بازدید 5771

پیروزی هیلاری کلینتون در کارولینای جنوبی

هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه به یک پیروزی بزرگ بر برنی ساندرز در انتخابات درون حزبی در ایالت کارولینای جنوبی دست یافت.
کد خبر: ۵۷۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 28 February 2016
هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه به یک پیروزی بزرگ بر برنی ساندرز در انتخابات درون حزبی در ایالت کارولینای جنوبی دست یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری‌ها از شهر کلمبیا در کارولینای جنوبی ، این پیروزی موقعیت کلینتون را به عنوان نامزد پیشتاز حزبش در انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن امریکا تحکیم بخشید.

اکنون وی باید خود را برای رقابت در یازده ایالت امریکا در سه شنبه پیش رو آماده کند که ' سوپر سه شنبه ' خوانده می شود.

شبکه های تلویزیونی به محض پایان رای گیری از پیروزی بزرگ وی خبر دادند. ارزیابی های اولیه حکایت از آن دارد که هیلاری در بسیاری از مناطق با یک اختلاف دو رقمی به پیروزی رسیده است.
وزیر امورخارجه پیشین امریکا جایگاه خود را در بین رای دهندگان سیاهپوست در کارولینای جنوبی یک حوزه انتخابیه تعیین کننده برای دمکرات ها تقویت کرده است.

این نتیجه سومین پیروزی کلینتون در چهار رقابت اولیه دمکراتها را رقم زد و این سوال را مطرح کرده است که آیا ساندرز سناتور سوسیال دمکرات ایالت ورمون قادر به گسترش دامنه حمایت از خود در خارج از پایگاهش در بین لیبرال های سفید پوست خواهد بود یا نه .

کلینتون در پیامی خطاب به هوادارانش که وی را تشویق می کردند، گفت :' در کنار هم بودن باعث رفع هرنوع موانع از سرراه خواهد شد. '

ساندرز در همان اوایل شب شکست خود را پذیرفت .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان