بازدید 39511
کلام اقتصادی و نیت انتخاباتی رئیس جمهور؛

معنای آخرین توئیتی که رئیس جمهور برای مخاطب خاص نوشت!

علاوه بر وزیر امور خارجه، رئیس جمهور ایران هم از جمله کسانی است که خودش نیز در کنار اعضای دفتر رئیس جمهور، خبرها یا توصیه های ویژه ای را توئیت می کند؛ شاید بهترین شاهد توئیت نویسی رئیس جمهور ایران، همین آخرین و تازه ترین توئیت او باشد؛ توئیتی که بر خلاف اکثر توئیت های حسن روحانی، درباره برجام نیست و به مسأله ای داخلی اشاره دارد.
کد خبر: ۵۶۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 17 January 2016
همیشه هر کردار و گفتاری از سوی بازیگران سیاسی معنایی خاص خود دارد. در عصر توئیت کردن و پیام رسانه ای مجازی نیز این قاعده همچنان پابرجاست. هرچند مقامات سیاسی ایران، سابقه ای کوتاه در استفاده از شبکه های اجتماعی دارند و تا همین چند وقت پیش، اغلب رسانه های غیر رسمی را جدی نمی گرفتند، اینک پیام های خیلی خاص خود را به توئیتر می سپارند تا توئیتر پیام آنان را به مخاطبان خاص و خاص تر برساند.

به گزارش «تابناک»، علاوه بر وزیر امور خارجه، رئیس جمهور ایران هم از جمله کسانی است که خودش نیز در کنار اعضای دفتر رئیس جمهور، خبرها یا توصیه های ویژه ای را توئیت می کند؛ شاید بهترین شاهد توئیت نویسی رئیس جمهور ایران، همین آخرین و تازه ترین توئیت او باشد؛ توئیتی که بر خلاف اکثر توئیت های حسن روحانی، درباره برجام نیست و به مسأله ای داخلی اشاره دارد؛ توئیتی که اتفاقا به نظر می رسد درباره انتخابات است و گویا دعوتی است به آرامش و رفتار سازنده همه کسانی که در انتخابات کاندیدا شده و رد یا تأیید صلاحیت شده اند.

دکتر روحانی در تازه ترین توئیت خود که ساعتی پیش منتشر کرده، نوشته است: هر گونه مناقشه بیهوده که ما را از مسیر ارتقای معیشت مردم باز دارد، خلاف مصالح ملی است، به ویژه که با چالش‌های اقتصادی بزرگی در مسیر خود مواجه‌ایم.

این توئیت در حالی منتشر شده که با اعلام آرای نهایی هیأت های نظارت انتخابات در مورد احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی، جناح های سیاسی تحرک خود را برای بررسی گزینه های مطرح در لیست نهایی آغاز کرده اند. در سوی دیگر با توجه به مسأله رد صلاحیت های احتمالی و شکایت نامزدها برای بررسی مجدد اسناد و مدارک مربوط به خود، شاید برخی رسانه ها و بازیگران سیاسی بخواهند از این فضا برای جنجال و شایعه پراکنی خبری ـ سیاسی نیز استفاده کنند.

در این میان با توجه به ضرورت استفاده از فرصت های اقتصادی و شرایط پیچیده پسابرجامی، شاید حسن روحانی می کوشد تا تمامی بازیگران سیاسی از جمله اصولگرایان و اصلاح طلبان و همچنین بازیگران مدنی مانند رسانه ها را به قانون مداری و صبوری بیشتر دعوت کند، زیرا در بین افرادی که رد صلاحیت شده اند یا احراز صلاحیت نشده اند هم شخصیت های اصولگرا دیده می شوند و هم شخصیت های اصلاح‌طلب.

طبیعی است رئیس  جمهور به عنوان رئیس دولتی که باید پس از برجام کارهای بزرگی برای معیشت، رفاه و سعادتمندی مردم انجام دهد، بسیار تمایل دارد که امور بر مبنای نظم و قانون پیش رود و اموری را که مخل حرکت کشور به سمت توسعه و رفاه است، نپذیرد و به همگان هم توصیه کند که بر اساس قانون و منطق و تعقل حرکت کنند تا امورات زمین مانده مردم هر چه زودتر به سر منزل مقصود برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر