بازدید 4692

سعودی‌ها قدرت جمهوری‌اسلامی را آزمایش نکنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ با بیان اینکه حمله موشکی به سفارت ایران نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آل سعود در عرصه منطقه است٬ گفت: عربستانی‌ها و هیچ کشوری هنوز قدرت واقعی جمهوری اسلامی را لمس نکرده‌اند و امیدوارم دست به چنین اشتباهی نزنند.
کد خبر: ۵۵۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 09 January 2016
منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت٬ در واکنش به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن٬ گفت:‌ اقدامات سریالی عربستان به‌ویژه حمله موشکی به سفارت ایران نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آل سعود در عرصه منطقه است.

نماینده مردم اردبیل٬ نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی٬ بر لزوم پیگیری دیپلماتیک حمله به سفارت ایران در یمن از سوی وزارت خارجه تأکید کرد و گفت: وزارتخانه باید با استفاده از ابزارهای حقوقی٬ قضایی و قانونی این پرونده را پیگیری کند.

وی ادامه داد: شکست در پروژه ایجاد داعش در منطقه٬ حمله به یمن و مسائل مربوط به عراق و لبنان و در نهایت توافق ایران با گروه 1+5 ٬عربستان را به مرز جنون و دیوانگی رسانده و فردی که مجنون باید دست به هر اقدامی می‌زند٬ البته ما باید مراقب باشیم که اشتباه نکنیم.

حقیقت پور با اشاره به موضوعات مطروحه درباره رویکرد جنگ طلبانه عربستان نسبت به ایران٬ گفت: سعودی‌ها غلط می‌کنند که اصلا چنین مسئله‌ای را حتی در ذهنشان مرور می‌کنند٬ روز گذشته وزیر دفاع سابق آمریکا نیز درباره ادعاهای سعودی‌ها مبنی بر اشغال 24 ساعته آسمان ایران٬ گفته است که این ادعاها بیشتر به یک لطیفه و جوک شبیه است.

وی افزود: عربستانی‌ها و هیچ کشوری هنوز قدرت واقعی جمهوری اسلامی را لمس نکرده‌اند٬ از طرف دیگر آستانه تحمل و مقاومت مقامات سعودی صفر درصد است٬ مگر ممکن است که مقامات این رژیم دست از عیاشی و خوش‌گذرانی برداشته و خود را وارد ورطه نابودی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: اگر قرار به درگیری و نبرد میان عربستان و ایران باشد٬ جوانان انقلابی داغی بر دل سعودی‌ها خواهند گذاشت که در تاریخ باقی بماند.

در اواخر هفته گذشته سفارت ایران در یمن مورد حمله موشکی عربستان قرار گرفته است. در این حمله، بخشی از ساختمان سفارت ایران آسیب دیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج