بازدید 9375

کره جنوبی نگران چینی شدن بازار ایران

نهاد دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی روز یکشنبه در گزارشی زنگ خطر را برای حضور این کشور در بازار ایران به صدا درآورد.
کد خبر: ۵۶۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 24 January 2016
نهاد دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی روز یکشنبه در گزارشی زنگ خطر را برای حضور این کشور در بازار ایران به صدا درآورد.

به گزارش ایرنا، «یونهاپ»، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از آژانس دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی نوشت: کاهش حضور محصولات کره جنوبی در بازار ایران همزمان با حضور محصولات چینی، سئول را نگران کرده است.

اظهارنظر نهاد دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی به استناد یافته هایی مطرح شد که نشان می دهد محصولات کره جنوبی در بازار ایران به رغم افزایش حجم صادرات در چند سال گذشته روند نزولی داشته و میزان فروش محصولات چینی با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

براساس یافته های آژانس دولتی توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی، صادارت کره جنوبی به ایران در سال 2014 میلادی با 8.3 درصد رشد به 4.14 میلیارد دلار رسید. در مقابل واردات این کشور از ایران در سال 2014 میلادی، 7.9 درصد کاهش یافت.

چین نیز به عنوان بازیگر مهم، با در اختیار گرفتن 23.4 درصد از سهم بازار ایران و 22.1 درصد سهم بازار امارات متحده عربی وارد میدان رقابت شده است.

یک مقام رسمی آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی گفت: سهم کره جنوبی برای سومین سال متوالی در بازار ایران کاهش یافت، اما با این حال هنوز در زمینه های صادرات خودرو، پتروشیمی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، ماشین آلات و فولاد این شانس برای کره جنوبی وجود دارد که سهم خود را در بازار ایران افزایش دهد.

کارشناسان دلیل اصلی افزایش تجارت بین ایران و چین را حمایت های دولتی ایران می دانند.
لغو تحریم های ایران از سوی سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکا، زمینه را برای حضور شرکت های بزرگ در ایران فراهم کرده است.

ایران چهارمین دارنده ذخایر نفت خام در جهان و بیشترین دارنده ذخایر گازی است و با 80 میلیون نفر جمعیت، به طور سنتی بازار مصرف محصولات کره جنوبی از قبیل خودرو، وسایل الکتریکی، لوازم مصرفی و آرایشی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۴
ازاین به بعد باید شاهد هجوم بیشتر اجناس بی کیفیت چینی به بازار ایران وتشدید بیکاری تولیدات داخلی باشیم
حضور رئیس جمهور چین در ایران در پسابرجام حرکتی هوشمندانه مبنی بر عدم از دست دادن بازار پر رونق ایرانه
از مسئولین انتظار میره در تصمیم گیری هاشون بحث کیفیت محصولات وارداتی، عدم ضربه خوردن تولید داخل و نفع متقابل از بازار اون کشورها مدنظرشون باشه
اینها همان آدم هایی هستند که تا آمریکا حرف از تحریم ایران زد، حتی نرم افزار موبایلی کیز سامسونگ را هم به روی ایران بستند. سامسونگ بخش بزرگی از ثروتش را از خرید ما ایرانی ها دارد.
اگر کشور های دیگر مایل به فروش کالاهای خود در ایران می باشند باید به طور مستقیم، کالا در بازار ایران عرضه کنند تا قیمت تمام شده کاهش یابد .
کره جنوبی با اینکه بخش بزرگی از بازار ایران در دست داشت اما خیانت بزرگی کرد پس توقع زیادی نداشته باشد الا اگر تولید مشترک را با ایران قبول کند
حالا وقت تصفیه حساب با کره خودخواه در ایام تحریم هستش....
کره ایها همونهایی اند که در تحریم پیروی غرب رو کردند نباید از یاد ببریم
کل دنیا رپ چین برداشته با محصولات بی کیفیتش،آدم باید هر چیزی که جنس چینی هست دوبار بخره،یک بار، بخره فقط،یک بار هم بدونه چطوری ازش استفاده کنه که زود نابود نشه،ایران که سهله،ما الان تو آلمان هم جنس چینی تو بازاراش میبینیم.
جالبه غرب نگرانه / چین نگرانه / کره نگرانه ووووو همه شون هم برای ما نگرانند!
پاسخ گستاخی کره در کاسه داغ تر از شدن در دروان تحریم همین است.
وای به حال تولید داخلی....
تا دیگه کره ای ها باشند برای غرب خوش رقصی نکنند.
خداحافظی با ترقه های دستی...

از غافله جا نمونیم ، صلوات...
محصولات چینی بنجل هستند من که شخصا دیگه نمی خرم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل