بازدید 6752

جهانگیری: فساد مانند خوره‌ به‌جان کشور افتاده

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۵۷۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 08 March 2016
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) به‌ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با دستور جلسه «‌بررسی و تصمیم‌گیری درباره پروژه‌های پیشنهادی برنامه ملی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد» برگزار شد.

وی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد را موضوعاتی پراهمیت برای پیشگیری و مقابله با فساد عنوان کرد و گفت: البته پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی فقط به‌عهده دولت نیست بلکه قوای سه‌گانه، نهادهای مختلف و آحاد جامعه نیز در این زمینه مسئولیت دارند چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای ملی است و مشارکت عمومی را می‌طلبد.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم پیگیری پروژه‌های زیرمجموعه برنامه ملی در شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد تأکید کرد و افزود: اگر این پروژه‌ها به‌طور جدی دنبال و اجرایی شود، شاهد پیشگیری و کاهش چشمگیر فساد خواهیم بود.

وی گفت: متأسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست و روح انسان را آزار می‌دهد و دولت نیز اهتمام جدی دارد که به‌شکل ریشه‌ای با فساد مبارزه کند.

جهانگیری بر لزوم شناسایی گلوگاه‌ها و منافذ بروز و ظهور فساد تأکید کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های بروز فساد زمین است و علی‌رغم اینکه قوانین لازم در زمینه طرح کاداستر و مالکیت زمین سال‌هاست که به تصویب رسیده، اما هنوز اقدامات لازم نهایی و تکمیل نشده و اراضی ملی مورد تجاوز زمین‌خواران، متخلفین و سوء استفاده‌گران قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های مستند دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی کشور، از بخش‌های گمرک، مالیات، بانک‌ها، شهرداری‌ها، معاملات دولتی و ثبت و اسناد به‌عنوان مهمترین بخش‌های فسادخیز در کشور نام برد و بر ضرورت تمرکز هرچه بیشتر بر این بخش‌ها را برای پیشگیری و مقابله با تخلفات تأکید کرد.

وی افزود: باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی، شفافیت لازم را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم و مانع از عملکردهای غیرشفاف و ناسالم در بخشهای مختلف کشور شویم.

در این جلسه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از مشخصات طرحها و پروژه‌های پیشنهادی برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد ارائه کرد و به تشریح بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد برای تدوین پروژه‌ها و شاخص‌های ارزیابی، ضرورت و اهداف کلان هر پروژه و برنامه زمانبندی و بودجه مورد نیاز اجرای پروژه‌ها پرداخت.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد دارای 6 طرح و 15 پروژه است که طرحهای مذکور عبارتند از: دولت الکترونیک و همراه، مبارزه با اقتصاد زیرزمینی و قاچاق، شفاف سازی و مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی، توسعه اقدامات فرهنگ مبارزه با فساد، توسعه و حمایت از مالکیت فکری و امنیت حقوقی مالکیت و توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک.

در این جلسه که وزرای نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس و رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، طرحها و پروژه‌های پیشنهادی برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را برای بهبود برنامه‌های دولت در جهت پیشگیری و مقابله با فساد و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد ارائه کردند و تصمیمات لازم در خصوص طرحها و پروژه‌های مذکور اتخاذ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۲
فساد
پارتی بازی
دزدی
مردم و جوونها گیر کردند...
ما هم همینو میگیم!
یه عده از گردن کلفتی و شکم سیری نمیتونن راه برن،
ما داریم با سیلی صورت خودنونو سرخ میکنیم تا این عمر لعنتی به آخر برسه!
دو تا مهره اصلی را بدون هیچ ملاحظه ای اعدام کنید ، بقیه حساب کار دستشان می آید .
من نمي فهمم چرا اينارو براي ما مردم ميگن مگه ما جز شنيدن و غصه خوردن كاري از دستمون بر مياد خوب شماها كه مي دونيد يه كاري بكنيد بذارين ما مردم هم دلمون گرم شه
خون اقتصاد و مدیریت بایستی عوض بشه
افکار جدید و ایده جدید.
یکسری از مدیرانِ بندگان خدا دیگه برن بازنشسته بشن و استراحت کنند.
من و امثال من که نمی دزدیم .
وجود قوانین غیرشفاف و دو پهلو.
کارنامه ی ایشان در استانداری اصفهان بسیار درخشان است !!! و از حافظه ی اصفهانی ها پاک نخواهد شد !!!!

عجب اوضاعیه توی این دوره زمونه ... دزد خودش شده دزدگیر
مجرم شده قاضی
و و و ...
سازمانهای فاسدرا یک ب یک در صداوسیما معرفی و نقد کنید سپس تحویل افکار عمومی وبسیج بدهید،تا ببینیم کدام مدیر و زیر گروهش را طوفان نمی برد.ی کمی هم روش ضد مافیایی نشون بدین.ازغصه خوردن و اتیش اتیش سوختم سوختیم گفتن که بهتره؛...
چیییییی میگیییییییی؟! اوووووووووو!!!!
حتما پیگیری می شود!!!
اقایان همگی دم از فساد میزنند اما هرگز یکنفر نیست بفرماید این مفسدین چه کسانند وکجایند
آقایان بفرمایید این خوره هاکی ها هستند من شهروند عادی که نیستم عده ای چسبیده به مسئولیتهای بالا هستند
مگه میشه مگه داریم ؟؟!!
سلام. بالاخره يكي از مسئولين محترم به صدا در آمدند. ببين چه خبر شده كه اين اتفاق افتاده است. دلايل زيادي وجود دارد كه به اين وضع مبتلا شده ايم. از جمله عدم استفاده از نيروهاي مخلص و متخصص در انجام امور - سر گرم شدن به مسائل جهاني قبل از حل مشكلات داخلي - ضعيف بودن مسئولين ناظر از جمله مجلس محترم - موازي كاريهاي شديد - عدم توجه به خصوصي سازي - فربه شدن روز به روز نظام دولتي - دخالت دولت در امور غير حاكميتي از جمله بازار و بانك و .. - بخشنامه هاي ناكارامد و غير موجه - عدم توجه به وضعيت معيشت مردم - بيكاري - بي كيفيت بودن آموزشهاي آموزش پرورش و آموزش عالي و دانشگاهي - عدم اجراي كامل قوانين و ... مثنوي هفتاد من كه ...
اقای جهانگیری فساد در دستگاههای اجرایی از رده مدیران میانی بیداد میکند ومتاسفانه دستگاههای نظارتی بعلت های مختلف از جمله بی تجربگی وکم تعهدی هیچ عکس العملی ندارند رانتها وفرار های مالیاتی هر روز بیشتر میشود تبعیض ورانت رشوه در دستگاههای اداری بیداد میکند .احتیاج به مبارزه جهادی دارد .
چرا همیشه درد را می گوپید ولی از درمان هیچ خبری نیست؟
چرا ميگيد قوه قضاييه قبلا" اعلام کرد جو سازی نکنيد ما رسيدگی می کنيم خودمان اعلام می کنيم.
به این میگن تیتر حسابی
اولین اصل اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است. از اسرائیل یاد بگیرید.
سر چشمه فساد از ریشه اقا زاده هاست
فقط حرف میزنی پس چرا عمل نمیکنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار