بازدید 3730

تاکسی های تمام هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد شدند

طبق گزارش های سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا یکی از عوامل مهم در شکل گیری سرطان است و متاسفانه طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نتعداد زیادی در سال بر اثر آلودگی هوا و بیماری های ناشی از آن جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۵۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 20 February 2016
۲۵۰۰ تاکسی تمام هیبریدی تا پایان سال ۹۵ برای دستیابی به مدیریت پاک حمل و نقل عمومی شهری، به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد می شوند.

به گزارش مهر، شهر تهران از جمله کلان شهرهایی است که آلودگی هوا در این شهر به تیتر اول سخنرانی ها و گزارش ها تبدیل شده است. به گونه ای که این شهر با تولید روزی ۲ هزار تن آلایندگی می تواند در یک دوره ۲۴ تا ۳۰ ساعت هوای پاک را به ناپاک تبدیل کند. براساس مطالعات و بررسی های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد حجم آلایندگی هوای تهران مربوط به ترافیک و حمل و نقل است.

طبق گزارش های سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا یکی از عوامل مهم در شکل گیری سرطان است و متاسفانه طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نتعداد زیادی در سال بر اثر آلودگی هوا و بیماری های ناشی از آن جان خود را از دست می دهند.

در همین راستا و با توجه به این نکته که ۴۵ درصد آلودگی هوا توسط ۱۰ درصد ناوگان تهران صورت می گیرد، مسئولین را برآن داشت تا فکری برای بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند و در این راه تاکسی های هیبریدی یکی از بهترین راه ها برای کاهش و حل این معضل است و با توجه به اینکه در دنیا مستحکم ترین خودروها در ناوگان تاکسی رانی مورد استفاده قرار می گیرد، سعی و خطا بر روی خودروهای هیبریدی انجام شده و به عنوان حمل و نقل عمومی در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

بر همین اساس، مراسم رونمایی از اولین ناوگان تاکسی های تمام هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی با حضور بهرام طاهریان مدیرعامل و داوود تاجران رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران و هاشمی تشکری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.



مرگ ۳ هزار نفر در سال به دلیل آلودگی هوا در تهران

داوود تاجران رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم در مراسم رونمایی از تاکسی های هیبریدی گفت: آلودگی هوای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور به حدی رسیده است که همه دست اندر کاران عرصه مدیریت شهری و وزارتخانه ذیربط، سازمان های مردم نهاد و حفاظت محیط زیست را بر آن داشته تا ضمن اقدام عملی، به فکر چاره ای برای کاهش آلودگی هوا از طریق روش هایی همچون حذف منابع آلاینده از فضای شهرها از طریق انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهرها، آموزش مردم برای استفاده از انرژی ها نو به جای سوخت های فسیلی، نوسازی و توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و استفاده ار فناوری های نوین در عرصه حمل و نقل عمومی شهری نظیر خودروهای هیبریدی و الکترونیکی، انداخته است.

وی ادامه داد: شرکت پاکرو سبز قشم در سال ۱۳۹۳ در منطقه آزاد قشم برای توسعه صنعت خودروهای هیبریدی و الکترونیکی در کشور با عضویت چهار گروه بزرگ تجاری از جمله، سرمایه گذاری غدیر، شهرداری تهران، هواپیمایی ماهان و بازرگانی هورتاش به ثبت رسیده است. دیدگاه واحد مدیران و دست اندرکاران این شرکت ها برای یاری رسانی به مردم کشورشان آن ها را گرد هم آورده تا به فکر وضعیت نابسامان شهرشان باشند.

تاجران افزود: براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی هزینه های تحمیلی به شهر تهران بابت آلودگی هوا سالانه به سه میلیارد دلار می رسد که نزدیک به دو سوم آلایندگی هوای تهران ناشی از ناوگان ناکارآمد، فرسوده و سنتی حمل و نقل عمومی شهری می باشد و حدود یکی سوم دیگر نیز به دلیل فعالیت های عمرانی و صنعتی کارگاه های آلاینده حومه شهر تهران است. علاوه بر این طبق آمار های وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در روزهای عادی تعداد مرگ و میر ۱۵۰ نفر و در روزهای آلوده این تعداد به ۱۸۰ نفر می رسد که براساس مطالعات صورت گرفته تعداد مرگ و میر سالانه ناشی از آلودگی هوا، به حدود ۳ هزار نفر می رسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم درباره خوردو های هیبریدی گفت: این خودروها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار هستند و خودرو قادر است در هر زمان از عملکرد یکی از موتورها و یا ترکیبی از فعالیت هردو موتور بهره مند شود. این خوردرو در شرایط ترافیک شهری و کندی حرکت خودرو تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت همواره از موتور برقی کاملا بی صدا و بدون آلایندگی استفاده می نماید که این موضوع مصرف بنزین را تا ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رساند که مزیتی ملموس در کاهش مصرف سوخت می باشد. موتور این خودرو در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر در ساعت موتور بنزینی فعال شده و تواما اقدام به شارژ باتری خودرو می نماید.

وی در پایان تاکید کرد: برای دستیابی به مدیریت پاک حمل و نقل عمومی شهری، تعداد ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هیبریدی تا سال ۱۳۹۷ در سطح شهر تردد خواهند کرد که ۲۵۰۰ دستگاه از این خودرو ها توسط شرکت پاکرو تا پایان سال ۱۳۹۵ وارد ناوگان عمومی شهر تهران خواهد شد.

ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی

میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: سازمان تاکسیرانی شهر تهران و مجموعه شهر تهران کار جدید و ارزشمندی با عنوان ورود خودروهای هیبریدی با استاندارد یورو۵ با سرمایه گذاری بخش خصوصی را آغاز کرده است.



وی در ادامه بیان کرد: تا کنون شاهد ورود دو گروه از خودروهای بنزینی با استانداردهای یورو۵ بوده ایم و از این پس سه گروه دیگر نیز اضافه خواهند شد.

مظفر در ادامه تصریح کرد: بدون شک ورود این گروه از خودرو ها به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها خواهد داشت.همچنین در کنار آن شاهد ارائه خدمات مناسب به شهروندان هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان