بازدید 42043
بسته خبری «تابناک»؛

تعرض به سفارت عربستان مثل اسیدپاشی/ پیش‌بینی قذافی از وقایع لیبی/ 5 ایرانی مظنون به تعرض به زنان آلمانی/ واکنش فراهانی به رفتار گلشیفته

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « اعتراف ساواک به ساختگی بودن عکس‌های منتسب به آیت‌الله فلسفی»،« تورم ونزوئلا به ۲۷۰ درصد رسید»،« حکم ماموران مقابل سفارت عربستان»؛« لاریجانی به ریاست جمهوری می اندیشد» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 09 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مخابرات خیلی بد خصوصی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خصوصی سازی مخابرات و پست گفته: ببینید مخابرات خیلی بد خصوصی شد و حقوق ملت و دولت در نظر گرفته نشد. آنهایی هم که خریدند نیامدند مخابرات داری کنند و به مردم سرویس دهند و توسعه بدهند این‌ها دنبال سود بودند. الان هم مصلحت ما و دولت این نیست که بیاییم مخابرات را دولتی کنیم، ما می خواهیم آن اشکالات را برطرف کنیم و با مجلس و جاهای دیگر داریم تلاش می کنیم که مشکلات را برطرف کنیم.

عربستان دنبال حادثه آفرینی است

حجت‌الاسلام رسول جعفریان نوشته: به نظر من ماجرا نیجریه و قتل عام شیعیان هم کار سعودی هاست. اینها در افریقا تمام تلاششان را می کنند تا ایران حتی یک اتاق و یک آدم در آنجا نداشته باشد . دست کم کاملا نسبت به ماجرای نیجریه مشکوک هستیم مخصوصا که بعد از این جریان هم با عربستان همراهی کرد. بعید نیست ماجرای آذربایجان هم همین طور باشد. عربستان به اسم مبارزه با شیعه یا نفوذ ایران این اقدامات را می کند. عربستان اگر دستش از جهان اسلام کوتاه باشد، بسا علیه شیعیان خودش هم ممکن است مرتکب جنایتی بشود تا سبب واکنشی در این طرف پدید آید و مشکلی درست شود. در واقع عربستان قصد بهم زدن کافه را دارد تا بتواند در این میان بهره ای ببرد. به نظرم ایران باید در سیاست خارجی خود ارتباطش را با کشورها قوی کند. چرا آقای ظریف نشسته است؟ باید ایشان هم به کشورهای منطقه سفر کند. مدام باید توضیح بدهد. نهادهای فرهنگی و دینی هم باید ارتباطشان را با علمای جهان اسلام بیشتر کنند. نباید اجازه دهند در غیاب آنها عربستان با پولش یک تاز میدان باشد. به هر حال جوانمردانی هم در جهان اسلام هستند که فریب پول سعودی را نخورند. آنها می دانند تمام این جنایات در جهان اسلام که ناشی از خشونت گرایی افراطی است، زاییده وهابیت است.

احمدی‌نژاد نفوذی است ولی نمی‌دانم نفوذی کجا!

احمد کریمی اصفهانی از بازاریان قدیمی و اصولگرایان سنتی است که دبیرکلی جامعه اصناف و بازار را برعهده دارد و تنها برای حمله به احمدی‌نژاد در رسانه‌ها حاضر می‌شود در گفت و گو با خبرآنلاین مدعی شده که: معتقد نیستم که مشایی مرشد احمدی‌نژاد است بلکه برعکس. احمدی‌نژاد مرشد مشایی است و خوب توانسته همه را به بازی بگیرد. زمانی که مقام معظم رهبری اشاره می کنند که مشایی نباشد، به مشایی نگفتند که نباش، بلکه به احمدی نژاد گفتند. مقام معظم رهبری ابتدا تذکر می‌دهند، بعد مطلب را بیان می‌کنند و در نهایت تذکر کتبی می‌دهند. هیچ رییس جمهوري در کشور ما اخطار کتبی از رهبري نگرفته اما در مورد مشایی چندین بار آقا تذکر دادند اما چه شد که منجر به اخطار کتبی شد؟احمدی‌نژاد کارهای متعددی کرد و خودش مرشد اصلی است. کسی که در سازمان ملل آن نمایش را بازي کرد و گفت امام زمان را می‌بیند یعنی کسی که فرسخ ها از مقام معظم رهبری جلو تر است و توانسته با امام زمان خلوت کند! او صندلی می‌گذارد و در راه و بی‌راه و یا و در جنگل نگه‌ می‌دارد و مدعي مي شود با امام زمان در ارتباط است! او از این صحبت می‌کند که همه کارها توسط امام زمان نظارت می‌شود. او تمام اعتقادات مردم را به بازی گرفت. شاید بتوان این احتمال را داد که احمدی‌نژاد یک مامور باشد. حرف سنگینی است اما این را پنج شش سال پیش هم مطرح کردم. نمی‌دانم مامور کجا اما می‌دانم مامور است. نوع حرکت ایشان موجب شده که حس ششم بگوید خبری است.

گسترده شدن ماجرای تعرض به زنان در کلن

گروه ضد مهاجر و مخالف قوانین اسلامی در آلمان (پگیدا) از طرفداران خود دعوت کرده تا در تظاهراتی که قرار است شنبه ۱۹ دی در شهر کلن برگزار شود، شرکت کنند. گروه‌های چپ و حامی مهاجران نیز تظاهرات جداگانه‌ای در این شهر برگزار کرده‌اند که در آن خواستار پایان دادن به نژادپرستی و خشونت جنسی علیه زنان شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پگیدا محل برگزاری این تظاهرات را مقابل ایستگاه مرکزی قطار و کلیسای جامع شهر کلن اعلام کرده است؛ همان نقطه‌ای که در شب اول ژانویه ۲۰۱۶ حین برگزاری جشن‌های سال نو صدها پسر و مرد عمدتاً «عرب و شمال آفریقایی» به ده‌ها زن و دختر جوان تعرض و در برخی موارد تجاوز جنسی کردند. این حادثه به مباحث درباره نحوه برخورد جامعه و دولت آلمان با پناهجویانی که از کشورهای جنگ‌زده و ناامن اسلامی و با فرهنگی متفاوت وارد بزرگترین اقتصاد اروپا می‌شوند، دامن زده است.

خانه 49 میلیون دلاری اشرف پهلوی

خیابان «بیکمن پِلِیس» (Beekman Place) در حد فاصل خیابان‌های چهل و نهم و پنجاه و یکم، در سراشیبی به سوی «رودخانه شرقی»، یکی‌ از کوتاه‌ ترین و قدیمی‌‌ترین خیابان‌های «منهتن» قرار گرفته است با خانه‌های بزرگ قدیمی‌ و آپارتمان‌های مجللِ پیش از دوران جنگ استقلال امریکا؛ زمانی که‌ خاندان «بیکمن» خانه عظیم و مجلل خود را در «مانت پلزنت» در سال ۱۷۶۴ ساختند. به نوشته نیویورک تایمز انزوای این خیابان، آن را تا حدی از نظر‌ها و رفت و آمدها دور نگه داشته است. نیمی از ماشین‌هایی‌ که در آن پارک شده اند، یا شاسی بلندهایی سیاه رنگ هستند و یا مرسدس بنز‌هایی‌ با پلاک‌های دیپلماتیک. دوری و انزوای این خیابان، چهار دهه قبل دو سنت شکن مشهور را به سوی خود کشاند؛ «اشرف پهلوی»، خواهر دو قلوی شاه ایران و فعال حقوق زنان به شماره ۲۹ این خیابان پناه برد و «پل رودلف» (Paul Rudolph)، متفکر مدرنیست و رییس مدرسه معماری دانشگاه «ییل» که شماره ۲۳ را به آزمایشگاه شخصی‌ خود بدل کرد. هرچند دیگر آن ها از این خیابان رفته اند ولی‌ خانه‌هایی‌ که از خود به جا گذاشته اند، هنوز از ممتاز‌ترین های نیویورک به شمار می روند. ارزش خانه رودلف امروز به ۲۸/۵ میلیون دلار و خانه پهلوی به ۴۹ میلیون دلار رسیده که در جنوب «پارک مرکزی» نیویورک، رکورد محسوب می‌‌شود.

۴ دلیل توقف مکالمه نامحدود موبایل

وزارت ارتباطات با برشمردن ۴ دلیل برای صدور دستور توقف مکالمه نامحدود به اپراتورهای موبایل، اعلام کرد: رقابت سالم در درازمدت به نفع مشترکان است. طرحهای تشویقی تلفن همراه با مجوز رگولاتوری و برای دوره زمانی محدود از سوی اپراتورها اجرائی می‌شود و طرح مکالمه نامحدود سه اپراتور تلفن همراه با عناوین "کد شگفتی ها"، "هدف را بزن" و "دکا" هم که جزو بسته‌های تشویقی بود، در زمان محدودی قابل اجرا بود.ادامه این طرح های تشویقی منوط به موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است. در بازه زمانی اجرای طرحهای فوق، به دلیل نامحدود بودن میزان مکالمات ،بر اساس گزارش های دریافتی، بخشهائی از شبکه به دلیل ترافیک بالا در مقاطعی از شبانه‌روز، از نظر کیفیت با مشکل مواجه شده و از سوی دیگر شکایت‌هایی به سازمان منعکس شده که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از سوی اپراتورها، مشکلاتی برای مشترکانی که از این طرحها استفاده کرده‌اند، پیش آمده است، بر همین اساس ادامه این گونه طرحها منوط به برطرف شدن این مشکلات از سوی اپراتورها شده است. علاوه بر این موارد، آثار ضدرقابتی اجرای این طرحها نیز برای رگولاتوری بسیار مهم است که در این زمینه نیز برای اجرای این طرحها، شروطی برای اپراتورها در نظر گرفته شده و به آنها ابلاغ شده است، چرا که از نظر رگولاتوری وجود رقابت سالم برای منافع درازمدت مشترکین دارای اهمیت حیاتی است.

ابتکار جالب عراق در برخورد با معترضان به عربستان

به نوشته دولت بهار یکی از کاربران "گوگل پلاس" در صفحه شخصی خود نوشت: "این عکس هوشمندی نیروهای نظامی عراق را نشان می دهد. در عین حال که خواسته اند جلوی معترضان را بگیرند که می خواهند وارد منطقه خضرا بغداد شوند و به سمت سفارت سعودی بروند همچنین همفکری نیروهای پلیس را با مردم نشان می دهد. نتیجه؟ مردم خشمگین می بینند به کی حمله کنند؟ به پلیسی که خودش هم عکسی مثل او در دست دارد؟"

تعرض به سفارت عربستان مثل اسیدپاشی/ پیش‌بینی قذافی از وقایع لیبی/ 5 ایرانی مظنون به تعرض به زنان آلمانی/ واکنش فراهانی به رفتار  گلشیفته

نرخ تورم ونزوئلا به ۲۷۰ درصد رسید

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفته: با سقوط قیمت نفت به ۳۳ دلار به ازای هر بشکه، اقتصاد این کشور در وضعیت اضطراری قرار گرفته است. در همین حال، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اقتصاد ونزوئلا نیاز به نفت ۱۱۱ دلار در هر بشکه دارد تا به نقطه سر به سر برسد. همچنین وضعیت جهانی بهای نفت موجب افزایش نرخ تورم در این کشور شده است و براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی ونزوئلا، نرخ تورم این کشور به ۲۷۰ درصد رسیده است که در تاریخ این کشور بی سابقه گزارش می شود. بر همین اساس ونزوئلا به دلیل سقوط بهای طلای سیاه در حال رفتن به سمت افزایش جهشی نرخ تورم، کاهش ذخایر ارزی و کسری مالی شدید است.

اعتراف ساواک به ساختگی بودن عکس‌های منتسب به آیت‌الله فلسفی

پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشته: مجلس‌ ترحیم‌ مرحوم‌ آیت‌الله چهل‌ ستونی‌ و سخنرانی آیت الله فلسفی در حمایت از امام خمینی (ره) باعث می‌شود که رئیس وقت ساواک او را به حضور بطلبد. در دیدار خصوصی نصیری به آیت‌الله فلسفی می‌گوید:«تغییر روش‌ بدهید و دست‌ از انتقاد بردارید. منبر بروید، ولی‌ عادی‌. اگر قبول‌ می‌کنید و به‌ ما قول‌ می‌دهید، خیلی‌ خوب‌؛ ولی‌ اگر قبول‌ نکنید، عکسی‌ تهیه‌ شده‌ است‌ که‌ حیثیت‌ شما را بر باد می‌دهد». بعد عکسی را به‌ آیت الله فلسفی نشان می‌دهد. عکس‌، سر و صورت‌ فلسفی را که‌ به‌ بدن‌ مردی‌ مونتاژ شده‌ بود، در کنار یک‌ زن‌ نشان‌ می‌داد. فلسفی بعد از دیدن عکس‌ها می‌گوید انتقادهای‌ من‌ یک‌ فریضه دینی‌ است‌، به‌ نام‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، من‌ در مقابل‌ گناه‌ و اموری‌ که‌ بر خلاف‌ مصلحت‌ اسلام‌ و مسلمین‌ است‌، انتقاد می‌کنم‌. اگر جلوی‌ منبر مرا بگیرید، دیگر تکلیف‌ خاصی‌ در این‌ مورد ندارم‌، ولی‌ اگر منبر بروم‌، باید حتماً این‌ وظیفة‌ دینی‌ را انجام‌ بدهم‌. مردم‌ هم‌ در انتظار انجام‌ دادن‌ وظیفة‌ دینی‌ من‌ هستند. بنابراین‌ من‌ با وجود این‌ عکس‌ که‌ شما می‌خواهید پخش‌ کنید، دست‌ از وظیفه‌ام‌ بر نمی‌دارم‌. عکس در سراسر کشور پخش می‌شود ولی به جای اینکه چهره آیت‌الله فسلفی تخریب شود٬ ابزاری برای بیزاری مردم از رژیم پهلوی شد. پخش وسیع این تصاویر در کشور و ارسال آن برای عده‌ای خاص٬ ساواک را در شهرستان ها سردرگم می‌کند که با این تصاویر چه برخوردی داشته باشند. بر همین اساس نیز ساواک آذربایجان شرقی طی نامه‌ای اعلام می دارد که این تصاویر ساختگی است. علاوه بر ساواک در اسناد شهربانی نیز به عدم شباهت فرد مورد نظر با آیت الله فلسفی اشاره می‌شود. جدای از این موارد٬ امام جمعه سقز نیز با مشاهده تصاویر٬ به جعلی بودن آن پی می‌برد و دلایل آن را بیان می دارد.

تعجب دیپلمات‌ها از گسترش معجزه‌وار یک حزب!

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه این حزب نوپا است و باورمان نمی‌شد اینگونه همه‌گیر شود گفته: این حزب در 121 شهر کشور فعالیت میکند و دیپلمات‌های بسیاری تماس می‌گیرند و درباره چیستی، چرایی و معجزه گسترش این حزب می‌پرسند . وی درباره ترکیب احتمالی مجلس آینده هم گفته: در انتخابات مجلس یک جریان پیروز نخواهد بود بلکه انتخابات شاید به صورت فراکسیونی، موفقیت احزاب را بدنبال خواهد داشت که اکثریت آن را عقلای جامعه تشکیل می‌دهند.

خیز برند مشهور برای تصاحب بازار خاورمیانه با حجاب

دولچه اند گابانا بر خاورمیانه تمرکز کرده است تا بتواند بازار بیشتری را در تصاحب خود داشته باشد. دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) برند مشهور تولید کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دمینیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تاسیس شد. از جمله محصولات این برند لباس‌های مجلل و بسیار زیبا است. مجموعه عبا یا همان چادر عربی این برند «زیبایی و جذابیت خاور میانه» را هدف گرفته که مطابق استانداردهای حجاب نیز هست. نخستین بار است که این برند مطرح بین‌المللی به طراحی و تولید لباس‌های «حجاب» پرداخته است. گفتنی است چند برند دیگر پیشتر در اوایل ماه رمضان هر سال به تولید این نوع لباس‌ها با هدف جذب بازار کشورهای خاورمیانه پرداخته‌اند. این بار اما به نظر می‌رسد که دولچه اند گابانا (D&G) قصد دارد بازار ماه‌های دیگر سال را نیز تصاحب کند. از طرح‌های معرفی شده توسط این شرکت در شبکه‌های اجتماعی استقبال خوبی به عمل آمده است.

اگر امام (ره) زنده بود روز اول نفس میرحسین می گرفت

کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و سردبیر روزنامه رسالت در مصاحبه با نشریه رمز عبور درباره فتنه بعدی و زمان آن پیش بینی کرده و درباره میرحسین نیز اظهارنظر کرده است. انبارلویی با اشاره به این که حوادث سال 88 کار سیا بود با پیش گویی تحولات بعدی کشور می گوید:"به هر حال، دو آشوب و فتنه را در دوران انقلاب تجربه کردیم که یکی 18 تیر 1378 و دیگری خرداد 1388 بود یعنی به فاصله ده سال اتفاق افتاد و صاحب نظران پیش بینی می کنند در سال 1398 هم چنین آشوبی خواهیم داشت یعنی پروژه عملیاتی سیا در ایران ده ساله است". انبارلویی درباره میرحسین نیز می گوید:"این احمق ها در 16 آذر امسال شعار می دادند:"اگر امام زنده بود موسوی تنها نبود" آن ها نمی دانند اگر امام زنده بود همان روز اول نفس این ها را قطع می کرد امام با نوه خودش سید حسین چه کرد؟ با آقای منتظری چه کرد؟ کسی به خیابان بیابد و بگوید "مرگ بر اصل ولایت فقیه و بتواند نفس بکشد؟ اصلا این طور نیست. ما تابع ولی فقیه زمان هستیم. زمام امام از ایشان اطاعت می کردیم ولو اینکه اعتقاد ما راجع به یک مقوله سیاسی با امام متفاوت بود. الان هم از ولی فقیه اطاعت می کنیم. می گوید برو می رویم می گوید بایست می ایستیم می گوید بیا عقب، عقب می رویم و گر این اطاعت از ولی امر را از انقلاب بگیرید دیگر چیزی از انقلاب نمی ماند".

بررسی حکم ماموران مقابل سفارت عربستان

بهمن کشاورز درباره بررسی حکم مسائل مختلف مربوط به تعرض به سفارت عربستان در روزنامه اطلاعات نوشته: محدوده سفارتخانه هر کشور براساس اصول مالکیت که در قانون اساسی به‌صورت مشخص توضیح داده شده است، مصون از هر نوع تعرض است؛ بنابراین هر نوع ورود غیرقانونی، تخریب و آتش‌زدن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان حسب مورد به عنوان «هتک هرز»، «تخریب»، «تصرف عدوانی»، «ورود غیرقانونی»، «ایجاد حریق قابل مجازات» متهم خواهند شد. باید دانست درصورتی‌که اشیاء و اموالی از محل بیرون برده شود، موضوع حقوقی «نهب»، «غارت» یا «سرقت» نیز به فهرست قوانین مجازات حقوقی اضافه می‌شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه محدوده سفارت و اقامتگاه سفیر از نظر حکم قانونی و قوانین بین‌المللی مانند خاک کشور مورد نظر محسوب می‌شود و مقامات محلی مکلف به حفظ و حراست از سفارتخانه‌ها هستند، بدیهی است برای دوری‌کردن از بروز اشکالات و تشنجات دیپلماتیک باید با مرتکبان، برخورد قانونی شود و این همان چیزی است که آقای رئیس جمهوری روز گذشته مقرر کرده‌اند و از قوه محترم قضائیه درخواست کرده‌اند که با مسببان و عوامل این حادثه برخورد شود. اما درباره اهمال‌کاری و توجه‌نکردن نیروهایی که باید حفاظت از سفارتخانه را برعهده داشته باشند، باید گفت؛ به‌طورکلی خودداری از انجام وظایف قانونی حسب مورد می‌تواند موجب مجازات اداری یا کیفری شود. بدیهی است در برخورد با چنین مأمورانی باید به تمام شرایط محیط به قضیه توجه شود. به‌این‌معنا که برای مثال دو مأمور انتظامی مسلح به باتوم و شوکر نمی‌توانند با گروه کثیری که احیانا به سلاح سرد و کوکتل مولوتوف مسلح هستند، مقابله کنند. حتی اگر چنین مأمورانی سلاح گرم هم داشته باشند، با توجه به سوابق موجود در استفاده از آن محتاط خواهند بود. البته بعضی مسائل را باید مقامات مسئول اعم از انتظامی، امنیتی و قضائی بیش‌بینی کنند و برای برخورد با آن به نحو مطلوب آماده باشند.

روایت یک نماینده از حضور بازیگران ایرانی در ماهواره

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مورد برخی انتقاداتش به حجاب هنرپیشه‌های سینما گفت: مسائل، فراتر از حجاب است. من به خود هنرپیشه کار ندارم آن چیزی که در فیلم‌ها می‌‌آید بعضی وقت‌ها مسلمان هم که نباشی مصلحت نمی‌بینی که خانواده‌ات بروند ببینند. من خیلی وقت‌ها بی‌سروصدا رفته‌ام در سینما نشسته‌ام. گاهی حتی جلسه‌ای را لغو کرده‌ام و یک فیلم را دیده‌ام. گاهی واقعاً دلم به حال هنر می‌سوزد که تضعیف می‌شود. افتخاری در مورد بازی بازیگران ایرانی در سریال های ماهواره ای گفت: ما اگر آن هنری را که گفتم درست عرضه کرده بودیم بچه‌های خودمان آنجا نمی‌رفتند. تمام چیزی که سینما و فرهنگ ما تا الان نشان داده سراب بوده. آب به اینها نشان ندادیم که تشنگی‌شان برطرف شود، یعنی تحت تأثیر هنر بیگانه و دیگران آن را به نمایش گذاشتیم. مثلاً در یک حبه قند، روحانی، دست و پا چلفتی است و رزمنده، نیازمند است، آن وقت شخصیت آمریکا رفته‌‌اش منجی می‌شود. همین است که فکر می‌کنند منجی باید آن طرف آب باشد. به نظر من ما بعضی سریال‌ها و فیلم‌های خوب داشته‌ایم و مردم هم به سمت آن آمده‌اند.

AFC جواب عربستانی ها را داد

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد پیگیر اتفاقات سیاسی ایران و عربستان است. به گزارش خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال عربستان در نامه ای به AFC اعلام کرد که اجازه ورود تیم های ملی و باشگاهی خود را به ایران نمی دهند و علاقه ای هم برای ورود تیم های ایران به کشورشان ندارند. در این نامه ذکر شده بود که بازی های باشگاهی و ملی دو تیم در کشوری ثالث برگزار شود. به نوشته رسانه های عربستانی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در نامه ای به فدراسیون این کشور اعلام کرد پیگیر اتفاقات سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان است. AFC همچنین گفت: «هرگونه تصمیم گیری در این زمینه برعهده کمیته های مربوطه خواهد بود و اطلاع رسانی صورت می گیرد.»

لاریجانی به ریاست جمهوری می اندیشد

سيد ابراهيم اميني، عضو هيات رئيسه مجلس ششم و عضو هيات رئيسه حزب اعتماد ملي، در گفت و گو با آرمان عنوان کرد: به نظر من علي لاريجاني به رياست‌جمهوري پس از حسن روحاني مي‌انديشد و به همين دليل تلاش مي‌كند با مواضع متعادلي كه اتخاذ مي‌كند همه جريان‌هاي سياسي و از جمله اصلاح‌طلبان را نسبت به خود خوشبين كند. لاريجاني به خوبي به اين نكته آگاهي دارد كه ممكن است پس از حسن روحاني دوباره اصلاح‌طلبان يك چهره ميانه‌رو و متعادل را براي رياست‌جمهوري به يك چهره اصلاح‌طلب ترجيح بدهند. اگر ما به گذشته نگاه كنيم متوجه مي‌شويم كه تفكرات و نوع نگاه آقاي لاريجاني در بستر زمان دچار تغيرات مهمي شده است. مواضع كنوني ايشان با زماني كه رياست صداوسيما را برعهده داشت 180 درجه متفاوت شده كه اين نكته قابل تاملي است.

کسی حق دخالت در انتخابات را ندارد

حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور، در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه»، به دو رویداد مهم پیش روی کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری اشاره می‌کند و می‌گوید: هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت در استان‌ها صورت گرفته و تمامی بخش داران و فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابات که جمعیتی بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر هستند، در سه ماه گذشته با حضور اعضای ستاد انتخابات کشور در استان‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

ائتلاف دولت و رهروان را برای لیست انتخاباتی رد می‌کنم

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه»، تحلیل ارائه شده توسط حسین طلا را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «لاریجانی شخصیت مستقلی دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد در قالب رئیس جمهور یا دولت در انتخابات شرکت کند. ایمن آبادی در ادامه یاد آور شد: «فکر نمی‌کنم دولت حضوری در انتخابات داشته باشد. این تحلیل‌ها که دولت می‌خواهد در انتخابات، با رهروان در یک لیست مستقل شرکت داشته باشد را به طور کامل رد می‌کنم».

اصولگرایان نسبت به حقوق شهروندی کم کاری کرده‌اند

به گزارش فرارو،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس اخیرا در نشستی عنوان کرده: ایراد اصولگرایان غفلت از حقوق شهروندی و آزادی در کشور است. عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در این زمینه گفت: «تفکر اصولگرایی رابطه تنگاتنگی با آزادی و حقوق شهروندی دارد، منتهی از آنجا که اصولگرایی یک طیف است نمی توان در این باره یک نگاه مشابه به کلیت اصولگرایی داشت.» وی ادامه داد: «برخی اصولگرایان تصور می کنند در مقام دفاع از مبانی و اصول اگر یک نوع سخت گیری هایی اعمال کنند در واقع نوعی پایبندی به اصول انجام داده اند در حالی که این روش درست صیانت و دفاع از مبانی و اصول نیست.»وی افزود: «دفاع از مبانی زمانی صورت می گیرد که به افراد و تفکراتی که در چارچوب مبانی نیستند اجازه داد نقدهای خود را مطرح کنند و اصولگرایان دفاع شایسته ای از مبانی و اصول داشته باشند.»این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: «در حالی که همانطور که گفته شد برخی اصولگرایان دفاع خود از اصول و مبانی را از این طریق دنبال می کنند که محدودیت هایی برای نوآوری ها و نواندیشی ها ایجاد کنند.»سلیمی نمین تصریح کرد: «البته اینها بخشی از اصولگرایان هستند و تمامیت اصولگرایان را شامل نمی شوند. در جریان اصلاح طلب هم طیفی به بهانه توجه به آزادی، مبانی را ساده می گیرند که در واقع اینها به آن دسته از اصولگرایان کمک می کنند که محدودیت بیشتری را قائل شوند.»

تشبیه تسخیر سفارت عربستان به اسید پاشی

ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن محکوم کردن حمله به سفارت عربستان ازسوی تندرو‌ها و نیروهای خودسر، گفت: حمله به سفارت عربستان یک فاجعه بود و می‌توان از آن به عنوان اسیدپاشی به سیاست خارجی جمهوری اسلامی و همچنین سیاست خارجی در حال پیشرفت دولت روحانی و ضربه زدن به برجام تعبیر کرد.او ادامه داد: این افراد با حمله به سفارت عربستان دست به اقدامی ناشایست و به دور از اخلاق زدند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات اسفندماه، پاسخ روشنی به این اقدام تندرو‌ها در حمله به سفارت عربستان و ضربه‌زدن به برجام خواهند داد.

احضار رئیس یک فدراسیون به اتهام رشوه

رئیس یک فدراسیون ورزشی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. میزان نوشت: رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی به اتهام پرداخت رشوه به شعبه ویژه جرایم ورزشی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده اما تاکنون به دادسرا مراجعه نکرده است.

حمله وزیر فعلی به دولت قبلی

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت یازدهم وارث بهم ریختگی عجیب است گفت: وقتی دولت یازدهم مستقر شد مشکلات زیادی سر راه قرار داشت وضعیت مالی و بهم ریختگی های زیادی را شاهد بودیم و اینکه هیچ چیزی سر جای خودش نبود.محمود واعظی در دیدار با جمعی از مدیران رسانه و دانشجویان که در ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری برگزار شد، افزود: قبل از آنکه دولت روی کار بیاید با دکتر روحانی در مرکز تحقیقات درباره موضوعات زیادی بحث می کردیم و جزء گروه هایی بودیم که با کارهای دولت قبل مخالف بودیم.وی اظهار کرد: دوستان در دولت قبل چون می دانستند که چه اقداماتی انجام داده اند فرار به جلو می کردند.

جامعه روحانیت مبارز هنوز تصمیمی برای حمایت از هاشمی‌رفسنجانی ندارد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز هنوز هیچ تصمیمی برای حمایت از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ندارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، جامعه روحانیت مبارز هنوز هیچ تصمیمی برای حمایت از آیت‌الله هاشمی ندارد"حسین ابراهیمی" عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد حمایت یا عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز هنوز هیچ تصمیمی برای حمایت از آیت‌الله هاشمی ندارد و چیزی مشخص نیست.

علی مطهری سرلیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان شد

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان اظهار داشت: اکثر کاندیداهای جبهه ما در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شده اند.به گزارش تسنیم، وي افزود: آقایان علی مطهری، محسن هاشمی، اشرفی اصفهانی، حضرتی، اشراقی و خانم ها فاطمه هاشمی و پیشگاهی فرد از جمله افرادی هستند که در لیست اولیه انتخاباتی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان بوده و تأیید صلاحیت شده اند.رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان گفت: لیست اولیه انتخاباتی که ما تهیه کردیم، قطعی نیست و لیست قطعی خود را بعد از احراز صلاحیت ها منتشر می کنیم.حشمتیان خاطرنشان کرد: کماکان سرلیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان آقای علی مطهری است و اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل در لیست ما جای دارند و اصلاح طلبان و اصول گرایان تندرو به هیچ وجه در لیست ما جایی ندارند.

نام 5 ایرانی در بین مظنونان حمله و تجاوز به زنان آلمانی

نام 5 پناهجوی ایرانی نیز بین 31 مظنونی که به گفته پلیس آلمان در تحقیقات پلیس این کشور درباره حملات و تجاوز به زنان آلمانی در جشن های سال نو میلادی دست داشته اند، دیده می شود.به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز بنا به اعلام پلیس آلمان، 31 مظنون به دست داشتن در حملات جشن سال نو میلادی در 5 شهر آلمان شناسایی شده اند که از میان این تعداد 18 نفر از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرده بودند.واقعه حمله به زنان و تجاوز به آنها در جشن های شب سال نو ، جامعه آلمان را تحت تاثیر قرار داده و سیاست آنگلا مرکل در جذب پناهجویان را زیر سوال برده است. پیش بینی می شود دولت مرکل پس از این حادثه در رویکرد خود در قبال جذب پناهجویان تجدید نظر کند.پلیس آلمان هنوز اسامی مظنونان را منتشر نکرده است، اما اعلام کرده است از میان 31 مظنون 18 نفر از آنها از پناهجویانی هستند که در صف دریافت پناهندگی از دولت آلمان قرار دارند.

پیشنهاد راه‌ اندازی پلیس گردشگر در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از طرح نیروی انتظامی برای تامین بیشتر امنیت گردشگران در مناطق پرازدحام پایتخت خبر داد.رجبعلی خسروآبادی درباره تامین بیشتر امنیت گردشگران در تهران با توجه به برخی گزارش‌ها از سرقت در مناطق پرازدحام، گفت: «ما توافقنامه‌ای با سردار ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت داشتیم که چارچوب‌های تامین امنیت برای گردشگران را مشخص کرده است. در جلسه مشترک با رئیس پلیس امنیت پایتخت نیز دو طرح در این‌باره مطرح شد که ایجاد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در مناطق پرتردد تهران،‌ مثل محدوده بازار، از آن جمله است که قابلیت اجرا دارد.»وی ادامه داد: «پلیس گردشگر با توجه به رشد ورود گردشگران به ایران یک نیاز محسوب می‌شود، اما اینکه طرح آن به چه شکلی اجرا شود، موضوعی بود که با پلیس امنیت پایتخت به بحث گذاشته و پس از بررسی پیشنهادها، قرار شد در مناطق پرازدحام پایتخت چیزی شبیه پایگاه اطلاع‌رسانی و انتظامی برای رسیدگی به مشکلات گردشگران راه‌اندازی و مسائل حادتر با ارجاع به کلانتری‌های محل، پیگیری شود.» او با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی نیروی انتظامی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: «خوشحالم دوستان نیروی انتظامی به این موضوع (تامین امنیت گردشگران) توجه نشان دادند.

پیش بینی قذافی از وقایع کشورش

براساس متن مکالمه ای که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده مشخص شد، نخست وزیر پیشین انگلیس در سال 2011 و در اوایل قیام لیبی از دیکتاتور سابق این کشور خواسته بود تا کناره گیری کرده و جایی امن برای خودش دست و پا کند.

در این مکالمه تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس از معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی خواسته بود تا دست از خشونت بردارد و روند تغییر را پیش بگیرد و کناره گیری کند تا اوضاع به صورت صلح آمیز حل و فصل شود.این مکالمه که توسط کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس که مساله مداخله در لیبی را بررسی می کند، منتشر شده است، نشان می دهد که قذافی می دانست اوضاع کشورش به خشونت کشیده می شود.قیام در لیبی اواسط فوریه 2011 آغاز شد و قذافی در اوت از طرابلس گریخت و در اکتبر همان سال کشته شد.

اعضای خبرگان ادعای شریعتمداری را تکذیب کردند

تنها چند ساعت پس از انتشار یادداشت مدیرمسئول روزنامه كيهان، پنج نفر از اعضای هيئت رييسه خبرگان تماس خود با سیدحسن خمینی جهت شركت در امتحان خبرگان را تكذيب كردند! حسین شریعتمداری مدعی ارسال پیامک دعوت آزمون خبرگان برای سیدحسن خمینی شده است! خبری که پس از پیگیری های خبرنگار ما، نشان داد که از اساس کذب است و تک تک اعضای بیت امام از شنیدن آن مبهوت! به گزارش انتخاب، اما ادعاى روزنامه كيهان مبنى بر تماس يك عضو برجسته ى هيئت رئيسه مجلس خبرگان با آيت الله سيد حسن خمينى و دعوت از ايشان جهت شركت در امتحان شوراى نگهبان بر آن شديم كه از صحت و سقم اين ادعا با خبر شويم. در قدم اول، با آيت الله سيد احمد خاتمى تماس گرفتیم و ايشان اعلام کرد: بنده در هيچ زمينه اى با ايشان تماس تلفنى نداشته ام. سپس با آيت الله موحدى كرمانى تماس گرفته شد و ايشان هم قوياً اعلام كردند كه هيچ تماسى در مورد دعوت از حاج حسن آقا جهت شركت در امتحان با ايشان بر قرار نكرده اند. دفتر آيت الله هاشمى شاهرودى هم در تماس خبرنگار ما، اعلام کرد كه در ماه هاى اخير هيچ تماس تلفنى ميان معظم له و يادگار امام صورت نگرفته است. هم چنين آيت الله درى نجف آبادى در پاسخ به سؤال «انتخاب» گفت: مسأله دعوت ازحاج حسن آقا ارتباطى به بنده ندارد و بنده با ايشان تماسى نگرفته ام ايشان اضافه كرد: البته نظر بنده اين است كه ايشان لزوم نداشت در امتحان شركت كنند ولى نظر نهايى با شوراى نگهبان است. در ادامه يكى از نزديكان آيت الله حسينى بوشهرى نيز تماس اين عضو هيئت رئيسه خبرگان با يادگار امام را بى اساس دانست و گفت: اين مسأله ارتباطى با ايشان ندارد كه بخواهند در اين زمينه سخن بگويند و تماس برقرار كنند.

محتشمی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان شد

سعید یاری رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند ماه در پیش است و مسئولیت جدی احزاب و تشکل‌های سیاسی تقویت حضور حداکثری و ارائه لیست برای سراسر کشور است، لذا جبهه اصلاح‌طلبان که از 15 حزب و تشکل شناسنامه‌دار تشکیل شده است، در جلسه خود اعضای ستاد انتخابات خود را مشخص کرد. وی ادامه داد: شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان با حضور اکثریت اعضا با حفظ سمت مجید محتشمی (رئیس جبهه) را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان منصوب کرد؛ همچنین حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی به عنوان معاون اجرایی، محمد شریف به عنوان معاون اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و بین‌الملل، خانم زاد هوش به عنوان معاون امور بانوان و سعید یاری به عنوان رئیس کمیته سیاسی جبهه و ستاد انتخاباتی جبهه انتخاب شدند.

تکذیب یک ادعا در مورد برد موشک‌های ایرانی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادعای نشنال اینترست در مورد برد موشک‌های ایرانی را تکذیب کرد. تکذیب ادعای نشنال اینترست در مورد برد موشک‌های ایرانیسردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم برادر سرلکشر رحیم صفوی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادعای نشنال اینترست در خصوص برد موشک‌های ایران و مطرح کردن عدد 2400 کیلومتر اظهار داشت: هیچ لزومی ندارد که جمهوری اسلامی ایران برد موشک‌های خود را اعلام کند و هرگونه ادعایی در این زمینه مورد تأیید ما نخواهد بود. وی ادامه داد: هرگونه گمانه زنی در این موضوع مورد وثوق ما نخواهد بود. معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره حمله نشنال اینترست درباره اتفاقات اخیر بین ایران و عربستان و حمله سعودی‌ها به سفارت ایران در صنعا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آرامش و امنیت در منطقه است و هرگونه خطا در این زمینه مضحک و غیرقابل قبول است و اینگونه بازی‌ها را جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرد.

واکنش بهزاد فراهانی به حرکت «گلشیفته»

شقایق فراهانی روبه روی رضا رشیدپور نشست و به پرسش‌های مجری برنامۀ «دید درشب» پاسخ گفت.

[در پاسخ به این سوال رشیدپور که گفتی پدر شما غیرتی است، واکنشش نسبت به کار گلشیفته چی بود؟] غیرتی بودن با داشتن باورهای سنتی فرق دارد. پدر من سنتی است و حالا وقتی با چنین داستانی روی کره زمین مواجه می شود ، دارد امتحان خودش را پس می‌دهد. پدر و مادرم مارا طوری بار آوردند که هر کس بتواند تصمیم خوش را بگیرد. ما با هم بحث می‌کنیم و حرف می‌زنیم اما در نهایت تصمیم خودمان را می‌گیریم و همه هم به این تصمیم احترام می‌گذاریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل