بازدید 2534
تخت روانچی:

برجام پیروزی بر یکجانبه گرایی است

معاون وزیر خارجه، برجام را پیروزی چند جانبه گرایی بر یک‌جانبه گرایی و نشان کارآمدی رویکرد برد–برد در عرصه روابط بین المللی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۵۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 19 February 2016
معاون وزیر خارجه، برجام را پیروزی چند جانبه گرایی بر یک‌جانبه گرایی و نشان کارآمدی رویکرد برد–برد در عرصه روابط بین المللی ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی در همایش بین المللی بازگشت دیپلماسی که روز پنجشنبه در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد، گفت: اعمال زور و تحریم‌ها، سیاستی شکست خورده است و به حل مشکلات بین المللی کمکی نمی‌کند و دوران این روش به پایان رسیده است و سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی «یونسکو» می‌تواند با فرهنگ سازی و آموزش به ارتقای گفت‌و‌گو و چند جانبه گرایی در حل و فصل مسائل بین المللی و بحران‌های منطقه‌ای به ویژه تروریسم و افراطی‌گری کمک نماید.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به پروژه ایران‌هراسی اظهار کرد که قبل و در طول مذاکرات هسته‌ای، این پروژه از سوی برخی کشور‌ها ادامه یافت و حتی پس از برجام نیز برخی با صرف میلیون‌ها دلار و برای ترویج ایران هراسی تلاش کردند که موفق نشدند زیرا برجام، پایانی بر این پروژه است.

در این همایش یک روزه که به میزبانی سازمان یونسکو و با همکاری دانشگاه سازمان ملل برگزار شد، مجید تخت روانچی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای و «نیکلا دو ریویر» مذاکره کننده فرانسه در گروه ۱+۵ دیدگاه‌های خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای و همچنین نقش و جایگاه دیپلماسی از نظر مفهومی و عملی در زمینه حل بحران‌ها بیان کردند.

در این نشیت علاوه بر مقامات ایرانی و فرانسوی، شخصیت‌های مهمی مانند «داوید مالون» رئیس دانشگاه سازمان ملل، «دانیل روندو» نویسنده و سفیر سابق فرانسه، «آلن فراشون» سردبیر لوموند، «مونیر بوشناکی» مدیر سابق مرکز میراث جهان و همچنین معاونین سازمان یونسکو سخنرانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی