بازدید 11195

آخرین وضعیت جلسه با وزیر حج عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت بااشاره به اینکه برگزاری جلسه باوزیر حج عربستان ازسوی وزارت خارجه کشور اعلام می شود، گفت: بعد از برگزاری جلسه قیمت، اسکان و... مشخص می شود و تامین امنیت شرط اعزام است.
کد خبر: ۵۷۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 28 February 2016
رئیس سازمان حج و زیارت بااشاره به اینکه برگزاری جلسه باوزیر حج عربستان ازسوی وزارت خارجه کشور اعلام می شود، گفت: بعد از برگزاری جلسه قیمت، اسکان و... مشخص می شود و تامین امنیت شرط اعزام است.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با  مهر در مورد آخرین وضعیت حج تمتع افزود: بر اساس اطلاعیه‌ صادر شده متقاضیان تا اولویت ۸۵.۳.۲۰ که در بانک، سپرده‌گذاری کرده بودند از سه روز دیگر می‌توانند به مدت دو هفته در بانک ملی حساب باز کرده و ۵ میلیون تومان واریز کنند.

وی گفت: این حساب به نام خود زائر باز می‌شود و به آن سود پرداخت خواهد شد تا متقاضیان متضرر نشوند.

اوحدی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته هزینه سفر حج در سه قسط از زائران دریافت می‌شد، اظهار داشت: با پرداخت اولین قسط، زائر کاروان، گروه قیمتی و مدینه قبل و یا بعد بودن را انتخاب می‌کرد، اما به دلیل اینکه هنوز با وزیر حج عربستان جلسه برگزار نشده است، نمی‌توانیم قیمت را تعیین کنیم؛ بنابراین به صورت علی‌الحساب از زائران این مبلغ دریافت می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بعد از تفاهم با وزیر حج عربستان، گروه‌های قیمتی و مدینه قبل و یا بعد بودن زائران مشخص خواهد شد و در هفته اول اردیبهشت برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اعلام می‌شود.

اوحدی گفت: بر اساس دعوتنامه‌ای که قبل از قطع رابطه سیاسی از سوی وزیر حج عربستان ارسال شده بود، ۱۹ اسفندماه زمان تشکیل جلسه ما بود که متاسفانه هنوز قطعی بودن آن اعلام نشده است.

به گفته وی، در جلسه‌ای که هفته گذشته با مسئولان امور خارجه داشتیم قرار شده زمان و مکان برگزاری جلسه با وزیر حج عربستان پس از مذاکره با آنها اعلام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد قطعی بودن برگزاری جلسه تاکید کرد: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و بعد از نشست با وزیر حج عربستان، تیم اجاره مسکن و تدارکات ما به عربستان اعزام خواهد شد.

اوحدی اظهار داشت: اطمینان از تامین امنیت زائران یکی از موضوعاتی است که در این نشست مطرح خواهد شد و تا زمانی که از امنیت زائران‌مان مطمئن نشویم، هیچ اقدامی نخواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه سخنگوی وزارت حج عربستان اعلام کرده بود که پذیرای زائران ایرانی هستند به همین دلیل خود آنها نیز باید مقدمات سفر را فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار