بازدید 33604

عربستان برج‌های دوقلو را منفجر کرد، آمریکا خسارت 10.5 میلیارد دلاری از ایران طلب کرد!

دولت آمریکا به واسطه نقش مؤثر این متحد منطقه‌ای‌اش در رقم خوردن حوادث یازده سپتامبر، تاکنون از انتشار گزارش‌های محرمانه این حوادث جلوگیری کرده است. پیش از این، روزنامه «نیویورک‌پست» در گزارشی نوشت که دفتر تحقیقات فدرال به نام «اف بی‌آی»، بر نقش احتمالی عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا سرپوش گذاشته است.
کد خبر: ۵۷۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 10 March 2016
در شرایطی که نقش مستقیم و مؤثر عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر بر کسی پوشیده نیست، دادگاهی در آمریکا ایران را به اتهام نقش آفرینی در حملات یازده سپتامبر به یازده میلیارد دلار خسارت محکوم کرد.

به گزارش «تابناک»، یکی از دادگاه‌های آمریکا با صدوری حکمی بی‌سابقه، ایران را به پرداخت حدود یازده میلیارد دلار به اتهام نقش آفرینی در حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به خانواده‌های قربانیان برج‌های دوقلوی تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون و همچنین یک گروه از شرکت‌های بیمه محکوم کرد.

بر پایه گزارش بلومبرگ، مطابق حکمی که «جورج دنیلز» قاضی دادگاه نیویورک آمریکا روز چهارشنبه صادر کرد، ایران باید به خانواده‌های قربانیان حوادث یازده سپتامبر، هفت و نیم میلیارد دلار خسارت پرداخت کند که مجموعا به هر یک از شاکیان در این پرونده هشت میلیون و هشتصد و هشتاد هزار دلار تعلق خواهد گرفت.

عربستان برج‌های دوقلو را منفجر کرد، آمریکا خسارت 10.5 میلیارد دلاری از ایران طلب کرد!

بنا بر همین حکم، ایران باید به شرکت‌های بیمه‌ای که پرداخت خسارات وارده از حمله به برج‌های دوقلو و توقف فعالیت‌های تجاری در این مراکز را متقبل شده‌اند، از جمله شرکت‌های بیمه گروه «چوب / Chubb» سه میلیارد دلار پرداخت کند که بدین ترتیب، کل جریمه سنگین در نظر گرفته شده برای ایران در این حکم قضایی، به ده میلیارد و پونصد میلیون دلار خواهد رسید.

این در حالی است که بنا بر گزارش‌های متعدد، برخلاف ایران که اساساً هیچ رابطه منطقی و عقلانی با القاعده نمی‌توانسته داشته باشد، عربستان به عنوان منبع فکری و مالی این گروه‌ها، متهم اصلی حوادث یازده سپتامبر است و گزارش‌های متعددی درباره نقش برخی چهره‌های شناخته شده سعودی در رقم خوردن این حملات به خاک آمریکا منتشر شده است.

دولت آمریکا به واسطه نقش مؤثر این متحد منطقه‌ای‌اش در رقم خوردن حوادث یازده سپتامبر، تاکنون از انتشار گزارش‌های محرمانه این حوادث جلوگیری کرده است. پیش از این، روزنامه «نیویورک‌پست» در گزارشی نوشت که دفتر تحقیقات فدرال به نام «اف بی‌آی»، بر نقش احتمالی عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر در آمریکا سرپوش گذاشته است.

سوای ابعاد مالی این محکومیت، ابعاد حیثیتی محکومیت ایران برای حوادث یازده سپتامبر بسیار پراهمیت‌تر است و بعد‌ها با استناد با همین محکومیت، ممکن است فضاسازی عظیمی برای مقابله با ایران صورت پذیرفت و به همین دلیل انتظار می‌رود به سرعت در این زمینه اقدامات وسیعی برای تغییر رأی در دادگاه تجدیدنظر در دستور کار قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر