بازدید 8511

گرانی آمپول حیاتی بیماران دیابتی

رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به بالا بودن قیمت آمپول گلوکاگون؛ داروی حیاتی بیماران دیابتی گفت: با وجود اینکه این آمپول تحت پوشش بیمه است، اما به دلیل بالا بودن قیمت،‌ هزینه زیادی را برای بیماران در بر دارد.
کد خبر: ۵۶۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 19 February 2016
رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به بالا بودن قیمت آمپول گلوکاگون؛ داروی حیاتی بیماران دیابتی گفت: با وجود اینکه این آمپول تحت پوشش بیمه است، اما به دلیل بالا بودن قیمت،‌ هزینه زیادی را برای بیماران در بر دارد.

اسدلله رجب؛ رییس انجمن دیابت ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: آمپول گلوکاگون برای کسانی که انسولین تزریق می‌کنند و بعضی اوقات ممکن است؛ دچار افت قند خون شدیدی بشوند، مورد نیاز است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه آمپول گلوکاگون تحت پوشش بیمه است، اما به دلیل بالا بودن قیمت، ‌هزینه زیادی را برای بیماران در بر دارد.

رجب تصریح کرد: در حال حاضر این آمپول یافت می‌شود، اما از آنجایی که این دارو همیشه مورد استفاده بیماران نیست؛ گاهی نایاب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که داروهای مصرفی بیماران دیابتی مشکلی ندارد و خوشبختانه همه داروهای دیابتی‌ها تحت پوشش بیمه هست، اظهار کرد: اما این بیماران در خصوص تهیه انسولین و قلم‌های انسولین دچار مشکلاتی هستند.

رییس انجمن دیابت ادامه داد: در حال حاضر برخی انسولین و قلم انسولین در کشور تولید می‌شود، ولی تحت پوشش بیمه نیست؛ در حالی که مشابه خارجی آن که قیمت آن چندین برابر است؛ تحت پوشش بیمه است و تحت پوشش بیمه نبودن انسولین و قلم آن یکی از مشکلات عمده بیماران دیابتی است.

رجب با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های اندازه گیری قند خون و نوارهای تست قند خون تحت پوشش بیمه نیست، گفت: تحت پوشش بیمه نبودن وسایل و ابزاری که مبتلایان به دیابت برای آگاهی از قند خون خود به آن نیاز دارند، و همچنین انسولین مشکل مهمی است، چرا که برخی دیابتی‌ها به خصوص دیابتی‌های نوع ۱ هر روز بین ۴ تا ۶ بار انسولین تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر کودکان و نوجوانان دیابتی که آیندگان کشور هستند؛ نتوانند قند خود را کنترل کنند، مساله خیلی ناگواری است.

رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون و نوارهای تست قند خون از ابزار‌های اولیه درمان دیابت هستند، گفت: تنها دارو در خصوص بیمای دیابت موثر نیست و تنها موجب می‌شود که کار بیماران به بیمارستان نکشد و نمی‌تواند از عوارض دیابت پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: نوارهای قند خون لازمه درمان دیابت هستند، ولی متاسفانه در اختیار دیابتی‌ها نیست و تنها دارو نمی‌تواند به تنهایی در کنترل قند خون کمک کند و این نوار‌ها ابزار بسیار مهمی هستند و باید در دسترس بیماران باشد.

رجب بیان کرد: تجهیزات مصرفی مبتلایان به دیابت باید بیمه شود، البته قول‌هایی در این زمینه داده شده است، اما باید این روند تسریع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار