بازدید 4766

گوگل پیکاسا را بازنشسته می کند

نرم افزار پیکاسا متعلق به گوگل و کمپانی آلفابت، از اواخر اسفندماه دیگر نسخه دسکتاپ نخواهد داشت و اواسط بهار، به طور کل تعطیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 16 February 2016
نرم افزار پیکاسا متعلق به گوگل و کمپانی آلفابت، از اواخر اسفندماه دیگر نسخه دسکتاپ نخواهد داشت و اواسط بهار، به طور کل تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی سی. ان. ان، مدیر بخش «گوگل فوتو» که آن هم به خدمات تدوین و اشتراک عکس می پردازد، اعلام کرد که این تصمیم در جهت گردآوری همه خدمات عکس این شرکت تحت یک نام انجام می شود. آنیل ساباروال، در پستی که وبلاگ گوگل منتشر شد، نوشت که خدمات تازه قابلیت های بیشتری از پیکاسا را برای تدوین و اشتراک عکس ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

بخش گوگل فوتو که در اواخر سال 2015 میلادی به وجود آمد، به همه کاربرانی که حساب کاربری گوگل دارند، اجازه می دهد عکس هایشان را در موبایل، تبلت، کامپیوتر و کلود با یک فضای ذخیره نامحدود و مجانی، به اشتراک بگذارند.

در پستی که به منظور اعلام بازنشسته شدن پیکاسا در وبلاگ گوگل منتشر شد، آمده است که «از وقتی که گوگل فوتو آغاز به کار کرد سئوالات زیادی از ما پرسیده می شد که دلیل داشتن دو سرویس عکس چیست و آینده پیکاسا چه خواهد شد.»

گوگل اعلام کرد: بعد از در نظر گرفتن همه جوانب» و به منظور تمرکز همه جانبه روی سرویس گوگل فوتو، تصمیم به تعطیل کردن پیکاسا گرفتیم و باور داریم که با تمرکز بر یک سرویس قادر خواهیم بود تجربه بهتری با قابلیت های بسیار بیشتر را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم.

نسخه دسکتاپ پیکاسا تا اواسط بهار در اختیار کاربران خواهد بود، اما قابلیت دانلود عکس تازه در آن وجود نخواهد داشت. گوگل اعلام کرده است که تمام عکس های کاربران را به گوگل فوتو انتقال خواهد داد و آنها قادر خواهند بود که عکس هایشان را در پیکاسا ببینند، ادیت کنند، از پیکاسا عکس ها را دانلود یا پاک کنند. اما قادر نخواهند بود که آلبوم تازه ای بسازند یا عکس هایشان را در پیکاسا تدوین کنند. این کار در گوگل فوتو مقدور خواهد بود.

پیکاسا یکی از نخستین سرویس های خدمات ذخیره و تدوین عکس در بازاری بود که حال به شدت شلوغ شده است. پیکاسا در سال 2002 توسط بیل گروس تاسیس شد و در سال 2004 گوگل آن را خرید.

به گزارش سی ان ان، با آنکه از میزان کاربران پیکاسا به شدت در سال های اخیر کاسته شده، اما برخی کاربران از این تصمیم گوگل اعلام نارضایتی کرده اند. برخی از این کاربران از گوگل خواسته اند که به جای تعطیل کردن پیکاسا آن را «اوپن سورس» کند تا کاربران خود بتوانند از آن حفظ و نگهداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار