بازدید 5256

طلاهای مسروقه درویترین چند طلافروش!

کد خبر: ۵۷۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 28 February 2016
با دستگیری 2 عضو دیگر باند سرقت های مسلحانه از طلافروشی های مشهد مشخص شد که دزدان مسلح، طلاهای مسروقه را در دیگر استان های کشور و با واسطه هایی به طلافروشان فروخته اند!!

به گزارش خراسان، همزمان با آغاز بازجویی از سارقان مسلحی که به 2 طلافروشی در مشهد دستبرد زده و در ارتکاب سرقتی دیگر ناکام مانده اند، روز گذشته 2 تن دیگر از اعضای این باند با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی حسن حیدری و توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند و پرده از برخی زوایای پنهان این پرونده برداشتند.

تحقیقات پلیسی و قضایی در پرونده سارقان مسلح طلافروشی، مشخص کرد که آنان طلاهای مسروقه را به استان های دیگر کشور انتقال داده و در برخی موارد با به کارگیری واسطه هایی که با طلافروشان آشنا بوده اند، این طلاها را با قیمت های نازلی به فروش رسانده اند.

اعضای این باند خطرناک که دو به دو با یکدیگر برادر هستند مدعی شدند که فریب موسی (سرکرده باند) را خورده اند و او همه تجهیزات مورد نیاز در سرقت مسلحانه را تهیه کرده است. آن ها همچنین معترف شدند: طلاهای مسروقه را پس از ارتکاب هر سرقت و به طور مساوی بین خود تقسیم می کردند. این در حالی است که دزدان مسلح ادعا دارند، طلافروشان مالباخته وزن طلاهای سرقتی را بسیار بالاتر از آن چه واقعیت دارد به پلیس گزارش کرده اند.

 سرکرده این باند مخوف در اظهاراتی کوتاه گفت: وقتی خلافکاران دور هم جمع می شوند فقط صحبت آن ها با بیان کارهای خلاف گل می کند که ما هم از این امر مستثنی نبودیم. وقتی دور هم می نشستیم بحث بر سر این بود که چگونه پولدار شویم و تغییر و تحولی اساسی در زندگی مان ایجاد کنیم تا این که صحبت ها به سرقت مسلحانه از طلافروشی ها کشید و من موضوع را با برادرم اسماعیل مطرح کردم و در هر سرقت نیز به طور جداگانه دوستانم با برادرانشان حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کردید روزی دستگیر شوید؟ گفت: نه! اصلا باورم نمی شد که روزی پلیس بتواند ما را ردیابی کند چرا که نقشه های ما بسیار ماهرانه طرح شده بود و همه ریزه کاری های این نقشه را با دقت بررسی کرده بودیم. سرکرده باند سرقت مسلحانه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دستگیری و مجازات دیگر عاملان سرقت های مسلحانه برایتان درس عبرت نشده بود، افزود: همه این ها را می دانستم اما همیشه با خودم می گفتم دزدان دیگر اشتباهاتی را مرتکب شده اند که به راحتی در چنگ پلیس گرفتار آمده اند اما ما اشتباهی نمی کنیم که ردپایی از خود برجا بگذاریم به همین منظور هم سعی کردیم تا مولای درز نقشه هایمان نرود.

 وی گفت: برای دستبرد مسلحانه سلاح های جنگی و دیگر تجهیزات را آماده کردم اما چون بعضی از برادرهایم مشکلاتی داشتند ماجرای سرقت ها را با برادرم اسماعیل مطرح کردم و با او دست به سرقت مسلحانه زدیم. اولین بار طلافروشی چهارراه میدان بار مشهد را انتخاب کردیم. معمولا طلافروشی هایی را شناسایی می کردیم که مشتری کمتری داشته باشند و راه های گریز نیز در اطراف آن وجود داشته باشد. من خودرو پرشیا داشتم اما برای سرقت و فرار نیاز به موتورسیکلت داشتیم به همین خاطر هم 2 دستگاه موتورسیکلت آماده کردیم و خودرو را در نزدیکی محل سرقت پارک می کردم. بعد از آن که طلاها را می ربودیم اموال مسروقه و سلاح ها را داخل پرشیا می انداختیم و 2 نفر از همدستانم نیز سوار موتورسیکلت ها می شدند و بدین ترتیب از صحنه می گریختیم اما در دومین سرقت خود که یک طلافروشی را در خیابان نبوت شناسایی کرده بودیم با مقاومت طلافروش و پسرانش روبه رو شدیم و برای فرار از چنگ مردم اقدام به شلیک گلوله کردیم تا با ایجاد رعب و وحشت در محل کسی جرات نزدیک شدن به ما را نداشته باشد.

وی درباره چگونگی سرقت مسلحانه نیز توضیح داد: منتظر می ماندیم تا مشتری از مغازه خارج شود، هنوز در طلافروشی بسته نشده بود که تکه آجری را لای در می گذاشتیم و وارد طلافروشی می شدیم آن هم به این خاطر بود که در مغازه بعد از ورود ما بسته نشود و راه گریز باز بماند اگرچه سرقت های ما در کمتر از 30 دقیقه انجام می شد اما در همین زمان هم نباید اشتباه می کردیم!

 وی با بیان این که طلاهای مسروقه را در 3 مرحله فروختیم و موتورسیکلت ها را نیز بعد از آخرین سرقت در شهرک حجت مشهد رها کردیم اضافه کرد: از طلافروشی چهارراه میدان بار حدود 2 کیلو و 600 گرم و از طلافروشی قاسم آباد نیز 4 کیلو و 400 گرم طلا به سرقت بردیم و من با پول فروش طلاها یک دستگاه پراید خریدم.

گزارش خراسان حاکی است: یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز گفت: من به موسی (سرکرده) گفتم که در روزنامه مقدار طلاهای مسروقه را خیلی بیشتر از آن چه که هست عنوان کرده اند؟

 اما او پاسخ داد: «دولت» عملا میزان وزن طلاها را بیشتر اعلام می کند که به این طریق بین ما اختلاف بیفتد و ما به یکدیگر تهمت دزدی بزنیم و این گونه همدیگر را لو بدهیم!! این شگرد آن هاست و طلاها همین مقداری است که بین یکدیگر تقسیم کرده ایم.

این گزارش حاکی است: بررسی های بیشتر با صدور دستوراتی از سوی قاضی ویژه این پرونده در حالی ادامه دارد که هنوز زوایای تاریک دیگری در اظهارات و اعترافات متهمان وجود دارد.

در همین حال قاضی حیدری (معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد) روز گذشته با حضور در پلیس آگاهی خراسان رضوی و مرکز درمانی، به تحقیق از دزدان مخوف پرداخت و سپس دستورات ویژه ای را برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با اعضای این باند خطرناک صادر کرد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست