بازدید 2884

کاخ سفید تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

باراک اوباما با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود، تحریم های مرتبط به دخالت های روسیه در اوکراین را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
کد خبر: ۵۷۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 04 March 2016
باراک اوباما با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود، تحریم های مرتبط به دخالت های روسیه در اوکراین را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا با اعمال تحریم بر مقامات ارشد روسیه و دیگر شخصیت های حقیقی و حقوقی این کشور و شرکت ها در ارتباط با دولت روسیه، آنها را از سفر به آمریکا و سرمایه گذاری در این کشور منع کرده است.

اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه که در ماه مارس 2014 و در پی اشغال منطقه کریمه اوکراین از سوی نظامیان روسی که به بالاگرفتن تنش میان واشنگتن-مسکو پس از جنگ سرد منجر شد صورت گرفت.

باراک اوباما به بهانه حمایت کرملین از جدایی طلبان اوکراین و مسلح کردن آنها که واشنگتن از این اقدام به عنوان جنگ پنهان یاد می کند، تحریم های خود علیه روسیه را بیشتر کرده بود.

در بیانبه منتشر شده کاخ سفید در این خصوص با بیان اینکه اقدامات روسیه در اوکراین، تهدیدات بی سابقه و غیرمعمولی را متوجه امنیت ملی آمریکا می کند، از تمدید تحریم های روسیه برای برای یک سال دیگر خبر داد.

کاخ سفید همواره لغو تحریم ها علیه روسیه را به پایبندی کرملین به توافقات مینسک منوط کرده است، در بخشی از توافقنامه مینسک، از روسیه خواسته شده است در بازپس گیری مناطق تحت اشغال جدایی طلبان و برگزاری انتخابات محلی در آن مناطق به دولت اوکراین کمک کند.

علاوه بر تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا نیز در همین راستا تحریم های جداگانه ای علیه روسیه در اوکراین به تصویب رسانده بود و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این خواستار لغو این تحریم ها بودند و قرار است بر سر تمدیدهای روسیه در ماه ژوئن سال آینده در اتحادیه اروپا تصمیم گیری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی