بازدید 13677

حمله دوباره ماموران شهرداري به دستفروشان

متاسفانه ماموران شهرداري بدون بيان تذكر و هشدار و بدون مقدمه از ماشين‌ها پياده شدند و شروع به برهم ريختن و واژگوني چرخ‌ دستي‌ها كردند كه اين كار باعث درگيري شد.
کد خبر: ۵۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 17 February 2016
تنها يك هفته بعد از خبر درگيري ماموران شهرداري در كارواشي در منطقه ٢ كه استعفاي شهردارمنطقه را به دنبال داشت، ديروز بارديگر برخورد ماموران شهرداري با دستفروش‌ها در همين منطقه خبرساز شد.

به گزارش ایسنا، ساعت ١٧:٣٠ روز دوشنبه ٢٦ بهمن، حدود ١٠ نفر از ماموران شهربان - حريم‌بان براي برخورد با سد معبر، با دو ماشين‌ شاسي‌ بلند كه هيچ اثري از شماره منطقه و ناحيه شهرداري بر روي آنها نبود و فقط آرم شهرداري داشتند، به خيابان آزادي آمدند و به شكلي ضربتي، مشغول برخورد با دست‌فروشان و چرخي‌هاي مقابل خروجي مترو شادمان شدند. برخوردي كه در نهايت به درگيري و مجروح شدن شماري از دستفروشان منجر شد.

چند نفر از شاهدان حاضر در صحنه درگيري نيز با اشاره به استفاده ماموران از باتوم و شوكر كه در حادثه اخير نيز گزارش شده بود، گفتند: متاسفانه ماموران شهرداري بدون بيان تذكر و هشدار و بدون مقدمه از ماشين‌ها پياده شدند و شروع به برهم ريختن و واژگوني چرخ‌ دستي‌ها كردند كه اين كار باعث درگيري شد. با ادامه درگيري‌ها كه موجب مجروح شدن چند تن از فروشندگان شد، ماموران شهرداري با رهاكردن خودروهاي‌شان صحنه را ترك كردند و مردم نيز با تماس با اورژانس براي مداواي مجروحان اقدام كردند.

همچنين يكي از دستفروشان حاضر نيز كه از اين «حادثه ناگهاني» با ترس ياد كرده، به ماموران پليس گفته است: «در يك چشم‌ به‌هم ‌زدن از ماشين‌ها پياده شدند. هيچ توضيحي ندادند. فقط فحش مي‌دادند. كاسه و كوزه‌مان را كه به هم ريختند، اعتراض كرديم. به جاي اينكه جواب‌مان را بدهند، با باتوم و شوكر به جان‌مان افتادند و تا مي‌خورديم، زدند. اگر مردم نبودند، تا همين الان هم داشتيم كتك مي‌خورديم.» او سپس به پسر جوانش اشاره كرد و گفت: «دندان‌ها و بيني پسرم را شكستند. اين هم خواهرزاده‌ام است كه به اين روز افتاده.»

اما در واكنش به اين خبر، شهردار ناحيه٦ منطقه٢ شهرداري تهران از حمله اراذل و اوباش به ماموران رفع سد معبر و مضروب شدن ٥ نفر از ماموران خدمات شهري منطقه خبر داد و حادثه را به شكل ديگري تعريف كردند. روابط عمومي منطقه ٢ شهرداري درخبري به نقل از محمدرضا معصوم‌بيگي، در توضيح حادثه رخ داده آورده است: عصر روز دوشنبه در جريان رفع سدمعبر دستفروشان مقابل ايستگاه متروي شادمان، تعدادي از اراذل و اوباش به ماموران خدمات شهري منطقه ٢ حمله و پنج نفر را مجروح و راهي بيمارستان كردند. همچنين در جريان اين حادثه اراذل و اوباش اقدام به آسيب رساندن به خودروهاي شهرداري كردند.

اين شهردار ناحيه با اشاره به واكنش شهروندان نسبت به اين اقدام اراذل و اوباش عنوان كرده است: تعدادي از شهروندان منطقه و مسافران مترو پس از مضروب شدن ماموران شهرداري به كمك آنها شتافتند و درخواست كمك از نيروهاي امدادي كردند. شهردار ناحيه ٦ منطقه ٢ با اشاره به سابقه شرارت سرگروه مهاجمان تاكيد كرده است: سرگروه مهاجمان فردي معروف به علي قزويني است كه از سابقه داران شرارت در منطقه محسوب مي‌شود. وي تاكنون چندين بار تعهدنامه محضري مبني بر عدم بساط گستري داده است و متعهد شده كه از پهن كردن بساط و سد معبر خودداري كند. سوابق تمامي تعهدنامه‌ها نيز در شهرداري ناحيه موجود است، اما متاسفانه با خشونت از پايبندي به تعهداتش سرباز زده است.

به گفته معصوم بيگي، بلافاصله بعد از درگيري فرد خاطي با ماموران شهرداري منطقه، او توسط نيروي انتظامي بازداشت و شكايت شهرداري از نامبرده به مراجع قضايي تسليم شد و مورد رسيدگي قرار گرفت. وي با بيان اينكه اتهام فرد مذكور در خصوص ضرب و جرح عوامل شهرداري توسط مقام قضايي احراز شده است، خاطرنشان كرده است: سركرده مهاجمان حدود ٢٤ ساعت بازداشت بوده و اكنون نيز با قيد وثيقه سنگين آزاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۲۳
خوب دست پيش گرفتن بلاخره هرچي بخوان بگن مهم نيست به هرحال همه روش برخورد مامور نما هاي شهرداري رو ديدن مي فهمن كي راست ميگه و در ضمن اين ها از پول خود مردم بجاي ايجاد اسايش و نظافت شهر بپردازن شدن معضل مردم خودرو هاشون تو خط ويژه و ورود ممنوع و دوبله پارك مي كنن هيچ كس هم جرات نمي كنه اعتراضي كنه چون اين افراد پرسنلي منطقي نيستند و به خود اجازه مي دهند به مردم فحش و ضرب و شتم نمايند مانند پسري كه پدرش را جلوي او كشتند و يا حادثه كارواش و.....
آخه چرا اینکار رو می کنید ؟ سد معبر کی؟!! نکنید . اگر مردم ناراضی نباشند چی؟ یک ماه قبل من هم شاهد حمله به یک دست فروش بودم، آخه یک چرخ دستی با 100 تا انار توش در پیاده روی ولیعصر سد معبره کیه؟ خوبه شما خدا نشندید و گرنه هرچی معلول و سالمند بود رو به کشتن می دادید به جرم سد معبر زندگی دیگران. خدا بگذره از شما.
ظلم ظالم جور صیاد.. آشیانم داده بر باد
بالاخره چی شد ؟ کی راست میگه ؟
من روز شنبه شاهد برخورد اونها با کسبه تجریش بودم . باور کنید قیافه ها طوری بود که فکر کردم .... نمیخوام توهین بشه اما اینها رو از کجا استخدام میکنید ؟ خنده داره پشت لباسشون نوشته شده بود "" انظباط "" شهری . انضباط - اونهم توسط اینها ؟؟؟ انگار به عمد دارن جریان سازی میکنن .
کار نیست بفهمید مردم چیکار کنن برن دزدی
ماشاالله دیگه کشور به نیروی انتظامی و نظامی احتیاجی نداره ماموران نسبتا محترم شهرداری هستن .
دروغ تا چه حد کسانی که ماموران شهرداری را زدند مردم بودند نه اراذل و اوباش واقعا رو که نیست
خیلی جالبه که ناحیه شهرداری داخل کوچه ماست ولی یک لبو فروش که فصل به فصل انواع میوه هارو داره 4 ساله تو کوچه ما دست فروشی میکنه تا به حال 30 بار به 137 و 1818 زنگ زدیم در آخر کلانتری بردش دوباره هم برگشته هیچکسم کارش نداره در صورت نیاز مدارک و عکس ارائه میشود. خبری از درگيري ماموران شهرداري هم نیست
آقای شهردار منطقه شرمت باد به کسی که دست فروشی وبساط خرید وفروشی پهن می کند می گویید ارزال واوباش برایتان متاسفم فرق بین ارزال واوباش وکسی که بساط خرید وفروش هرچند غیر قانونی پهن می کنند متوجه نیستید
از مسولین امنیتی کشور خواهشمندیم که یکبار برای همیشه به رفتارهای عمال شهرداری خاتمه داده و با رفتارهای ناهنجار گذشته آنها نیز به شدت برخورد شود.
عجيبه
دو روايت كاملا متضاد از يك واقعه
من با قانون موافقم. اگر دست فروشی ممنوع است. پس ممنوع است.
همانطور که عبور از چراغ قرمز. نزاع در خیابان و ....هزاران ممنوعیت درست یا نادرست.
طرف بیکاره هوا نمیتونه سرسفره زن وبچش بگذاره چه کنه؟ من اعتقاد ندارم دستفروشی شغله اما خودم رو به جای یه ادم بیکار میزارم میبنم اهل سرقت و اختلاس و دزدی نیستم بهترین کار کارگری هست که اونم نیست دستفروشی میکنم چه کنم؟اقیان که سر میز مجلس و دولت دعوا دارند با هم و به فکر نیستند همه شان هم که از اضافه وزن رنج میبرند واقعا این رفتار درست است؟
خسته نباشید الان ده ها سال است که ماموران شهرداری (سد معبر) روزگار دست فروشان را سیاه کرده اند خیلی روند اداره ی جالبی داریم عده ای بخاطر بیکاری دست فروشی می کنند بعد عده ای را استخدام کرده ایم تا جلوی این بیکار ها را بگیرند نمی دانم بخندم یا گریه کنم
شهردار ناحیه 6 منطقه2 نگفته است .
در این ایام پیش رو ی انتخابات و سال نو چرا بایستی شدت عمل در این خصوص بخرج دهد .

اینها هم انسانند و برای ارتزاق به چنین کسب و کاری روی آورده اند . اراذل و اوباش کسانیند که کیف قاپی میکنند - با چاقو وقمه امنیت مردم را سلب میکنند .

اوباش از نظر لغوی یعنی چرک لای ناخن .
و تمثیلی ازبی ارزشی است .

آیا واقعا افراد بیکار جامعه که ناچارا به چنین کسب و کاری روی میآورند مصداق معنای اوباشند .

گفته اند مردم به کمک ماموران آمدند .
بعید بنظر میرسد احدی چنین کمکی کرده باشد .
چون مردم درد این افراد را حس میکنند و شاید در آن صحنه به تف و لعن هم پرداخته اند .

این ماموران برای فرار و عقب نشینی از جبهه رویاروئی با این افراد باید در دادگاه صحرائی محا کمه شوند .
برای برخورد با دستفروشی وسد معبر نمایندگان سه قوه تصمیم گیری جدی بعمل اورند ودرجاهایی که برخورد فیزیکی لازم شد از ماموران شهرداری که طبق وظیفه عمل میکنند حمایت شود تا درچنین مواقعی اوباش از جو بوجودامده سوئ استفاده نکنند اگر ماموران سد معبر نباشند کل پیاده رو وخیابان هاراهم اشغال میکنند
تیترهای پوپولیستی نزنید خوب اگه با حرف خوش جمع می کردند هیچوقت این مشکلات پیش نمی اومد از طرفی شهرداری هم مقصره ، دولت هم مقصره باید برای اینها فکری کنند خوب اونها هم حق کسب درامد دارند باید مانند هه دنیا مکانهای خاصی رو تعبیه کنند تا اونجا بتونند کاسبی کنند ولی جوری نوشتید حمله کردند که مثلا" به اسرائیل حمله کردند. شعار پوپولیستی در دولت قبل و تا حدودی جدیدا" در این دولت شنیدیم کافیه .
چرا با اینگونه ناهنجاریهای اجتماعی در کشور ما احساسی برخورد میشه ؟!!

1-دستفروشها باید از معابر و این حالت پراکندگی جمع بشن
2-دستفروشها باید ساماندهی بشن و در محوطه ای بهشون غرفه ارائه بشه تحت نظارت شهرداری و پلیس


چندین سال پیش بالای میدون شوش بل بشویی بود از میوه فروشها
همگی ساماندهی شدند و رفتند صالح اباد
اکثرا هم میلیاردر شدند
البته اول مقاومت میکردند
ساماندهی دستفروشهای مترو هم همچنین
با کتک و شکستن اموال مردم که کار جلو نمیره برادران مدیر شهرداری

اگر شما تونستی نخود و لوبیای له و لورده شده در گوشت کوبیده رو دوباره به حالت اول در بیاری ، حتما میتونی با له و لورده کردن آدمها ، آدمشون کنی ...نمیتونی دادا
بابا اين شهرداري داره چيكار ميكنه نكنه داعشي استخدام كردند
مردم بهتر می دونند کی راست می گه و خیلی خوب ماموران شهرداری رو می شناسند
میشه یکی بگه چرا عوامل شهرداری این طوری‌اند !!!!
متاسفانه برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان مناسب نیست و ماموران بیشتر شبیه قلدرا هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی