بازدید 7572

ورزشگاه نقش جهان به ورزش استان اصفهان و کشور اعتبار می بخشد

کد خبر: ۵۶۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 17 February 2016
محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان که به همراه رسول زرگرپور استاندار اصفهان و دکتر سبحاني مدير عامل شرکت فولاد مبارکه و بهرام افشارزاده مشاور امور بين الملل وزارت ورزش و جوانان، از روند ساخت و تکميل ورزشگاه نقش جهان بازديد مي نمود،در جمع خبرنگاران با تأکيد بر مطلب فوق گفت: از زحمات و تلاش همه مسئولين اين استان  و بويژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان که براي تکميل و بهره برداري از ورزشگاه نقش جهان آستين همت بالا زدند، صميمانه تشکر و قدرداني مي کنيم.
به گزارش خبرنگار فولاد، وزير ورزش و جوانان با اعلام اين مطلب که عمليات ساختماني و نصب تجهيزات ورزشگاه نقش جهان رو به اتمام است تصريح کرد: بطور ميانگين هرروز حدود 350 نفر از کارگران و کارشناسان در قالب 10گروه در اين مجموعه در حال فعاليت اند بنابراين طبق مشاهدات موجود نه تنها از برنامه عقب نيستيم بلکه در بخشي از برنامه ها جلوتر هستيم.
وي افزود: با توجه به اينکه عمليات کاشت چمن و ساير اقدامات آماده سازي اين  زمين نيز تا پايان خرداد نهايي خواهد شد، به نظر مي رسد، شانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي کشور را مي توان در همين استاديوم برگزار کرد.
وي نحوه حمايت و مشارکت فولادمبارکه در ساخت و تکميل ورزشگاه نقش جهان را مثبت ارزيابي وخاطرنشان کرد: براي احياي روند ساخت و تکميل اين پروژه ملي، مسئولين استان و بويژه مديريت شرکت فولادمبارکه به واقع همت کردند و با تدابير بسيار خوب و تخصيص منابع مالي تکميل اين پروژه ملي را دنبال مي نمايند که اميدواريم اين حمايت هاي مسئولين و شرکت فولادمبارکه تا به سرانجام رسيدن کامل پروژه با قوت ادامه يابد.
وي اظهار اميدواري کرد ورزش اصفهان و کشور به واسطه ي بهره برداري از اين پروژه عظيم رونق فزاينده اي  يابد و در کاهش آسيب هاي اجتماعي نيز مؤثر واقع گردد.
گودرزي درباره موانع سرمايه گذاري بخش خصوصي در ورزش گفت: بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در عرصه هاي داخلي، زيرساختها و ديگر موارد با مشکلاتي روبرو است که يکي از اين مشکلات بحث قانوني است که مجلس بايد کمک کند تا با تدوين و وضع قوانيني که تسهيل کننده فعاليت بخش خصوصي است شرايط براي حضور بخش خصوصي در ورزش فراهم شود.
وزير ورزش و جوانان افزود: البته علاوه بر موانع قانوني، موانع عرفي و اجتماعي نيز باعث مي شود بخش خصوصي نتواند ورود کند، اما ما از بخش خصوصي حمايت مي کنيم و در حال حاضر حدود 37 طرح نيمه تمام ورزشي را به دولت معرفي کرده ايم و اميدواريم در کميسيون هاي مختلف دولت تصويب شود تا بتوانيم اجراي آنها را به بخش خصوصي واگذار کنيم.

استاندار اصفهان با بيان اينکه با تکميل ورزشگاه نقش جهان، اصفهان آمادگي كامل براي برگزاري مسابقات ورزشي بين المللي دارد، اظهار داشت: ورزشگاه نقش جهان علاوه بر رونق ورزش استان، به لحاظ فرهنگي و گردشگري نيز در تغيير چهره ي شهر بسيار مؤثر خواهد بود.
زرگرپور در ادامه ياد آورشد:‌ در سفر معاون اول رئيس جمهور به اصفهان در خواست شدكه تكميل ورزشگاه نقش جهان به مديريت استان واگذار شود و در اين راستا با توجه به بضاعت مالي، وجود كارشناسان و انگيزه ي بالاي شركت فولاد مباركه ، تكميل ورزشگاه به اين شركت واگذار شد.
مدير ارشد استان افزود: عليرغم كاستي ها و مشكلات موجود روند اجراي اين پروژه، طبق برنامه پيش مي رود و اميدواريم كه طبق زمانبندي صورت گرفته فاز اول ورزشگاه نقش جهان براي آغاز ليگ شانزدهم فوتبال ايران به اتمام برسد.
استاندار اصفهان تصريح كرد: كاسه ي ورزشگاه نقش جهان تا پايان اسفند ماه به اتمام مي رسد و چمن زمين ورزشگاه نيز تا خرداد ماه آماده خواهد شد.
زرگرپور سرانه ورزش استان را در شأن اصفهان ندانست و گفت: به نظر مي رسد كه سرانه ورزشي اصفهان مقداري با متوسط كشور فاصله دارد و ‌بايد تلاش شود تا در اين زمينه به جايگاه بهتري دست يابيم.
استاندار اصفهان با بيان اينكه اصفهان آمادگي دارد در فصل هاي غيرگردشگري ميزبان برگزاري مسابقات مختلف بين المللي باشد، افزود: اصفهان در دنيا يك برند است و امكانات بسيارخوبي را براي برگزاري مسابقات مختلف دارد .
به گزارش خبرنگار فولاد مدبر معاون فني و مهندسي شرکت توسعه در خصوص فعاليت هاي انجام شده براي تکميل ورزشگاه نقش جهان گفت: عمليات نصب اسکلت فلزي ساختمان VIP،1500 چشمه سرويس در دو طرف وروديها، محل هاي فروش بليط،کاشت چمن اين ورزشگاه تا پايان سال به اتمام  خواهد رسيد و در ادامه تا خرداد ماه سال آينده طي دو مرحله، چيدن چمن را در برنامه داريم تا انشالله با بهترين کيفيت و مطابق با استانداردهاي روز دنيا با شروع ليگ جديد بهره برداري از ورزشگاه را در دستور کار داريم.
وي با تأکيد بر اين موضوع که عمليات ساخت و تجهيز رختکن ها،موتورخانه ها به اتمام رسيده است گفت: تمامي لوازم و تجهيزات مورد نياز براي روشنايي اين مجموعه عظيم، خريداري گرديد و آماده براي نصب است. همچنين سيستم صوتي و نرده گذاري اين مجموعه سال آينده نصب خواهد شد.

مدير عامل فولاد مبارکه: اکنون شاهد اين هستيم که  روند ساخت و تکميل ورزشگاه نقش جهان مطابق با استانداردهاي AFC و FIFA بخوبي در حال انجام است و به گونه اي برنامه ريزي شده است  که بتوان مسابقات ليگ برتر را در همين ورزشگاه برگزار کنيم.
وي در خصوص وضعيت زمين چمن ورزشگاه نقش جهان تصريح کرد:زير ساخت لازم براي زمين چمن اين ورزشگاه با استانداردهاي روز دنيا تدارک و عملياتي شده است و درروزهاي آتي نسبت به کشت چمن اقدام مي شود و در ارديبهشت و خرداد طي 2 بار نسبت به چيدن چمن اقدام مي شود.
دکتر سبحاني با تأکيد براينکه فولاد مبارکه مصمم است تا اين ورزشگاه راهرچه سريعتر براي بهره برداري آماده کند،گفت: انشاالله در اوايل تير از اين ورزشگاه ملي بهره برداري خواهيم کرد و شاهد اين خواهيم بود که نه تنها در مسابقات ليگ برتر بلکه مسابقات باشگاهي آسيا را نيز بتوان در اين ورزشگاه بزرگ برگزار کرد.
وي با ذکر اين مطلب که ورزشگاه نقش جهان يک سرمايه ملي است گفت: قرار نيست که فقط بازيهاي استاني دراين ورزشگاه برگزار گردد، از اين روتمامي فوتبال دوستان بايد از تکميل ورزشگاه خوشحال باشند.
ايشان در پاسخ به اين سئوال که تاکنون چه ميزان براي ساخت اين  ورزشگاه هزينه شده است گفت: ساخت اين ورزشگاه از سوي دولت از 22 سال قبل شروع شده است ولي چون باکمبود بودجه مواجه شد دچار وقفه طولاني گرديد در ادامه براي احياي ساخت اين ورزشگاه از ارديبهشت ماه سال جاري فولاد مبارکه بطور مستقيم وارد گود شد و تاکنون نزديک به 15 ميليارد تومان در اين رابطه هزينه نموده است.
مديرعامل فولادمبارکه در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار حاضر در رابطه باهمکاري ساير ارگانها از قبيل استانداري ،شهرداري ، وزارت ورزش و جوانان و مقامات قضايي، تربيت بدني و سازمان توسعه با فولادمبارکه افزود: بطورکلي همه عزيزاني که در اين سازمانها مسئوليت دارند بخوبي و تاحد توان درساخت و تکميل اين مطالبه مردمي استان اصفهان و به عبارت بهتر پروژه ملي همکاري خوبي داشته و دارند، بديهي است بدون هماهنگي و همدلي اين ارگانها نمي توان چنين پروژه بزرگي را تکميل کرد. هرجا که عوامل اجرايي ورزشگاه در تأمين آب، برق، زيربنا و مباحث قضايي  با مشکل مواجه شدند، ايشان همکاري خوبي داشته اند.
دکتر سبحاني درپاسخ به اين سؤال که ظرفيت ورزشگاه نقش جهان چندنفر است و آيا بطور کامل تجهيز مي گردد؟ تصريح کرد: از زماني که تکميل اين ورزشگاه به فولادمبارکه واگذار شد با بررسي کارشناسي که بعمل آمد متوجه شديم که بسياري از سازه ها از جمله سقف طبقه دوم ترک برداشته و از لحاظ ايمني با مشکلاتي مواجه شده است که به ناچار پيش از هرچيز مجدداً اين سازهاي عظيم را بعضاً تخريب و يا دمونتاژ و پس از ترميم و تقويت مجدداً آنها را ساخته و نصب کرديم که اين امر و کارهاي ديگري که انجام شده هزينه هاي غيرقابل پيش بيني و خارج از چارچوبي را به ما تحميل کرد، با اين حال بديهي است فولاد مبارکه بنا دارد تا اين ورزشگاه را مطابق استانداردهاي روز دنيا تکميل  و به بهره برداري برساند، از اين رو در فاز اول مقرر گرديد با اولويت بندي قسمت هاي مختلف، طبقه اول را با ظرفيت 45هزار نفر به بهره برداري برسانيم و در فازهاي بعدي با در نظر گرفتن بودجه لازم  در سال آتي، نسبت به نصب صندلي هاي طبقه دوم اقدام کنيم، ضمن اينکه در فاز اول، طبقه دوم را نيز به گونه اي خواهيم ساخت که با بالاترين ايمني، بتوان از طبقه دوم نيز استفاده کرد.

نماينده مردم اصفهان درمجلس شوراي اسلامي: پيش از هرکلامي بايد از مديريت فولادمبارکه اصفهان که براي ساخت اين ورزشگاه آستين همت بالا زدند تشکر و قدرداني نمائيم. فولادمبارکه به واقع با تکميل اين ورزشگاه به سرگرداني چندين ساله اي که همانند توپ فوتبال بين ارگانها پاس کاري مي شد، پايان داد بويژه اينکه ساخت اين ورزشگاه بين دولت هاي مختلفي رد و بدل مي شد بدون اينکه نتيجه ي  لازم گرفته شود.
ايشان در ادامه سخنان خود تصريح کرد: تلاشهاي زيادي طي اين سالها براي ساخت اين ورزشگاه بعمل آمد ولي متأسفانه همواره به دلايل مشکلات موجود در هر مقطع اقداماتي که هيچ يک به سرانجام نرسيد، براي ساخت و تکميل ورزشگاه نقش جهان انجام شد تا اينکه فولادمبارکه عزم خود را براي پايان دادن به اين پروژه طولاني جزم کرد.
وي با تأکيد بر آثار بهره برداري از ورزشگاه نقش جهان تصريح کرد: به يقين آماده شدن و بهره برداري از اين ورزشگاه تأثير شگرفي بر روحيه ورزشکاران و فوتبال دوستان استان دارد به اين معني که در برابر آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي قدرت بازدارندگي دارد. در نظر داشته باشيم وقتي جوانان به سمت و سوي ورزش سوق داده شوند و نسبت به ارتقاي سلامت جسماني خود اقدام کنند،آن وقت است که بخوبي ميتوانند تفکر و تعقل کنند و اين امر خدمت بزرگي است به رشد انديشه نسل جوان به شرطي که در اين راستا بخوبي هدايت شوند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديگر آثار ساخت ورزشگاه نقش جهان افزود: وقتي فضاهاي ورزش مناسبي براي جوانان  فراهم شود ملاحظه مي کنيم که به مرور زندانها خالي  و اين ورزشگاه ها هستند که پر مي شوند که بايد به اين مسئله توجه ويژه اي داشته باشيم. ديگر اينکه وقتي ورزشگاه نقش جهان در سطح بين المللي مطرح مي شود بدون ترديد رونق بيشتري  در ساير زمينه ها از جمله گردشگري و صنايع دستي را شاهد خواهيم بود چرا که اساساً داشتن ورزشگاه هايي در حد استانداردهاي  بين المللي از زيرساخت هاي اصلي و اساسي  يک کشور براي حضور در ميادين مطرح جهاني است که اين امر، هم به لحاظ اقتصادي براي کشور و استان اصفهان مهم است و هم از نظر تبادل فرهنگ ملل مختلف.  وقتي نمايندگان ساير کشورها براي برگزاري مسابقات خود به استان اصفهان وارد شوند و با فرهنگ و پيشينه و آثار باستاني اين استان آشنا شوند آن وقت شاهد اين خواهيم بود که هرکدام از آنها بعنوان مُبلّغ، در جاي جاي دنيا براي ما عمل خواهند کرد که اين امر تمامي تلاش، براي منزوي کردن ايران اسلامي را بي اثر خواهدکرد.
وي در ادامه سخنان خود از ايجاد يک نشاط زايد الوصف نزد جوانان و مردم خونگرم اصفهان خبرداد و گفت : مطمئناً از آنجايي که اين ورزشگاه با زيرساخت ها و استانداردهاي روز دنيا ساخته مي شود،نشاط ،اميد و اعتبار خاصي بين جوانان ايجاد خواهد کرد که اميدواريم با زحمات بسيار خوبي که مدير عامل فولاد مبارکه و همکاران  ايشان و همچنين همکاريهاي خوبي که در استان انجام شده است، اين پروژه ملي هر چه زودتر به بهره برداري برسد.
گفتني است: طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ يا ورزشگاه المپيک (دهکده المپيک) معروف بود در سال 1367 تعريف شد و کلنگ آن پس از ايجاد مؤسسه اي به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پيگيري مراحل ساخت آن، در سال 1368 توسط مدير عامل وقت اين مؤسسه به زمين زده شد.
گفتني است: فعاليت هاي آغازين ساخت اين ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداري در سال 1374 ادامه پيدا کرد و در 29 مرداد 1375 عمليات ساخت آن بطور رسمي آغاز شد.
فاز نخست اين ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط براي مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار مي گرفت که تيم سپاهان در سال هاي 1381 تا 1386 بازي هاي خانگي خود را در اين ورزشگاه برگزار مي کرد.
در سال 1386 اين ورزشگاه براي ساخت فاز دوم تعطيل شد و در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مديريت اجرايي ورزشگاه نقش جهان را براي تکميل و بهره برداري آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار