بازدید 5089

تشکیل دو پرونده تخلف انتخاباتی در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم در نشست استاندار قم با مسئولان ستادهای انتخاباتی و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تالار معصومیه فرمانداری قم گفت: دو پرونده تخلف انتخاباتی در این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۶۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 19 February 2016
دادستان عمومی و انقلاب قم در نشست استاندار قم با مسئولان ستادهای انتخاباتی و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تالار معصومیه فرمانداری قم گفت: دو پرونده تخلف انتخاباتی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی برزگر گنجی عصر پنجشنبه در این جلسه اظهار داشت: طی 10 سالی که من به عنوان دادستان در قم مشغول به خدمت هستم و در این مدت انتخابات های متعددی هم برگزار شده ، نخستین بار است که در انتخابات پرونده تخلف تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه یکی از این دو پرونده مربوط به تشویش اذهان عمومی بوده است بدون اینکه از شخص خاصی نام ببرد، تصریح کرد: یکی از افراد مواردی را مطرح کرده که منجربه بدبینی مردم نسبت به قم شده است.

وی افزود: در مورد دیگر به علت اینکه یکی از نامزدها زودتر از موعد قانونی تبلیغات را آغاز کرده بود، برای آن پرونده تشکیل شده است.
دادستان قم گفت: طبق قانون تا پایان برگزاری زمان انتخابات مگر با دستور رئیس قوه قضائیه امکان رسیدگی به پرونده های تخلف وجود ندارد، ولی بلافاصله پس از انتخابات نسبت به احضار متخلفان جهت رسیدگی به تخلفشان اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها، بیان کرد: وقتی کسی صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات تایید می شود، به معنای آن است که او پایبندی شدیدی به قوانین شرعی دارد، لذا چنین فردی نباید به هیچ وجه اقدام به دروغ گفتن و یا تهمت زدن کند.

برزگر گنجی با تاکید بر اینکه همه نامزدها باید آیین نامه مربوط به انتخابات را به دقت مطالعه کنند، افزود: همه کاندیداها نسبت به رفتار و عملکرد ستاد انتخاباتی خود مسئول هستند و باید پاسخگوی اعمال آنها باشند.
دادستان قم با تاکید بر ضرورت مستند صحبت کردن نامزدها اضافه کرد: نامزدها تا وقتی که به طور 100 درصد صحت یک مطلب یا خبر را احراز نکردند، آن را در تبلیغات و سخنرانی های خود مطرح نکنند.

برزگر گنجی با بیان اینکه منشاء اخبار رسیده به نامزدها نیز باید کاملا موثق و شناسایی شده باشد، گفت: نباید نامزدها به هر مطلبی که در فضای مجازی منتشر می شود، استناد کنند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی طبق تکلیفی که بر عهده اش گذاشته شده، توسط ضابطان خود بر روی شب نامه ها و مسائل و موضوع هایی که برای تخریب نامزدها انتشار پیدا می کند، کنترل دقیقی دارد،اظهارداشت : در صورت مشاهده موارد تخلف نسبت به احظار متخلفان به دادستانی اقدام خواهد شد.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل