بازدید 5736

363 نفر، آمار نهایی تایید صلاحیت شده‌ها در آذربایجان‌شرقی

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز هفت نفر به جمع تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان افزوده شده است، افزود: از امروز توزیع تعرفه‌های انتخابات و سایر ملزومات در تمامی حوزه‌های اصلی انتخابیه استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 17 February 2016
سعید شبستری خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، تعداد کل ثبت نام کنندگان به عنوان داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را ۶۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۴۴ نفر از حضور در این رقابت، انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز، تعداد هفت نفر به جمع تایید صلاحیت شده‌ها افزوده شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، مجموع تعداد صلاحیت شده‌ها بعد از انصراف تعدادی از آنان و همچنین انتقال به سایر حوزه‌های انتخابیه در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان، ۳۶۳ نفر است.

به گفته وی، در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، ۱۶۴ کاندیدا، در حوزه اهر و هریس ۱۷ نفر، در حوزه بستان آباد ۱۲ نفر، در مرند و جلفا ۳۰ نفر، در شبستر ۱۸ نفر، در ورزقان ۱۵ نفر، در کلیبر، خداآفرین و هوراند ۱۴ نفر، در مراغه و عجب شیر ۲۴ نفر، در بناب ۵ نفر، در ملکان ۱۱ نفر، در سراب ۲۱ نفر، در میانه ۲۱ نفر و در هشترود و چاراویماق ۱۱ نفر موفق به اخذ صلاحیت از شورای نگهبان شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: بعد از کسر انصراف داده‌ها، ۶۳ درصد کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع حوزه‌های انتخابیه استان، تایید صلاحیت شده‌اند.

به گفته شبستری، تعداد ثبت نام کنندگان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۲۸۳ نفر بود که از این تعداد ۱۶۴ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد شعبات اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه استان را دو هزار و ۸۸۹ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۰۴ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر است. از این تعداد نیز، ۷۱۴ شعبه مربوط به شهرستان تبریز است و علاوه بر این ۷۱۴ شعبه، یک شعبه مجزا برای ارامنه نیز در شهر تبریز در نظر گرفته شده است.

بر اساس گفته رییس ستاد انتخابات استان در هر شعبه اخذ رای، دو صندوق وجود خواهد داشت که یکی مربوط به صندوق اخذ رای مجلس خبرگان رهبری و دیگری مربوط به شعبه اخذ رای مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

شبستری در بخشی از سخنان خود از آغاز توزیع تعرفه‌های انتخابات به حوزه‌های اصلی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، حوزه‌های اصلی نیز تعرفه‌ها و ملزومات لازم را در حوزه‌های فرعی و بخشداری‌ها توزیع خواهند کرد، توزیع صندوق‌های اخذ رای نیز از ابتدای هفته جاری در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس