بازدید 10772

شنبه یا یکشنبه، بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به سفر بعیدی‌نژاد به وین برای انجام اقدامات باقی‌مانده در زمینه اجرای برجام، گفت: شنبه یا یکشنبه بیانیه مشترک اجرای برجام توسط ظریف و موگرینی صادر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 13 January 2016
رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به سفر بعیدی‌نژاد به وین برای انجام اقدامات باقی‌مانده در زمینه اجرای برجام، گفت: شنبه یا یکشنبه بیانیه مشترک اجرای برجام توسط ظریف و موگرینی صادر خواهد شد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست «بررسی آخرین تحولات برجام» در خانه اندیشمندان علوم انسانی با بیان اینکه حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌الملی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 شب گذشته به وین رفته است، گفت: آقای بعیدی‌نژاد شب گذشته به صورت فورس ماژور به وین اعزام شد تا باقی‌مانده اقدامات لازم برای برجام را تا امشب انجام دهد و امیدواریم که امشب همه چیز در وین تمام شود.

وی همچنین در بخشی از اظهاراتش خاطرنشان کرد: شیوه نامه برداشتن تحریم‌ها و چگونگی کار کردن شرکت‌ها با ایران در حدود 200 صفحه با تمام جزییات روز شنبه گذشته تدوین شد.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام ادامه داد: شیوه نامه در روز اجرایی شدن بر روی سایت وزارت خزانه داری آمریکا و اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به اعتقاد ما طرفین از روز تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تاکنون تعهدات خود را انجام داده‌اند. آمریکا و اروپا تحریم‌های خودشان را طی مصوباتی یا در آمریکا با دستور رئیس جمهور لغو کردند تا در روز اجرا آن را اجرایی خواهند کرد.

عراقچی همچنین گفت که گزارش نهایی آژانس در تایید اجرای تعهدات ایران برای اجرای برجام روز جمعه (۲۵ دی ماه) این هفته منتشر خواهد شد و شنبه (۲۶ دی ماه) یا یکشنبه (۲۷ دی ماه) بیانیه مشترک ظریف و موگرینی صادر می‌شود.

معاون وزیر خارجه عنوان کرد: احتمالا کارهای تشریفاتی نظیر حضو وزرا در روز برجام، همراه با صدور بیانیه را خواهیم داشت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گفت که مراحل خارج کردن قلب راکتور اراک و سایر جزییات آن رو به پایان است.

عراقچی همچنین در خصوص آزمایش موشک عماد نیز گفت: آزمایش این موشک به همه چه در داخل و چه در خارج نشان داد که برنامه موشکی ما ارتباطی به برجام ندارد. این آزمایش نقض قطعنامه است، ولی نقض برجام نیست و نمی‌توان بر اساس آن تحریمی علیه ایران اعمال کرد.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در بخشی از این سخنان عنوان کرد که برنامه ۱۵ ساله بلندمدت برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان انرژی اتمی تدوین و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه و ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار