بازدید 47551
۵

کدام نمایندگان مجلس، نهم در انتخابات شکست خوردند؟ + جدول

انتخابات مجلس با مشارکت ٦٢ درصدی مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج آن تکلیف ٢٢٦ کرسی مجلس را در تعیین کرد. همچنین تکلیف ٦٤ کرسی دیگر به حدود یک ماه دیگر یعنی نیمه دوم فروردین ٩٥ موکول شد.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 01 March 2016
آخرین تحرکات انتخاباتی در جبهه اصلاح طلبانانتخابات مجلس با مشارکت ٦٢ درصدی مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج آن تکلیف ٢٢٦ کرسی مجلس را در تعیین کرد همچنین تکلیف ٦٤ کرسی دیگر به حدود یک ماه دیگر یعنی نیمه دوم فروردین ٩٥ موکول شد.

به گزارش «تابناک»، از ٢٢٦ منتخب راه‌یافته به مجلس دهم، ٦٧ منتخب از نمایندگان فعلی مجلس هستند و مابقی نمایندگان احراز صلاحیت‌شده مجلس نهم برای رقابت انتخاباتی رای نیاوردند یا به مرحله دوم راه پیدا کردند.

جداول زیر به تفکیک استان‌ها، تعداد نمایندگان فعلی، تعداد نمایندگان فعلی راه‌یافته به مجلس دهم، تعداد کرسی‌های باقی‌مانده در مرحله دوم را نشان می‌دهد.

از مهمترین نکاتی که در مورد ترکیب مجلس  آینده باید مورد توجه قرار بگیرد، عدم راهیابی  نزدیک به 70 درصد از نمایندگان فعلی مجلس به ساختان سبز بهارستان است. از 290  نماینده فعلی، نزدیک به ۷۰ درصد از ورود مجدد به پارلمان بازمانده اند.

براساس این گزارش بیشترین «تعداد» تغییرات در حوزه های انتخابیه استان اصفهان صورت گرفته که از بین ۱۵ حوزه انتخابیه ۱۲ حوزه با تغییر نمایندگان نهم مواجه شده است.

اما از حیث «درصد» در حوزه های انتخابیه استان های اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و قزوین تمامی نمایندگان (۱۰۰%) حوزه های انتخابیه تغییر کرده و چهره های جدید بر کرسی های مجلس دهم تکیه خواهند زد.جداول زیر به خوبی نشان می دهد که کدام نمایندگان نتوانسته اند به مجلس دهم راه یابند.

گفتنی است، در جداول زیر رنگ سبز نشانگر نماینده راه یافته، رنگ زرد رقابت دور دوم و رنگ قرمز علامت عدم راهیابی نماینده به مجلس دهم است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۵
متاسفانه شهرستان نهاوند نماینده قبلی آن بدون در نظر گرفتن تعهدات خود بیش از دو سال شهر را بدون نماینده گذاشت و رفتن سفیر ایران در یک کشور شدند
اصلاح طلب اصولگرا بالاخره چند چند شدن ؟
دمتون گرم مردم تهران
خوب این هم خومه تکونی مجلس توسط مردم حالا ببینیم روحانی چی کار میکنه.
در استان گلستان حوزه انتخابیه کردکوی ،بندرگز و ترکمن آقایان رحمت جلالی و رامین نور قلی پور به مرحله دوم راه پیدا کردن که در جدول شما به اشتباه آقای نور قلی پور را منتخب مردم اعلام کرده خواهشمندم اصلاح فرمائید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی