بازدید 13222

کاهش معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: معدل امتحانات نهایی دانش آموزان سوم متوسطه در دو سال اخیر به نمره 12 کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 21 February 2016
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: معدل امتحانات نهایی دانش آموزان سوم متوسطه در دو سال اخیر به نمره 12 کاهش یافته است.

عبدالرسول عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد دانش آموزان دبیرستانی در دو سال اخیر در امتحانات نهایی قبول شده و 20 درصد نیز مردود شده اند.

وی پایین آمدن کیفیت تدریس، تدریس معلم در غیر رشته تخصصی خود،‌ رعایت نشدن زمان تدریس و تعطیلات بی رویه مدارس، ‌استاندارد نبودن آزمون مستمر و ارزشیابی تحصیلی و نبود مشاوره تحصیلی را از دلایل کاهش معدل امتحانات نهایی دبیرستانی ها اعلام کرد.

وی به سوالات امتحانی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می دهد سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان استاندارد بوده است ولی 50 درصد دانش آموزان موفق به پاسخ دادن به برخی از سوالات امتحانی نشده اند و این نشان می دهد که مطلب درسی به خوبی به دانش آموزان تفهیم نشده است.

عمادی گفت: نتیجه این تحلیل‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تغییر در محتوای کتاب درسی به ویژه کتاب‌های جدیدتالیف داده شده است.

رئیس مرکز سنجش آموز‌ش و پرورش افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا با رفع مشکلات محتوایی در کتاب‌های درسی و بالابردن کیفیت آموزشی، معدل دبیرستانی ها را به نمره 14 تا 15 برای سال‌های تحصیلی بعد افزایش دهیم.

عمادی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر برای تحصیل و عدالت آموزشی نیز می تواند به بالابردن معدل دانش آموزان در دوره دبیرستان کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح ارزشیابی توصیفی (حذف نمره) قرار است برای دوره دبیرستان هم اجرا شود گفت: با توجه به اجرا نشدن کامل نظام آموزشی این طرح فعلا در دستور کار آموز‌ش و پرورش نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲
البته به این موارد بی انگیزگی برای آینده شغلی و آموزش های 100 درصد تئوری به جای آموزش درست که آزمایشگاهی و کارگاهی است را اضافه کنید.
مشکل اصلی جای دیگر است.. قدیم دبیرستانی ها به امید داشتن شغل مناسب برای تحصیل بهتر تلاش می کردند ولی امروزه با موج فارغ التحصیلان بیکار انگیزه ای برای جدیت در تحصیل باقی نمانده است..
تو رو به خدا اين درس عربي رو حذف كنيد آخر رشته رياضي و تجربي عربي به چه دردشون مي خوره الان در سطح مهندسي و دكتري چقدر عربي تو دانشگاه نيازشون شده واقعا در دبيرستان خواندن عربي براي همه معضل شده ، عربي به درد رشته ادبيات ميخوره نه مهندسي ، شما اين درس روحذف كنيد معدل مي بالاي هجده.
به نظر بنده که 12 ساله درس شیمی دبیرستان را تدریس میکنم، کاهش معدل دانش آموزان 2 علت اصلی دارد:
1) عدم انگیزه خود دانش آموزان برای یادگیری به دلیل سیل عظیم بیکاران با تحصیلات دانشگاهی در اکثر خانواده ها
2) عدم رغبت و انگیزه همکاران گرامی در امر تدریس به علت مشکلات زیاد مالی و معیشتی.
اقای محترم علت پایین امدن معدل ربطی به مواردی که گفتی نارد علت ان بیکاری تحصیل کردگان است ودانشگاههایی که دبدون نیاز به نمره دانشجو می گیرند
موقعی که در کلاسهای اول و دوم اعلام میشه مردودی نداشته باشید آخرش میشه این
البته چیزی عوض نمیشه چون دانشگاه ها هم همینطوری شدن فقط مهم ورود به دانشگاه است ولی در آنها چیزی به اسم کیفیت تدریس معنی نداره
نه فقط دانشگاه بلکه مراکز آموزشگاهی معتبر نیز همینطورند
زنگ خطر
وقتی ما بین یک استاد دانشگاه و یک دبیر دبیرستان که کارش از کاراستاد دانشگاه سختر نباشد ساده تر هم نیست ( از نظر شرایط سنی و یاد دادن ) اینقد فرق می گذاریم توقع داریم کیفیت آموز ش در دبیرستانها بهتر ازین باشد
مشکل عمیق تر از این حرفهاست. دانش آموزان امروزه کم سواد بالا می آیند. حذف مردودی در مقاطع پایین تر و اجبار معلمان برای دادن نمره مفت به دانش آموزان باعث افت تحصیلی شدید شده.
مشاهده برنامه هاي خندوانه و سرگرمي و بازيگوشي با گوش موبايل و ماهواره و برنامه هاي بي كيفيت كمدين ها در كاهش معدل دانش آموزان نقش بسزائي دارد
فکر کنم اگر در هفته درسی اختصاصی به مدت یک ساعت توسط معلمان ماهر به منظور افزایش انگیزه تحت عنوان مهندسی فکر ، تدریس شود ، راه گشا خواهد بود..
فقط و فقط انگیزه...هیچ دلیل دیگه ای نداره این مشکل...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست