بازدید 2108

گرم شدن اقیانوس‌ها علت بیماری گونه‌های دریایی

کد خبر: ۵۷۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 23 February 2016
گرم شدن آب‌ اقیانوس‌ها و دریاها با همه‌گیری بیماری‌ها ارتباط داشته و بر جمعیت گونه‌های دریایی در اقیانوس‌های آرام و اطلس تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، ستاره‌های دریایی در آب‌های ساحلی غرب آمریکا و کانادا درصد بالایی از یک بیماری‌ پیش‌رونده و تحلیل برنده را متحمل می‌شوند که بر اثر آن اندام‌های خود را از دست داده و در نهایت تلف می‌شوند.

علاوه بر این، لابسترهای ایالت نیوانگلند بر اثر شیوع نوعی بیماری، صدف‌های خود را از دست می‌دهند و در واقع شیوع این بیماری ناشی از بالا رفتن دمای آب دریاهاست.

Ochre Star رایج‌ترین گونه ستاره دریایی در سواحل شمالی اقیانوس آرام در آمریکاست که در فاصله‌های سال‌های 2013 تا 2014 از شیوع یک بیماری پیش‌رونده و تحلیل برنده دچار آسیب شده و تلف شدند.

به گفته کارشناسان، 90 درصد جمعیت این گونه جانوری از بین رفته و جمعیت گونه‌های بالغ به یک چهارم تعدادشان در مقایسه با زمان پیش از شیوع بیماری کاهش یافته است.

همچنین سلامت بیش از 20 گونه دریایی دیگر از جمله ستاره دریایی sunflower که اکنون در جزایر سن‌خوان واشنگتن نسل آن عملا منقرض شده، تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

«دروو هارول»، نویسنده ارشدیک مطالعه در این باره گفت: شیوع این بیماری خیلی سریع رخ داده و زمانی اطلاعات کافی از آن به دست آوردیم که گستردگی آن چشمگیر شده بود.

به نظر می‌آید عامل این بیماری، نوعی ویروس است که در بسیاری از ستاره‌های دریایی وجود دارد و در آب و هوای خنک تر نهفته می‌ماند اما در شرایط گرم تر فعال و خطرناک می‌شود. همچنین تغییرات ژنتیکی در ویروس می‌تواند عامل تاثیرگذار باشد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته هارول شیوع این بیماری در مدت گرم شدن آب دریاها اتفاق افتاده و ستاره‌های دریایی جزایر سن خوان در مناطق گرمتر بیشتر در معرض بیماری قرار دارند. همچنین در محیط گرم ایجاد شده در شرایط آزمایشگاهی مشاهده شد که ستاره دریایی سریع‌تر در برابر این بیماری تسلیم می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم