بازدید 2993

رأی مجلس به‌طرح مقابله با دولت‌های حامی تروریسم

یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم با رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 12 January 2016
یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم با رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه 22 دی‌ماه به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم رأی موافق دادند.

وکلای ملت پس از شنیدن سخنان موافق و مخالف، با 136 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 216 رأی، به یک فوریت این طرح رأی دادند.

در مقدمه این طرح به عنوان دلایل توجیهی آمده است: با عنایت به آتش افروزی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه ایالات متحده آمریکا و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تقویت موج تروریسم در خاورمیانه ، طرح ذیل با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

متن طرح که شامل 8 ماده است، وزارت امور خارجه را مکلف می‌کند که ظرف مدت 6 ماه به تهیه و انتشار فهرست دولت‌های حامی تروریسم مشتمل بر آن دسته از دولت‌های خارجی که از گروه‌های تروریستی حمایت‌های مادی و معنوی کرده یا پایگاه و تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار داده یا اجازه اقامت و یا تردد و یا فعالیت در قلمرو حاکمیت خود را به آنها می‌دهند و یا با آنها به هر شکلی همکاری می‌کنند اقدام کند.

همچنین در مفاد طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی تروریسم دولت موظف شده است نسبت به تنظیم روابط، اعم از قطع و یا کاهش روابط دیپلماتیک و کنسولی با دولت‌های مندرج در فهرست حامی تروریسم اقدام کرده و در مورد اتباع آنها اعم از حقیقی و حقوقی محدودیت‌هایی اعمال کند.

بعلاوه تهیه و ارائه گزارش از اقدامات تروریستی «سیا» سازمان جاسوسی آمریکا در دو دهه اخیر و اقدامات ائتلاف به اصطلاح «ضد تروریسم» از جمله وظایفی است که 53 نفر نماینده امضا کننده این طرح برعهده وزارت امور خارجه گذاشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی