بازدید 3254

کلاهبرداري با اهدا دکتري افتخاري

کد خبر: ۵۶۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 17 February 2016
فردي شياد که با تبليغات گسترده اينترنتي از مديران صنوف و صنايع جهت اخذ دکتري افتخاري و شرکت در کارگاه‌هاي آموزشي کلاهبرداري مي‌کرد،توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

 به گزارش مردم سالاری، رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: کارشناسان پليس فتا با رصد فضاي مجازي، به تبليغات گسترده سايت اينترنتي که تحت عنوان يک موسسه علمي آموزشي از مديران برجسته صنوف و صنايع تحت عنوان پيشکسوتان عرصه کارآفريني و چهره‌هاي ماندگار و برگزاري همايشي با اخذ مبالغ قابل توجه عضو گيري مي‌کرد مظنون شدند.

سرهنگ جواد جهاشيري افزود: در بررسي تبليغات اين سايت براي عضويت مشخص شد که مدير اين سايت براي احراز صلاحيت از سوي نهادهاي دولتي و اهداء دکتراي افتخاري به شرکت کنندگان مبالغ قابل توجهي دريافت مي‌کند.

وي تصريح کرد: در بررسي‌هاي کارشناسان پليس فتا مشخص شد گرداننده اين سايت با بدون مجوز و با سوء استفاده از نام نهادهاي دولتي ضمن دستيابي به اطلاعات محرمانه مديران اقدام به کلاهبرداري قابل توجهي از کابران اينترنتي مي‌کند که با بررسي‌هاي فني محل اختفايش در شهر مشهد شناسايي و او را با هماهنگي قضايي دستگير کردند.

جهانشيري اظهار داشت: متهم جوان به نام رضا در بازجويي‌هاي علمي کارشناسان پليس فتا به جعل عنوان و کلاهبرداري اعتراف و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي از شهروندان خواست قبل از هرگونه ثبت نام در کارگاه‌ها و همايش‌ها و يا خريد و خدمات معرفي شده از سوي سايت‌هاي تبليغاتي در فضاي سايبر، از صحت و سقم موضوع مطلع شده و حتي المقدور سعي کنيد وجه را به حساب شخص واريز نکنيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار