بازدید 6849

کشف قطعه‌ای از هواپیما در سواحل شرقی مالزی

کشف یک شی فلزی در سواحل شرقی مالزی باعث شد طی یک هفته دو بار گمانه زنی هایی در مورد امکان ارتباط برخی اشیاء کشف شده با پرواز ناپدیدشده و اسرار آمیز ام.اچ 370 مالزی مطرح شود.
کد خبر: ۵۶۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 29 January 2016
رسانه های محلی مالزی روز جمعه گزارش دادند قطعه ای سفید رنگ و دو متری به صورت شناور در آب های نزدیک شهر 'بسوت'در ایالت شرقی 'ترنگانو' پیدا شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه ای که این قطعه در آن پیدا شده در امتداد خط ساحلی دریای جنوبی چین و استان 'تاممارات' تایلند است که در آن ماهیگیران هفته گذشته قطعه ای پیدا کردند و ادعا شد ممکن است به هواپیمای بوئینگ 777 ناپدید شده مالزی تعلق داشته باشد.

مالزی روز سه شنبه ارتباط قطعه پیدا شده در تایلند با پرواز ام.اچ 370 را که دو سال پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، تایید نکرد و ژاپن نیز با بررسی تصاویر احتمال داده بود این قطعه مربوط به یک فروند موشکی باشد که این کشور شلیک کرده است.

پس از چند روز از این ماجرا مردم محلی در ایالت 'ترنگانو' قطعه ای یافته و مدعی شده اند مربوط به هواپیماست و گمانه زنی ها در خصوص ارتباط آن با ام.اچ 370 آغاز شده است.

وزارت حمل و نقل مالزی نیز اعلام کرد که در حال رسیدگی به این مساله است و امروز هیاتی این قطعه را بررسی می کنند تا امکان ارتباط آن با پرواز مرموز ام.اچ 370 را بیابند.

این هواپیمای بوئینگ حدود دو سال پیش با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپید شد و پس از ماه ها بررسی محققان اعلام کردند هواپیما از مسیر خود منحرف و در اعماق آب های اقیانوس هند در نزدیکی استرالیا سقوط کرده است.

جستجوها اکنون در منطقه ای به وسعت 120 هزار کیلومتر مربع در کف آب های جنوب اقیانوس هند با استفاده از سونار توسط استرالیا متمرکز است، هر چند طی دو هفته گذشته یکی از سونارها به ته اقیانوس سقوط کرد.

البته قطعه دو متری از لاشه یک هواپیما هفتم مرداد ماه امسال در ساحل شرقی جزیره کوچک 'ریونیون' فرانسه در نزدیکی کشور آفریقایی ماداگاسکار و هزاران کیلومتر از جایی که فکر می شد ام.اچ 370 در آنجا سقوط کرده است، پیدا شد و پس از آزمایش تشخیص داده شد مربوط به این بوئینگ است، اما تاکنون اثر دیگری بدست نیامده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها