بازدید 27271

3 تصميم مهم جلسه ديشب هاشمي، کروبي و خاتمي

دومين تصميم مهم جلسه سه نفره ديشب اين بود که هر يک از ما رايزني با کليه افراد، مقامات و دستگاه‌هاي موثر از جمله شوراي محترم نگهبان را آغاز کنيم تا ان شاءالله نهايتا با نظرات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب شرايطي فراهم شود که چهره‌هاي موجه، معتدل و انقلابي که به هر دليل توسط هيات‌هاي اجرايي تأييد صلاحيت نشده‌اند، در مراحل بعدي امکان حضور در صحنه را پيدا کنند.
کد خبر: ۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۵ 27 January 2008

هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي شب گذشته جلسه‌اي برگزار و چگونگي حرکت و اقدام در جهت انتخابات مجلس هشتم، برخورد با نتايج بررسي صلاحيت‌ها و نحوه حضور و روند حرکتي اصلاح طلبان را مشخص کردند.

حجت الاسلام مهدي کروبي دبير کل حزب اعتماد ملي در خصوص اين جلسه که در منزل رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد به مهر افزود: از مدتها پيش بسياري از نيروهاي انقلاب با گرايشهاي مختلف سياسي و از جمله دلسوزان اصلاح طلب درخواست برگزاري جلسه مشترک بين اينجانب، آقاي هاشمي و نيز آقاي خاتمي را داشتند و تاکيد مي‌کردند که اين جلسه و استمرار آن مي‌تواند براي يافتن راه حل‌هاي قانوني در حل برخي مشکلات موثر باشد.

وي گفت: طبيعي است که بعد از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها توسط هيات‌هاي اجرايي و حجم زياد عدم احراز يا عدم تائيد صلاحيت ها، اين خواسته تقويت شد و پس از درج برخي مطالب غير واقعي و تند در بعضي رسانه‌ها ، نهايتا با تماس‌هاي تلفني بنده شب گذشته به اتفاق آقاي خاتمي اين جلسه براي اولين بار در منزل آقاي هاشمي تشکيل گرديد.

دبير کل حزب اعتماد ملي با اشاره به اينکه ابتدا هر يک از سه نفر گزارشهاي رسيده در مورد مشکلات موجود و دلايل رد صلاحيت‌ها را ابراز داشتند، در مورد نتايج و تصميم گيري نهايي اين جلسه گفت: اولين تصميم اين بود که تکليف همه گروهها شرکت فعال در انتخابات مجلس هشتم و زمينه سازي براي حضور حداکثري مردم پاي صندوق‌هاي راي است.

کروبي ادامه داد: خواست دشمنان خارجي نظام و همچنين اپوزيسيون ضد انقلاب دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات است. بنابر اين تصميم مشترک سه نفر اين بود که همه بايد در انتخابات و تمام مراحل آن فعالانه شرکت کنند و خواست و توطئه بدخواهان انقلاب را خنثي نمايند.

وي با اشاره به اينکه حفظ و تقويت اميدواري مردم به انتخابات وظيفه همه نيروهاي سياسي و از جمله اصلاح طلبان است، تاکيد کرد که براي اين مسئله و شکل گيري انتخاباتي پرشور، پر رونق و حضور حداکثري مردم، ضروري است تا تلاش‌هاي ممکن براي شکل گيري رقابت حداکثري و متوازن همه سليقه‌هاي وفادار به انقلاب نيز صورت پذيرد.

دبير کل حزب اعتماد ملي در ادامه افزود: دومين تصميم مهم جلسه سه نفره ديشب اين بود که هر يک از ما رايزني با کليه افراد، مقامات و دستگاه‌هاي موثر از جمله شوراي محترم نگهبان را آغاز کنيم تا ان شاءالله نهايتا با نظرات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب شرايطي فراهم شود که چهره‌هاي موجه، معتدل و انقلابي که به هر دليل توسط هيات‌هاي اجرايي تأييد صلاحيت نشده‌اند، در مراحل بعدي امکان حضور در صحنه را پيدا کنند.

کروبي در پايان، ضمن اعلام احتمال استمرار اين جلسات تاکيد کرد: سومين تصميم جمعي و مهم نيز اين بود که با پرهيز از هرگونه افراط و تنش و همچنين رفتارهايي که موجب دلسردي مردم و خشنودي دشمنان نظام اسلامي مي‌شود، تمام تلاش‌ها از طريق ديدار، گفت‌وگو و عقلانيت و اعتدال پيگيري شود.

وي به نتيجه بخش بودن اين تصميمات و برگزاري انتخاباتي پرشور و زيبنده انقلاب اظهار اميدواري کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
شايد اين رسم كه در دولت قبلي هم بيشتر اتفاق ميافتاد رسم مناسبي باشد كه روساي جمهور(و نخست وزير) قبلي مانند وزرا ، جلسات منظمي را براي بررسي مشكلات اساسي داشته باشند و تجارب خود را به شكل پيشنهاد به دولت ارائه نمايند . روساي مجلس قبلي هم ميتوانند اين رويه را داشته باشند مطمئنا در بسياري از موارد راهگشا خواهد بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی