بازدید 4994
دادستان کل کشور در اجتماع مردم درمسجد توحید بیرجند:

مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده نظام است

دادستان کل کشور با بیان اینکه قانون اساسی برای تداوم و بقای نظام مردم سالاری دینی مجلس خبرگان رهبری را تعیین کرده است گفت:مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده نظام است
کد خبر: ۵۶۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 19 February 2016
دادستان کل کشور با بیان اینکه قانون اساسی برای تداوم و بقای نظام مردم سالاری دینی مجلس خبرگان رهبری را تعیین کرده است گفت:مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده نظام است

به گزارش تسنیم،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش درجمع مردم نمازگزار مسجد توحید بیرجند با بیان اینکه خداوند به ما نعمتهای زیادی عطا کرده است، و باید شکر گذار آنها باشیم، اظهار داشت: تمام عالم جلوه ای از وجود خداست و باید در ما التزام به حقیقت جلوه گر باشد.

وی نعمت انقلاب اسلامی را از مهم ترین نعمتهای خدا دانست و افزود: باید قدردان نظام اسلامی باشیم وشخصیتی که پایه گذار این نظام اسلامی بود، اخلاص سرلوحه تمامی برنامه‌هایش بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رمز موفقیت امام خیمنی(ره) اخلاص در عمل بود، گفت: در مکتب سیاسی  امام خمینی ویژگیهای زیادی وجود دارد که آن در برابر خداخواهی اخلاص و توجه زیاد به حضرت حق بود وقبل، بعد هر چیزی خدا را می‌دید.

دنیا  300سال در حال جنگیدن با خدا بود

آیت الله  رئیسی افزود: امروز دنیا از معنویت فاصله گرفته در حالی که در سیاست امام خمینی (ره)معنویت در کنار دین بود و دنیا بیش از 300 سال است که با خدا جنگیده و تلاش دارد خدا را از تمامی ابعاد زندگی دور کند و محصول این تدبیر جنگ 70 ساله با ملت فلسطین است.

وی توجه به مردم را از دیگر ویژگی های امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: امام اعتقاد داشت مردم باید در راس امور باشند و از این طریق انتخابات را برگزار کرد اما در دنیا برخی تنها اسم حقوق بشر را یدک کشیده اما بویی از آن نبرده اند و دشمن نمی‌خواهد در پی برون رفت از مشکلات باشد زیرا قانون می‌تواند مشکل مردم فلسطین را از طریق برگزاری انتخابات حل کند، اما بدخواهان نمی‌خواهند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی از بالاترین مقام  توسط انتخابات و رآی مردم انتتخاب می‌شود، گفت: از دیگر شاخصه سیاسی امام می‌توان به این نکته اشاره کرد که مخاطب امام مردم ملت ها بود نه دولت ها ، زیرا معتقد بود امیدی به دولتها نیست واین خصلت در وجود مقام معظم رهبری هم دیده می‌شود زیرا در هنگام نامه نوشتن به کشورهای اروپایی، به جوانان آنها نامه  نوشتند.

خون امام حسین (ع) سبب بیداری اسلامی شد
آیت الله رئیسی  با بیان اینکه خون امام حسین(ع) سبب بیداری اسلامی شد، افزود:خون قلب امام حسین سبب شد تا جهل از مردم زدوده و قدرت تحلیل پیدا کنند تا بتوانند وضعیت زمان خود را شناسند ونهضت اسلامی ما امتداد جریان تفکر عاشورایی است و برخی قصد داشتندعاشورا را بیان جریان تفکر امام حسین(ع) بگذارند، اما به خواست خدا عاشورا پایان تفکر، اندیشه وجایگاه امام حسین(ع) نبود.

وی عاشورا را روز تولد عاشورائیان دانست و اظهار داشت: از جلوه‌های انقلاب اسلامی بیداری اسلامی بود که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و امروز در مصر، لیبی قدرت جامعه جابه جا می‌شود اما بیداری اسلامی از بین نمی‌رود زیرا امروز دنیا فرق بین دوست و دشمن را فهمیده ومی‌داند آنچه که سعادت را رقم می زند، آموزه های دینی است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظام ما یکی از شاخصه‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را دارد که همان جهانی شدن پیام انقلاب اسلامی است و دشمن در دهه نخست بعد از انقلاب تلاش کرد تا جنگ را بر ما تحمیل کند ومردم را از صبر واراده در برابر نظام سست کند، اما شکست خورد.

آیت الله رئیسی افزود: دشمن در دهه دوم انقلاب  تلاش کرد تا ناکارآمدی نظام را جلوه دهد و در دهه سوم تلاش کردند تا پیامهای انقلاب اسلامی به دیگر کشورها نرسد اما اکنون آنچه که برای ما و این انقلاب مانده است این است که این انقلاب و نظام باید باقی بماندو قانون اساسی برای تداوم و بقای نظام مردم سالاری دینی مجلس خبرگان رهبری را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده نظام است، اظهار داشت: برای جایگاه رهبری تنها علم کافی نیست زیرا در آغاز انتخاب ایشان شخصیتهای بزرگی از مراجع تقلید وجود داشتند، اما همه امام خامنه ای را برای این مسئولیت پیشنهاد دادند زیرا می‌دانستند برای این جایگاه شناخت دشمن، شجاعت، آگاه بودن از مسائل روز دنیا مهم است.

دادستان کل کشور با اشاره به حادثه تلخ منا گفت: رهبری در سخنرانی خود در دانشگاه افسری به گونه ای سخن گفتند که عربستان بعد از شنیدن این سخنان مواضع خود را تغییر داده وجنازه‌های حاجیان قربانی شده ایرانی را که قرار بود به کشور ما تحویل ندهد، را تحویل داد.

آیت الله رئیسی افزود: قانون اساسی این ظرفیت را در نظر گرفته  که مردم دغدغه ای برای تدوام نظام نداشته باشند، واز طریق مجلس خبرگان رهبری این را پیش بینی کرده  تا نهضت دچار آسیب نشود ومجلس خبرگان رهبری مانند مجلس شورای اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خراسان جنوبی پایین ترین آمار جرم و جنایت در سطح کشور را دارند

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی افزود:  این استان پایین ترین آمار جرم و جنایت در سطح کشور را دارند که نشان دهنده دین مداری مردم است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی رکوردار حضور در پای صندوق های رای هستند، تصریح کرد: همانطور که امسال دهه فجر در تمامی استانها جمعیت نسبت به سالهای گذشته بیشتر بود، امیداوریم این ملت در انتخابات حضوری پرشور داشته وانتخابی با بصیرت داشته باشند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری  با بیان  اینکه  مشکلات پدیده شاندیز هم به زودی برطرف می‌شود، گفت: وزیرکشور این موضوع را بررسی کرده وحرکتی انجام شده و به امید خدا موضوع پدیده هم مانند میزان برطرف می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل