بازدید 12708

موضع متناقض سعودی‌ها درقبال سفر حجاج ایرانی

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید دوباره بر اینکه تکلیف حج تمتع 95 با نظر ولی امر مسلمین و مراجع تقلید روشن می‌شود، گفت: منتظر نظر مراجع و دستگاه‌های صاحب‌نظر هستیم.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 14 January 2016
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید دوباره بر اینکه تکلیف حج تمتع 95 با نظر ولی امر مسلمین و مراجع تقلید روشن می‌شود، گفت: منتظر نظر مراجع و دستگاه‌های صاحب‌نظر هستیم.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: حج تمتع فریضه‌ای واجب است که از دیدگاه شرعی باید به نظر ولی امر مسلمین و مراجع تقلید توجه کرد و از منظر منافع و مصالح ملی باید منتظر تصمیم شورای امنیت ملی و شورای عالی حج باشیم.

او گفت: سازمان حج در حالی که منتظر اعلام صاحب‌نظران است، طبق برنامه زمانی اقدامات مربوط به حج واجب را انجام می‌دهد.

وی سپس با اشاره به تناقض رفتاری دولت عربستان در پذیرش زائران ایرانی، افزود: همان روزی که سخنگوی وزارت حج عربستان مدعی شد آماده پذیرایی از زائران ایرانی است، تابلوی دفتر سازمان حج و زیارت در مکه پایین آورده شد. ما تناقض جدی را در گفتار و رفتار سعودی‌ها می بینیم که باید برطرف شود.

وی با بیان این که برنامه ریزی و ثبت نام حج تمتع پنج ماه زودتر آغاز شده و فرصت برای رسیدگی و پیگیری امور مربوط به حج تمتع وجود دارد، تاکید کرد: اعزام زائران بستری مناسب نیاز دارد، برای همین لازم است دست اندرکاران حج برای رفع تناقض های موجود چاره ای بیاندیشند.

او هنگام بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و در دیدار با مدیران و خبرنگاران این رسانه نیز از سفر هیأت سوری به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی سوریه و رایزنی درباره پیوست امنیتی تفاهمنامه زیارتی دو کشور خبر داد و گفت: این هیأت یکشنبه شب به تهران وارد می‌شود. طرف سوری به از سرگیری سفر زائران ایرانی بسیار علاقمند است، اما مهمترین دغدغه ما پیوست امنیتی این تفاهمنامه است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: اگر هیأت سوری دغدغه امنیتی ایران را برطرف کند، براساس نظر دستگاه‌های امنیتی، بویژه شورای امنیت ملی درباره از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه تصمیم گرفته می شود.

اوحدی تاکید کرد: باز شدن مسیر سوریه برای زائران ایرانی هنوز قطعی نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از موافقت شورای امنیت ملی با اضافه شدن مسیر سامرا به بسته سفر عتبات عالیات عراق خبر داد، گفت: امیدواریم از هفته آینده برنامه سفر به عراق همراه با سامرا باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار