بازدید 12516

آیت‌الله جوادی آملی: قدرت را غصب نکنیم

این قدرت متعلق به ملت است و نباید از سوی ارگانی قبضه شود هر که قدرت را قبضه کند درواقع آن را غصب کرده است؛ اگر قدرت در برابر بیگانه به دستاوردهای خوبی رسیده است به خاطر این بوده که این قدرت وابسته به دین و مردم بوده است بنابراین نباید آن را غصب کرد.
کد خبر: ۵۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 01 February 2016
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: ما همه باید مواظب رفتار و کردار و سخنان خود باشیم؛ نه خود قدرت را غصب کنیم و نه راضی به غصب این قدرت از سوی ارگانی باشیم بلکه کاری کنیم که همه فعالیت ها به سود مردم و به درستی پیش برود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید بعدا از ظهر امروز در دیدار دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ایران به مسئله برجام اشاره  کرد و گفت: مسئله برجام  در سایه قدرت دولت، مردم و رهنمودهای رهبری به نتیجه رسیده است اما باید بدانیم این قدرت نباید یکجا ذخیره شود.

او ابراز داشت: این قدرت متعلق به ملت است و نباید از سوی ارگانی قبضه شود هر که قدرت را قبضه  کند درواقع آن را غصب کرده است؛ اگر قدرت در برابر بیگانه به دستاوردهای خوبی رسیده است به خاطر این بوده که این قدرت وابسته به دین و مردم بوده است بنابراین نباید آن را غصب کرد.

آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که ۲۵سال قطع نخاع شده و این  همه درد و رنج را تحمل می کند این کار کمی نیست؛ اینها به خاطر دین دچار این همه مشکلات شدند بنابراین یکی از وظایف مهم مسئولین رسیدگی به امور معیشتی مردم است.

او اظهار داشت: ما همه باید مواظب رفتار و کردار و سخنان خود باشیم؛ نه خود قدرت را غصب کنیم و نه راضی به غصب این قدرت از سوی ارگانی باشیم بلکه کاری کنیم که همه فعالیت ها به سود مردم و به درستی پیش برود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وبا بیماری آبروبری است، متهم کردن کسی به اختلاص و بدرفتاری به نظام و رشوه هم نوعی بیماری آبروریزی است بنابراین همانطور که حق سنگین ولی گوارا است باطل هم سبک و آبروریز است. چطور می شود از یک طرف چفیه بگذاریم و از طرفی بدترین رفتار را با مردم داشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی با انتقاد از گرانی ارزاق عمومی و کالاها گفت: چگونه ممکن است در کشوری این همه منابع باشد و کالاها را از خارج وارد کشور کنند.

او در عین حال عنوان کرد: ملتی که گرسنه است دین داری برای آن مشکل است بنابراین باید شب و روز برای خدمت به مردم و پیشرفت جامعه اسلامی و اقتدار انقلاب و نظام تلاش کرد، قدرت را از آن دین و مردم بدانیم و برای خدمت رسانی به دین و ملت با عُرضه رفتار کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فضای پیرامونی حقیقی است، ابراز کرد: این فضا، از آنجا که فرهنگ و فکر است، حقیقت است و از آنجا که اندیشه نیست مجاز؛ بنابراین باید برای فضای حقیقی کار حقیقی کرد و اگر در جایی فکر و اندیشه نباشد این فضا بی اثر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان