بازدید 3771

75 مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

کد خبر: ۵۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 31 January 2016
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 75 مدرسه یک نفره در سال تحصیلی جاری در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، محمد دیمه ور در همایش ملی 'توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی' در اصفهان اظهارکرد : در سطح کشور 13 هزار مدرسه با کمتر از 15 نفر دانش آموز وجود دارد.
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در استان اصفهان نیز حدود 200 مدرسه کم جمعیت وجود دارد که تنها تعداد کمی دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد : در سال تحصیلی 94-95 حدود هفت میلیون و 450 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی و نزدیک به 700 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی در سطح کشور به تحصیل اشتغال دارند.
 
دیمه ور با بیان اینکه این تعداد نسبت به سال گذشته در دوره ابتدایی حدود 220 هزار نفر رشد داشته است، اظهار کرد: بطور میانگین در سطح کشور سالانه یک و هشت دهم درصد رشد جمعیتی دانش آموزان در پایه ابتدایی وجود دارد.
 
وی افزود : این آمار در برخی استان ها نظیر سیستان و بلوچستان حدود 4 درصد است که بر همین اساس باید تمهیداتی را در باره تامین فضای آموزشی، نیروی انسانی و ظرفیت ها و امکانات مدرسه داری پیش بینی کنیم.
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت : با توجه به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید دوره ابتدایی را به صورت دو دوره سه پایه ارائه دهیم، بطور جدی با مشکل فضاهای آموزشی مواجه هستیم.
 
دیمه ور گفت : با همت خیرین و تمرکز دولت در تامین اعتبار فضاهای آموزشی، بخشی از مشکلاتی که ممکن است در آینده نمایان شود، مدیریت خواهد شد.
 
وی با اشاره به بازنگری در محتوای کتاب های درسی در دوره ابتدایی افزود: در سه سال گذشته کتاب های درسی دوره ابتدایی بطور کامل در هر شش پایه بازنگری و بازتولید شد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حداقل تا پنج سال آینده در پایه های درسی دوره ابتدایی، بازنگری و تولید محتوا انجام نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اولویت ما فراهم کردن زمینه پوشش و دسترسی حداکثری دانش آموزان به تحصیل است،گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش برای فراهم کردن فرصت دسترسی همه دانش آموزان این است که در اقصی نقاط کشور در هر شرایطی و حتی برای یک نفر، مدارس را دایر نگه دارد.
 
دیمه ور با اشاره به اهمیت برگزاری همایش توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی افزود: با برگزاری اینگونه برنامه ها می توانیم با پرورش معلمان خلاق و فکور زمینه لازم را برای ارتقای همه جانبه نظام تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش فراهم کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار