بازدید 4959

هشدار دادستان کل درباره آسیب‌های اجتماعی

دادستان کل کشور با بیان اینکه 90 درصد از جرائم ارتکابی در کشور کشف می شود، این مساله را قابل تقدیر دانست.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 07 January 2016
دادستان کل کشور با بیان اینکه 90 درصد از جرائم ارتکابی در کشور کشف می شود، این مساله را قابل تقدیر دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه) در مراسم اختتامیه ادوار آموزشی کوثر 94 در تهران افزود: جنایت ها نباید ما را از جرائم کوچک باز دارد چون گاهی همین موارد کوچک، امنیت جامعه را مختل می کند.

وی تاکید کرد: حساسیت نسبت به ناهنجاری های اجتماعی امر مهمی است و باید در مقابل هر ناهنجاری حساسیت داشته باشیم؛ اگر آن را تحمل کنیم باید شاهد توسعه جرم در جامعه باشیم.
وی اظهار کرد: نباید به مجرمان اجازه دهیم احساس ناامنی را در جامعه ایجاد کنند. این افراد در هر سطحی که هستند باید احساس ناامنی کنند و این همان بحث پیشگیری است.

دادستان کل کشور ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا ابزار جرم در اختیار افرادی که انگیزه جرم دارند قرار نگیرد و بسترهایی که جرم زا و فسادزا هستند، اصلاح شوند.

** ایجاد جرم در حاشیه شهرها در صورت ساماندهی نشدن


رئیسی گفت: اگر حاشیه نشینی در شهرها ساماندهی نشود می تواند تبدیل به جرم شود؛ اگر معتادان جمع آوری و در مراکز بازپروی اصلاح نشوند می توانند به یک ولگرد سارق و اخلالگر امنیت اجتماعی منجر شود؛ اینها آسیب دیدگان اجتماعی هستند که اگر ساماندهی نشوند به مجرم تبدیل خواهند شد.

وی به اهداف برگزاری ادوار آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه اهداف برگزاری این دوره ها به ارتقا امنیت کشور منجر می شود.

وی ادامه داد: یک سری خدمات انتظامی داریم که مربوط به خدمات پلیس است و ارتباطی با بخش قضایی ندارد؛ مانند صدور گذرنامه و تعویض پلاک، اما یک اقدام صرفا قضایی و خدماتی مشترک بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

رئیسی افزود: این اقدامات که خدمات مشترک را نیز رقم می زند، شامل کشف جرم، ابلاغ اوراق قضایی، اجرای احکام و دستورات قضایی است.

وی تاکید کرد: برای کیفیت بخشیدن به این همکاری مشترک، باید تسهیل در دسترسی ها و تسریع در امور صورت گیرد و این موضوع در قوانین پیش بینی شده است.

وی در ادامه به فصل دادرسی الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: در این فصل، پیش بینی، تسریع و تسهیل ارتباط بین پلیس و دستگاه قضایی بیان شده است.

وی گفت: همچنین مرکز داده های قوه قضائیه که پلیس نیز در آن نقش دارد می تواند برای جمع آوری اطلاعات و داده ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار