بازدید 61427
هاشمی رفسنجانی، موحدی کرمانی و حسن روحانی در صدر؛

رکوردداران عرصه انتخابات در ایران را بهتر بشناسید!

انتخابات از سویی تبلور قدرتنمایی مردم و ایفای نقش شهروندان است و از سویی دیگر، راهی است برای رسیدت شخصیت های سیاسی به جایگاه هایی برای خدمت یا قدرت؛ اما در ایران چه کسانی رکوردداران حضور در انتخابات هستند؟
کد خبر: ۵۷۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 26 February 2016
بنا بر آمارهای گردآوری شده از همه انتخابات ایران، محمدرضا باهنر، احمد ناطق نوری و رضا عبداللهی با 7 بار، رکورددار شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش «تابناک»، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یازده بار خود را برای کسب جایگاه های سیاسی و قدرت، در معرض آرای مردمی قرار داده و از این حیث رکورددار است. پس از آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمانی امروز شاهد دهمین انتخاباتی است که در آن به عنوان یک نامزد حضور دارد. حسن روحانی نیز که برای سومین بار، داعیه حضور در مجلس خبرگان را دارد، با مجموع 9 بار حضور در انتخابات در جایگاه سوم است.

اما تنوع در حضور انتخاباتی نیز نتایج جالبی را نشان می دهد. آیت الله احمد جنتی، تنها شخصیت برجسته ای است که تنها در انتخابات خبرگان شرکت کرده و از سوی دیگر، افرادی مانند محمدرضا باهنر، سبحانی نیا، رضا عبداللهی و احمد ناطق نوری نیز تنها به حضور در مجلس کفایت کرده و در دیگر انتخاباتهای کشور حضور نداشتند.

رکوردداران عرصه انتخابات در ایران را بهتر بشناسید!
در آمار مجموع نیز علی لاریجانی و سید محمد خاتمی از چهره های بزرگ سیاسی کشور هستند که به حضور در سه انتخابات بسنده کرده اند؛ این در حالی است که برخی نمایندگان کمتر شناخته شده مجلس، حضور پررنگ تری در انتخابات کشور داشته اند. شاید دلیل اصلی آن، اهمیتی است که انتخابات ریاست جمهوری در نزد مردم داشته و سبب می شود تا چهره های حاضر در این انتخابات، شناخته تر از نمایندگان ادوار مختلف مجلس باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۲۱
ناطق در انتخابات 76 رقیب اصلی خاتمی بود بعد شما نوشتید در ریاست جمهوری شرکت نکرده و تازه تو متن هم بهش اشاره کردید، قبلش یه سرچ ساده گوگل میزدید اینقدر ضایع سوتی نمی دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
احمد ناطق نوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
یه ذره دقت کن. اون احمد ناطق نوری بود که ریاست جمهوری شرکت نکرد و اون یکی دیگه علی اکبر ناطق نوری... دیدی ضایع سوتی دادی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
علی اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 شرکت کرد. احمد ناطق نوری برادر ایشان است که فقط در انتخابات مجلس شرکت کرده اند.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
به نظر می رسه بهتره شما بیشتر دقت می کردی.
اونی که شما می گی علی اکبر ناطق نوری بود نه احمد ناطق نوری...
برای یک شخصیت که حتما از شما بزرگ تر است، لفظ جناب آقای به کار ببرید.

یعنی چه، انصراف داد
معین
حدادعادل

؟؟؟؟
ادب مرد به ز دولت اوست
آقای پورفاطمی از دشتی استان بوشهر چهار دوره نماینده مجلس بودند.
حداد عادل فقط سال 92 کاندیدای ریاست جمهوری بودند که انصراف دادند. درج عدد 2 در ستون ریاست جمهوری برای ایشان اشتباه است.
خاتمی در این لیست در ذیل است اما در صدر لیست مردم ایران است ، خاتمی عشق است ، خاتمی امید است
ای بنازم هاشمی را دمش گرم
ناطق نوری ریاست جمهوری هم بوده
ناطق ریاست جمهوری هم داره
تابناک مسخره
حجت الاسلام احمد زمانیان با پنج بار کاندیداتوری مجلس از شهرستان نهاوند (چهار بار راه یافتن به مجلس) و یک بار کاندید شدن از حوزه بروجرد (عدم راه یابی به مجلس) و لذا در مجموع شش بار کاندیداتوری و چهار بار راه یابی به مجلس از قلم افتاده است
عزیز جان، اقای هاشمی مجموعا در 4 انتخابات مجلس شرکت کرده است. دوره های اول، دوم، سوم(تا سال دوم) که رئیس بوده و همچنین در دور ششم که بعد از انتخاب شدن استعفاء دادند.
سید محمدحسن ابوترابی‌فرد (زاده ۱۳۳۲، قم)، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم است. وی نماینده مردم قزوین و آبیک در ششمین، هفتمین و هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و نمایندهٔ مردم تهران، ری و اسلامشهر در دوره نهم است.
كاش مجموع تعداد راي گرفته شده را هم ميگذاشتيد ،تا وزن هركسي در بين مردم مشخص مي شد، ولي كلا كساني كه جرات اينرا دارند كه مدام خود را در معرض راي مستقيم مردم بگذارند شجاعتشان قابل ستايش است،البته يك آقاي شيباني هم بود كه هميشه كانديدا بود،
سایت تابناک درست گفته کمی دقت کنین.احمد ناطق نوری برادر علی اکبر رقیب انتخاباتی سال 76 آقای خاتمی هستن که در ریاست جمهوری شرکت نداشتن
آقای حاجی محمد موحد هم چهار دور نماینده کهگیلویه و گچساران بود و یک دوره هم نماینده بهبهان،هم اکنون از گهگیلویه بزرگ است و احتمالا رای می آورد.
تابی جان
رکوردهای بالاترین رای ها رو هم بزار
دوستان، علی اکبر ناطق نوری با احمد ناطق نوری فرق میکنه یه کم دقت کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر