بازدید 3175

بارندگی در مناطق غربی کشور

کد خبر: ۵۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 23 February 2016
بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا شاهد بارندگی در نوار غربی کشور خواهیم بود.

به گزارش مهر، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بررسی نقشه ها و داده های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور است که به تدریج دامنه های زاگرس و بخش‌هایی از دامنه های غربی البرز را نیز فراگرفته و سبب بارش باران در مناطق سردسیر بارش برف، گاهی با وزش باد و رعد و برق می شود.

وی افزود: این سامانه فردا چهارشنبه ضمن حرکت به سمت شرق، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و جنوب کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته وظیفه، اواخر وقت فردا چهارشنبه در نوار غربی کشور از ناپایداری کاسته می شود و گستره بارش ها به شمال شرق و شرق کشور نیز کشیده می شود.

وی گفت: این سامانه روز پنجشنبه در بخش هایی از سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز شرقی و شمال شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

وظیفه ادامه داد: امروز بارش ها در استان های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، بخش هایی از کرمانشاه و کردستان شدت بیشتری دارد که به تدریج در برخی مناطق همدان، زنجان و جنوب آذربایجان شرقی نیز بارش ها تشدید می شود. فردا چهارشنبه بارش ها در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز شدت بیشتری خواهد یافت.

وی گفت: آن گونه که سازمان هواشناسی گزارش کرده امروز به تدریج با شروع بارندگی از غلظت گرد و خاک در این مناطق کاسته می شود و فردا چهارشنبه در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، افزود: امروز به سبب وزش باد شدید جنوبی، سواحل خوزستان اواخر وقت فردا چهارشنبه و همینطور روز پنجشنبه بخش های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی گفت: هوای تهران امروز کمی ابری در پاره ای نقاط باد و گرد و خاک، اوایل شب به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده پیش بینی می شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۲۳ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی