بازدید 5113

قانون حمایت ‌از حیوانات مانع حیوان‌آزاری می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن حمایت از تدوین قانونی برای حمایت از حیوانات بی‌سرپرست، معتقد است در صورت تصویب این قانون، از آزار و اذیت حیوانات و انتقال بیماری به واسطه حیوانات ولگرد‌ جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 23 February 2016
محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص لزوم تدوین قانون حمایت از حیوانات بی‌سرپرست و جلوگیری از حیوان آزاری، گفت: حمایت از حیوانات بنا به توصیه‌های شرع مقدس ضروری است همچنانکه در دین مقدس اسلام تکالیفی در خصوص حمایت از حیوانات مطرح شده لذا نباید حیوانات را به اتهام بی‌سرپرستی یا ولگرد بودن مورد آزار و اذیت قرار داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سامان‌دهی وضعیت این حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت آن‌ها با پیشنهاد تدوین ماده واحده‌ قانون حمایت از حیوانات در هیات دولت محقق خواهد شد و البته در این خصوص ورود سازمان‌های مردم نهاد (NGO) هم برای حمایت از حیوانات بی‌سرپرست لازم است.

وی افزود: تدوین ضوابط خاص برای جمع آوری حیوانات ولگرد و تیمار آنها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام گیرد تا علاوه بر جلوگیری از حیوان آزاری، انتقال برخی بیماری‌ها به واسطه حیوانات ولگرد هم کاهش یابد.

سعیدی تاکید کرد: در صورت وجود قانون حمایت از حیوانات بی سرپرست، نگاه مردم نسبت به این حیوانات تغییر خواهد کرد و به طور یقین از آزار و اذیت آنان هم کاسته می‌شود و البته در قانون مورد نظر باید برای حمایت از حیوانات جرایم بازدارنده نیز در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حیوان آزاری تنها محدود به اتفاقات رسانه ای شده نیست و متاسفانه پیش از این هم شاهد چنین برخوردهای زننده‌ای در کشور بوده ایم لذا با توجه به اینکه حیوان آزاری جزء اعمال حرام است، باید دستگاه قضا به پرونده حیوان آزاری اخیر در یکی از شهرهای شمالی رسیدگی ‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به رغم عدم مسئولیت قانونی در خصوص حیوانات بی سرپرست به ویژه در شهرها به خاطر حساسیت‌ها و مطالبه عمومی، از ارائه ماده واحده قانونی به هیات دولت به منظور سامان دادن وضعیت این حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت آن‌ها خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست