بازدید 3583

کمبود 100هزار پرستار در کشور

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران درکشور 100 هزار پرستار جدید نیاز است.
کد خبر: ۵۶۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 16 February 2016
نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران درکشور 100 هزار پرستار جدید نیاز است.

به گزارش ایرنا، حسین پوپ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: هم اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی یک پرستار وجود دارد که این میزان برای هر تخت باید 1.8 پرستار باشد.

وی بیان کرد: با وجود کمبود شدید نیروی پرستار در نظام سلامت کشور پرستاران موجود برای جلب رضایت مردم نهایت تلاش خود را بکار گرفته اند اما در شرایط موجود امکان پاسخگویی لازم و شایسته وجود ندارد.

پوپ در ارتباط با مشکل پرستاران گفت: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت میزان دریافتی پرستاران اندکی افزایش یافته اما این میزان با وظیفه های محول شده به آنها در قالب طرح تحول نظام سلامت همخوانی ندارد.

وی با اشاره به وجود فاصله بسیار زیاد در میزان دریافتی پزشکان و پرستاران گفت: اجرا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که 9 سال پیش از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، می تواند بخش عمده ای مشکل از پرستاران را برطرف کند.

پوپ با اشاره به بلاتکلیف ماندن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بین بیمه و وزارت بهداشت گفت: با فراهم شدن زمینه اجرای این قانون بخشی از خدمات کنونی پرستاران تعرفه گذاری و میزان دریافتی آنها به حد مطلوب خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر هم اکنون دوهزار و 200 نفر پرستار عضو نظام پرستاری هستند که در زیر مجموعه چهار هیات مدیره در سطح شهرستانهای این استان فعالیت دارند.

پوپ با بیان اینکه در استان بوشهر هم اکنون نیازمند جذب بیش از 300 پرستار هستیم افزود: پرستاران به عنوان خط مقدم درمان و سلامت نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان کشوری و استانی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار