بازدید 3358

گرفتگی عروق شایع‌ترین علت نارسایی قلب است

کد خبر: ۵۶۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 15 February 2016
فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی گرفتگی عروق را شایع‌ترین علت نارسایی قلب دانست و گفت: دیابت، فشارخون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است.

به‌گزارش فارس، سعید علیپور پارسا در آستانه برگزاری این کنگره، گرفتگی عروق قلب را شایع‌ترین علت بروز نارسایی‌های قلب دانست و گفت: نارسایی قلب از علل شایع مرگ‌ومیر در جهان و ایران بوده و گرفتگی عروق قلب، کاردیومیوپاتی و فشارخون از علل شایع بروز این نارسایی است.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی درباره ریسک فاکتورهای بروز گرفتگی عروق قلب، گفت: دیابت، فشارخون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است که برخی از این عوامل مانند فشارخون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت قابل‌پیشگیری و یا درمان هستند.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب بروز گرفتگی عروق قلب را در آقایان شایع‌تر دانست و افزود با افزایش سن احتمال گرفتگی عروق قلب افزایش می‌یابد به‌طوری‌که شایع‌ترین سن ابتلا سنین بالای 45 سالگی عنوان‌شده اما در برخی موارد گرفتگی عروق قلب در جوانان نیز دیده می‌شود.

علیپور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: افراد بالای 20 سال برای مقابله و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب آزمایش چربی خون را انجام و در صورت طبیعی بودن هر 5 سال یک‌بار آزمایش را تکرار و در غیر این صورت بررسی سالانه ضروری خواهد بود.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل فشارخون نیز از فاکتورهای ضروری پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 20 سال محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی