بازدید 5590

موزه شکنجه در فیلیپین

دولت فیلیپین موزه‌ای برپا کرده که بازدیدکنندگان آن می‌توانند شکنجه و آزار و اذیت دوران حکومت نظامی "فردیناند مارکوس" غربگرا را به صورت واقعی تجربه کنند.
کد خبر: ۵۷۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ 27 February 2016
دولت فیلیپین موزه‌ای برپا کرده که بازدیدکنندگان آن می‌توانند شکنجه و آزار و اذیت دوران حکومت نظامی "فردیناند مارکوس" غربگرا را به صورت واقعی تجربه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسیاویژن، دولت فیلیپین موزه ای با نام موزه تجربی برپا کرده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. بازدیدکنندگان این موزه می توانند شکنجه و آزار و اذیت دوران حکومت نظامی "فردیناند مارکوس" غربگرا را به صورت واقعی تجربه کنند. هدف از برپایی این موزه آموزش نسل جوان درباره حکومت نظامی آن دوران است.

تشکیل صف های طولانی در مقابل موزه نشان می دهد مردم از گشایش این موزه استقبال کرده اند. این در حالی است که "بنینو آکینو" رئیس جمهور فیلیپین امروز در مراسمی به شهروندان این کشور درباره افزایش قدرت سیاسی فرزند مارکوس که برای سمت معاون رئیس جمهور نامزد شده است، هشدار داد.

فیلیپین از گذشته های دور، قرن ها مستعمره اسپانیا بود تا اینکه در اواخر قرن 19 بعد از برخی اعتراضات داخلی و سپس منازعه میان آمریکا و اسپانیا، ایالات متحده، فیلیپین را از اسپانیا گرفت و به نوعی مالک آن کشور شد.

در خلال جنگ جهانی دوم این کشور به وسیله نیروهای ژاپنی اشغال شد تا اینکه در سال 1945 نیروهای آمریکایی در این کشورپیاده شدند و مجددا اداره فیلیپین را به دست گرفتند.

پس از آن فردیناند مارکوس از نیروهای متمایل به آمریکا در اواسط دهه 1960 و درفضایی نسبتا آرام که در فیلیپین برقرار بود به عرصه قدرت راه پیدا کرد.

نقطه آغازین پایان راه مارکوس قتل «نینوی آکینو» رهبر حزب لیبرال از مهمترین مخالفانش بود. وی هنگام پیاده شدن از هواپیما درفرودگاه بین المللی مانیل در سال 1983 کشته شد. از آن زمان به بعد اعتراضات سیاسی داخلی و فشارهای خارجی به حکومت مارکوس بسیار گسترش یافت و آکینو به عنوان نماد مخالفت با رژیم فاسد شناخته شد.

بعد از این تحولات داخلی، جنبش «قدرت مردم»، بدون خونریزی مارکوس را خلع و «کورازان آکینو» بیوه نینوی آکینو را به عنوان رییس جمهور منتخب مردم اعلام کرد. در این زمان مارکوس متهم به دستگیری و شکنجه مخالفان خود شد. درنهایت در سال 1986 دوران 20 ساله حکومت مارکوس به پایان رسید و به ایالت هاوایی آمریکا تبعید شد. گفته می شود همسر وی میلیاردها دلار را در قالب سرمایه گذاری به ایالات متحده و یا بانک های سوییس و دیگر کشورهای جهان منتقل کرده است.

فردیناند مارکوس رهبر حزب ملی فیلیپین، در سال 1965 با قول هایی به ریاست جمهوری رسید، اما نتوانست بسیاری از وعده هایی که داده بود، عملی کند. مارکوس روابط ویژه ای را با ایالات متحده برقرار و سربازان بسیاری را به کمک نیروهای آمریکایی در ویتنام گسیل کرد. بسیاری از این سربازان در بخش مختلف لجستیکی در خدمت نیروهای آمریکا کار می کردند.

هم اکنون بنیگنو آکینو، رئیس‌جمهور فعلی فیلیپین و فرزند رئیس‌جمهورهای سابق فیلیپین می باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار