بازدید 4551

اعلام نظر اوباما درباره تنها راه شکست داعش

نبرد با داعش همچنان یک نبرد دشوار است ووضعیت در سوریه وعراق یکی ازدشوارترین برهه ها دردوران معاصر است
کد خبر: ۵۷۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶ 26 February 2016
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه وعده داد که آمریکا و متحدانش گروه تروریستی داعش را شکست می دهند وتاکید کرد که پایان هرج ومرج در سوریه تنها راه پیروزی قطعی بر این گروه تروریستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، اوباما روزپنجشنبه پس ازدیدار با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا درمحل وزارت امورخارجه این کشورگفت: نبرد با داعش همچنان یک نبرد دشوار است ووضعیت در سوریه وعراق یکی ازدشوارترین برهه ها دردوران معاصر است.

وی با ادعای تضعیف داعش براثر حملات نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا افزود: داعش درمناطقی سنگر گرفته وازغیرنظامیان بی گناه به عنوان سپرانسانی استفاده می کند.
اوباما با اشاره به اقدامات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش گفت: داعش ازتابستان گذشته تاکنون عملیات بزرگ موفقیت آمیزی درسوریه یا عراق انجام نداده است.

وی همچنین گفت : با حمله به زیرساخت ها وتانکرهای نفتی داعش درآمد داعش نیز کاهش یافته است وداعش مجبور شده که دستمزد جنگجویان خود را کاهش دهد و این روحیه آنها را کاهش می دهد وهمچنین به دلیل هماهنگی بسیاری ازکشورها ازجمله اقدام ترکیه درکنترل بیشتر مرزها ، به نظر می رسد که ورود جنگجویان خارجی ازطریق ترکیه نیز درنهایت کاهش یافته است.

اوباما افزود: کشورها وگروه هایی که برای مبارزه با داعش درکوتاه مدت موافقت کرده اند اغلب درخصوص هدف های بلندمدت توافق ندارند؛ درواقع جنگ سوریه نه تنها یک جنگ داخلی بلکه یک جنگ نیابتی بین قدرت های منطقه ای است که بازتابی ازرقابت های عمیق فرقه ای وسیاسی است.
وی درادامه ادعا کرد که مداخله نظامی روسیه، دولت اسد را تقویت وفاجعه انسانی را وخیم تر کرده است.

اوباما درخصوص توافق آتش بس که قراراست ازبامداد شنبه 8 اسفند ماه آغاز شود،گفت: از تلاش های وزارت خارجه آمریکا درزمینه توقف خصومت ها تشکرمی کنم اما دچار توهم نیستیم وازدشواری ها وتردیدهای پیش روآگاهی داریم اما درعین حال اگربرای حل این مشکل ازطریق دیپلماسی تلاش نکنیم تاریخ قضاوت سختی درباره ما می کند وآمریکا به همین دلیل تمام تلاش خود را برای موفقیت ترک مخاصمه خواهد کرد.

اوباما درادامه تاکید کرد: مساله اصلی این است که تنها راه شکست دادن قطعی داعش پایان دادن به هرج ومرج درسوریه است وتوافق ترک خصومت ها که ازنیمه شب فردا آغاز می شود گام بالقوه ای برای پایان دادن به این هرج ومرج است.

اوباما افزود: دربهترین شرایط نیزانتظار نداریم که خشونت ها بطور فوری پایان یابد بلکه اطمینان داریم که نبردها ادامه خواهد یافت زیرا داعش وسازمان هایی مانند النصره به جنگیدن ادامه خواهند داد.
وی گفت : اما تمام طرف های این توافق ترک مخاصمه باید به حملات ازجمله حملات هوایی پایان دهند وباید امکان رسیدن کمک های انسانی به مناطق محاصره شده فراهم شود واین بستگی به این دارد که رژیم سوریه، روسیه ومتحدان آنها به تعهدات خود عمل کنند. روزهای آینده بسیار حیاتی است ودنیا نظاره گر است.

وی افزود: بطورگسترده تر، این آزمایشی است ازاینکه آیا طرف ها آمادگی مذاکره را دارند یا نه. فرایند مورد توافق دروین روشن است وآن عبارت است از گذار به سمت دولت فراگیری که نمایندگی بیشتری داشته باشد وایجاد یک قانون اساسی جدید ودرپی آن یک انتخابات آزاد.

اوباما ادعا کرد: باردیگر می گویم که چنین آینده ای نمی تواند شامل بشار اسد باشد. روشن است که بسیاری ازسوری ها تا زمانی که بشارازقدرت کنار نرود جنگ را متوقف نمی کنند وبنابراین هیچ جایگزینی برای گذار مدیریت شده از اسد وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا درادامه ادعاهای خود درخصوص مبارزه با داعش گفت: ما فراتر از سوریه وعراق درهرجای دیگری هم که داعش بخواهد جای پایی درست کند با آن مبارزه می کنیم.

اوباما همچنین گفت که مبارزه با داعش درصحنه نبرد نظامی هم کافی نیست وباید با ایدئولوژی داعش هم مبارزه کرد و دراین زمینه سایت توئیتر، فیس بوک ویوتیوب برای مبارزه آنلاین با داعش تلاش می کنند. درنهایت، باید درآمریکا هوشیار باشیم؛ افرادی مانند کسانی که حمله « سان برناردینو» را انجام دادند خطری جدی متوجه آمریکا می کنند.

وی درپایان اظهارات خود گفت: مبارزه با داعش دشوار خواهد بود اما ما از تمام عناصر قدرت ملی خود ازجمله قدرت نظامی اطلاعاتی، دیپلماسی وامنیت ملی استفاده خواهیم کرد و اطمینان دارم که ما پیروزخواهیم شد واین سازمان تروریستی وحشی را نابود خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار