بازدید 8316

۱۰ کشته بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در همدان

حبیب‌ الله موسوی ‌بهار با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفولانزا در استان همدان گفت: موج نخست و دومین شیوع ویروس آنفولانزا در سطح استان همدان رو به اتمام است، تاکنون 200 نفر به این بیماری مبتلا و 10 نفر نیز فوت کرده اند.
کد خبر: ۵۵۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 09 January 2016
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از کنترل به موقع آنفولانزای اچ وان ان وان خبر داد و گفت: موج سوم این بیماری در راه است.

به گزارش تابناک همدان، وی افزود: این بیماری مسری در تجمع‌ های انسانی از سرایت بالاتری برخوردار می‌شود و از راه‌های تنفسی از جمله بینی، دهان و گلو به ریه می‌ رسد و از راه هوا منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سرما و گرما میزان دوام ویروس آنفولانزا را کاهش می‌دهد، افزود: راه اساسی کنترل این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

موسوی بهار تأکید کرد: افراد به شدت باید از دست دادن و رو بوسی کردن با بیماران مبتلا به آنفولانزا خودداری کنند و هنگام عطسه زدن در محیط بسته حتما جلو دماغ و دهن خود را با دستمال بگیرند و دستمال استفاده شده را در سطل زباله سرپوشیده قرار دهند.

آنفولانزا یک بیماری تنفسی و واگیردار است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، تب شدید بالای 38 درجه، سردرد، گلو درد و سرفه از علائم این بیماری است، همچنین این بیماری ویروسی بیشتر به افرادی که بدنشان ایمنی ضعیف ‌تری دارد حمله می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار