بازدید 3340

مردم به لیست‌های مورد اعتمادشان رای دهند

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه مردم قبل از انتخاب یک نماینده مجلس باید به خوبی از وظایف نمایندگی آگاهی داشته باشند گفت که اگر مردم خودشان کاندیداها را نمی‌شناسند به فهرست‌های ارائه شده از سوی جریانات و گروه‌های مورد اعتماد و وثوق‌شان با اطمینان رای دهند.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 23 February 2016
سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: مهمترین نکته در انتخابات مجلس آگاهی مردم از وظایف نماینده است تا بر اساس آن به این نتیجه برسند که کدام یک از نامزدها به بهترین شکل می‌توانند از عهده وظایف نمایندگی بر آیند.

وی اولین و مهمترین وظیفه نماینده مجلس را قانونگذاری خواند و افزود: مردم باید بدانند که قرار است قانونگذار انتخاب کنند. نماینده‌ای که دومین وظیفه‌اش نظارت بر اجرای قانون است و بر این اساس مردم باید وکیلی برای نظارت بر قانون انتخاب کنند. هم‌چنین نماینده‌ای که باید امور و مطالبات کلان حوزه انتخابیه‌اش از حیث نمایندگی مردم در آن حوزه پیگیری کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس در ادامه تاکید کرد: طبق این وظایف، نماینده، شهردار، عضو شورای شهر، رئیس اداره، بخشدار و فرماندار نیست نکته ای که باید در انتخاب مردم مورد توجه قرار گیرد تا مجلسی توانمند داشته باشیم. اگر مردم به دنبال آسفالت‌کار، جدول‌کار و لوله کش باشند طبیعتا نمی توانند نماینده خوبی برای مجلس انتخاب کنند و دیگر آن مجلس قوی نخواهد بود.

نقوی حسینی ادامه داد: مردم بعد از رسیدن به درک درستی از وظایف نمایندگی باید به سراغ کاندیداهایی با تعهد و توانایی لازم نسبت به دفاع از حریم ولایت، منافع ملی و حقوق مردم بروند یعنی نماینده‌ای که ضمن داشتن تخصص لازم به حفظ آزمان های شهدا و امام (ره) و نظام و پشتیبانی لازم از ولایت فقیه متعهد باشد.

وی داشتن تخصص امری ضروری برای یک نماینده خواند و گفت: اگر فردی تخصص نداشته باشد در صورت نمایندگی در انتخاب کمیسیون تخصصی‌اش دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

به گزارش ایسنا؛ این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه به بیانات رهبری در جمع اعضای شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمول مناسبی را برای نوع انتخاب مطرح کردند مبنی بر اینکه به فهرست‌های مورد اعتماد رای می‌دهند . این یک توصیه برای مردم است که اگر خودشان افرادی را نمی‌شناسند به فهرستی که از طرف نهادها، مجامع، جریانات و احزاب و گروه‌های مورد اعتماد و وثوق‌شان منتشر می‌شود با اطمینان رای دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم