از دانشگاه هست
متأسفم........
سسسسلام
خوش به حال کشورهای اروپایی به چه راحتی افراد موفق را از دیگر کشورها جذب میکنند .
بوسیله خود کشورهای جهان سوم.
واقعا چه اصراری هست که در ایران تدریس کند ؟ وقتی شما را نمی خواهند، حالا به هر دلیلی، چه لزومی دارد که در ایران تدریس کنی ؟!! با تشکر
متاسفم.
همین.
دانشگاههای ما لیاقت افراد باسواد رو ندارند.
من به جای اون بودم میرفتم جذب دانشگاههای خارج از ایران میشدم.
قرار بود آقای روحانی مشکلات دانشگاهیان را حل کند ولی گره روی گره زد....ما هم هزارتا مشکل از همین دست توی دانشگاه داریم، آدمهای جاسوس، خرابکار، ریاکار، بیسواد، و .... که همه دانشگاه را قبضه کردن و تمامی افراد باسواد را به حاشیه رانده اند یا از ورود اونا به دانشگاه جلوگیری کردن! در مملکتی که علم به تجارت تبدیل شده انتظاری بیشتر از این نمیرود!
اینجا جای شما نیست عزیز من .شما برو اروپا یا امریکا اونجا قدر تو رو میدونن.اینجا جای امثال قاضی پور و کوچک زاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
و فروید ایران خخخخ
ان وقت یک تعدادی صاحب رانت بوریهای تحصیلی میگیرند و وقتی کارشان لو میرود طلبکار مردم میشوند .
ایشون از نخبه های این مملکت بودن و هستن. من یادمه زمانی که دانش اموزان مدارس اسم و رسم دار کلانشهرها در رقابتهای المپیاد افتاده بودن ایشون از شهرستان جهرم همه رو پشت سر گذاشت. حالا که هیچ کس از اون طرف نگاهم به این مملکت نمیندازه ایشون برگشتن برای خدمت. دانشجوهای امروز اگر برای جک و خنده اومدن و دانشگاه هم تا این حد بی ظرفیته چه بهتر که دکتر اکسیری فرد هم لقای این مملکت رو به عطاش ببخشن و برگردن. همای گو مفکن سایه شرف هرگز بران دیار که طوطی کم از زغن باشد.
شرم آوره
چرا امدی ایذان
اولا نازکی صدا دلیل محکمه پسندی نیست که بخاطر آن استاد را برکنار کرد ثانیا اگر هم خورده میگیرند استاد میتواند برای دانشجویان زن تدریس کند و آیا مگر اساتید زن برای دانشجویان مرد تدریس ندارند....
سلام
دکتر زودتر مهاجرت کن وقتتتو با این چیزها هدر نده کسی تره هم برات خورد نمی کنه.
واي بر جهالت!
تخصص ايشان مهم است يا صداي نازك ايشان؟
واي بر جهالت!
واقعا که!! به عنوان یک هیات علمی تاسف میخورم به این بی خردی ها!
شاید دلسوزان وزارت علوم نگران بودند که نکنه پسران دانشجو به گناه دچار شوند.
من فقط یه چیزی می دونم و اون اینکه مسئولین خواجه نصیر بی تدبیرند. همین حضرات تا قبل از 2سال پیش دائما مجموعه مدیران قبلی رو می کوبوندن ولی خودشون دارن بدتر ش رو عمل می کنن. دوران مردم فریبی گذشته. نمونش رو تو همه زمینه ها چه در بعد اجرایی وچه در بعد نظارتی وامنیتی تو این دانشگاه می بینیم.
قاقول
عوض تحصن و آبروریزی، بلند شو برو جایی که حداقل در حد خودت بهت ارزش قایل بشوند. این بچه بازیها چیه
شرم آوراست که کشوری قدرنخبگانش رانداند واین هم دلیل عمده مهاجرت تحصیل کردگان به خارج !
واقعا متاسفم براي اون دانشگاه كه همچين طرز فكري دارن . طرف مخ بابا استفاده كنين ازش
ایراد بنی اسرائیلی به این میگویند و بس. دکتر جان برو اروپا یا امریکا که قدرتو بدونن.
واقعاً اینگونه قضاوت جای تاسف دارد . و کسی که چنین حکمی داده باید در دادگاه محاکمه شود .
اين صدا را خدا به او داده است . پس حكمتي دارد . اين دليل براي رد استاد بي پايه است .
یا حرف حقی را بیان کرده ای و سخن درستی گفته ای که نباید می گفتی یا اسرار را فاش کرده ای .صدایی زنانه یک بهانه است و شاید احساس خطر کرده اند از وجودت .شاید سطح فکر دانشجویان جوان را با حرفهایت بالا برده ای و از خرافات و جهل و نادانی دورشان کرده ای .اینان شاید علت اخراجت بوده است .
ممنون که این گزارش رو دادید.... کاش حق ایشون گرفته بشه.
چرا صدایش را کلفت نمیکنند .
متاسفم برای مملکتی که با این دلایل پوچ استاد برکنار میکنن
بعد میگن مهاجرت اخ
....
جل اخالق
به حق چیزهای نشنیده ...
این مدلی اش را دیگه ندیده بودیم
مومنان همانند مصالح یک ساختمان همدیگر را نگه میدارند(پیامبراکرم ص) روز شنبه 22 اسفند 94 ، این استاد متدین و
مظلوم را از نزدیک زیارت کردم و دقایقی با ایشان همکلام شدم . باعث تاسف است که در کارخانه انسان سازی دانشگاه ، شخصیت یک انسان شریف و دارای تحصیلات عالیه را به بهانه ای سخیف و غیر انسانی لگدمال میکنند و از طرفی هم برای مهاجرت نخبگان ایران ، اشک تمساح می ریزند
هرچند هیچ دانشجوی این استاد بزرگوار را مسخره نکرده ولی اعضاع کمیته این استاد ، دانشجویان و جامعه دانشگاهی را مسخره کرده اند!!!!
برخورد مسئولین با این استاد عزیز چقدر زشت وبیرحمانه وبدتر کودکانه وبی خردی است چه کسانی برای این دانشگاه ها تصمیم میگیرند در جهل کامل
مطمئن باشید مشکل فقط صدا نیست حتما جایی مطابق میل آقایان رفتار نکرده
صدا را بهانه کرده اند
تو را به خدا از این کشور مهاجرت کن به جایی که قدر و منزلتت را بدانند.
صلاحیت عمومی؟؟؟
در ذات کلمه بی معنا است
این کمیته صلاحیت علمی رو بررسی باید بکنه نه صلاحیت صدای ایشون رو میتونن به صلاحیت کمیته اعتراض کنند.
اصل قضیه چیز دیگری است که همه در دانشگاه خواجه نصیر می دانند. متاسفانه خبرگزاری های ما با بررسی صحت و اصالت خبر بیگانه اند.
در بسیاری از دانشگاهها برخی از درسها سرقفلی دارند به نام یک استاد و هیچ شانسی برای اساتید و تحصیل کرده های دیگر نیست. این استادان که سر قفلی دارند تمام عمر همان درس را تدریس می کنند. منابع و جزوه هایشان سالها بدون تغییر می ماند. کمتر کسی می تواند به قلمرو آهنا نزدیک شود. منبع: فارغ التحصیل دانشگاه تهران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار