بازدید 17170
۹

کاخ‌سفید حمله به سفارت‌ایران را بررسی‌می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد که گزارشهای متفاوتی در مورد حمله به سفارت ایران در یمن دریافت کرده که مشغول بررسی آنها است و نگرانی های عربستان در مورد سرایت بحران یمن به داخل آن کشور قابل درک است.
کد خبر: ۵۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 09 January 2016
کاخ سفید اعلام کرد که گزارشهای متفاوتی در مورد حمله به سفارت ایران در یمن دریافت کرده که مشغول بررسی آنها است و نگرانی های عربستان در مورد سرایت بحران یمن به داخل آن کشور قابل درک است.

تارنمای کاخ سفید روز جمعه به نقل از جاش ارنست سخنگوی خود نوشت: 'در مورد حمله به سفارت ایران در یمن دو گزارش دریافت کرده ایم. بر اساس گزارش نخست ایران مدعی است که انتلاف سعودی به سفارت ایران در صنعا حمله هوایی کرده است. طبق برخی گزارشها نیز خسارت چندانی به سفارت ایران در صنعا وارد نشده است. بنابراین هنوز مشغول بررسی اطلاعاتی هستیم تا بدقت نشان دهد چه رخ داده است و آیا چنین حمله ای رخ داده است یا خیر؟ در حال حاضر امیدواریم دور مثبت گفت و گوهای دیپلماتیک که 15 دسامبر (24 آذر) در سوئیس برای حل بحران یمن انجام شد منجر به دور دیگر و سازنده ای از گفت و گوها در هفته آتی شود.

وی افزود: 'ما ضمن اینکه از تمامی طرفهای درگیر در یمن خواسته ایم تا اختلاف های خود را به صورت مسالمت آمیز و دیپلماتیک حل کنند، نگرانی های عربستان در مورد سرایت هرج و مرج سیاسی در یمن به داخل کشورشان قابل درک است. با این حال معتقدیم و امیدواریم که اوضاع یمن از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

حمله موشکی هفته گذشته هواپیماهای عربستان سعودی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا موجب وارد شدن خسارت هایی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این حمله را بشدت محکوم کرد و اظهار داشت: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض همه کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در همه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت برعهده دولت عربستان است.

وی اظهار داشت: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق خود برای پی گیری این موضوع را محفوظ می دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
چقدر زیبا،امام خمینی کجاست تاببینه آمریکایی که با خون دل بیرون رفت با دوتا تلفن و چند مذاکره ی هسته ای دوباره برگشته تا کدخدایی کنه و ادای عقلا را در بیاره.دستآوردی جدید از دولت اعتدال.باید دید منشا همه ی درگیریها در دنیا و سلاح فروش اول دنیا حالا با احساس تواضع دولتمردهای ما جلوی امریکا چه خوابی برامون دیده
امریکا مثل انگل دنبال نفوذ در کشوره.از راه مذاکره ی هسته ای یا ریش سفیدی و کدخدایی در منطقه یامذاکره در مورد سوریه یا...وقتی راهش را پیدا کنه اونوقت اول توطئه چیدنهاشه.چا مسئولین ما اینقدر احسا تواضع جلوی امریکا کردند که الاناحساس کرده کدخداییش را پذیرفتیم.
اون روز ها تو كتاب قصه ميخوندم :( مسكين خرك آرزوي دُم كرد نايافته دُم دوگوش گُم كرد). از بزگترا ميپرسيدم اين يعني چي نايافته دم دو گوش گم كرد!!؟؟ گفتند اين مربوط به آينده هاست و الان فهميدم منظور عربستان بوده. عربستان حمله كرد به يمن اونجا را آروم كنه يمن را كه آروم نكرد هيچي تازه ناآرامي به خود عربستان هم سرايت كرد.
مگر نظر امریکا که عربستان متحد ان و شریک در جنایتهای عربستان در سوریه و عراق و یمن است برای ما مهمه؟امریکا میخواهد طوری رفتار کند که بزرگ و نظرش تعیین کننده است ما باید شخصیت انقلابی خودمان را حفظ کنیم حتی اگر به نفع ما حرف بزند
خوب چرا ایران عکسهای خسارات وارد شده به سفارت را پخش نمیکند ؟
آیا گرفتن یک عکس ، آنهم از بیرون سفارت برای ایران که ادعای حمله میکند، کار دشواری هست ؟
بله نگرانی های عربستان در مورد سرایت هرج و مرج سیاسی در یمن به داخل کشورشان قابل درک است! این یعنی حق با تروریست است.
"سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این حمله را بشدت محکوم کرد و اظهار داشت: این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض همه کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در همه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت برعهده دولت عربستان است."

خیلی با حاله، زدیم سفارتشون رو تو تهران پکوندیم بعد دم از کنوانسیونهای بین المللی میزنیم.
در همه اظهار نظرها همه میگن که حمله به سفارت عربستان محکوم هست و ما خسارت رو میدیم . ولی کسی نمیگه خسارت حمله به سفارت ما چی میشه؟ بهتره قبل از پرداخت خسارت به عربستان ، خسارت وارده به سفارت خودمون رو هم حساب کنیم و ازش کسر کنیم
مرگ بر آل سعود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست