بازدید 15603
۴

تعرض به کودک پناهجوی ایرانی در استرالیا

ارزش های انسانی بار دیگر در بازداشتگاه های پناهجویان استرالیا قربانی شد و یک کودک 6 ساله ایرانی مورد آزار جنسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 07 January 2016
ارزش های انسانی بار دیگر در بازداشتگاه های پناهجویان استرالیا قربانی شد و یک کودک 6 ساله ایرانی مورد آزار جنسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شبکه خبر 'ای.بی.سی' استرالیا روز پنجشنبه از آغاز تحقیقات توسط پلیس 'نائورو' در مورد پرونده آزار جنسی یک دختر بچه شش ساله ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان در این جزیره خبر داد.

شرایط غیراستاندارد بازداشتگاه 600 نفره نائورو، مشکلات ناشی از نگهبانان و آزارهای جنسی زنان و کودکان مهاجر طی چند سال گذشته با انتقادهای شدید روبرو شده است، اما استرالیا همچنان به سیاست خود برای مقابله با پناهجویان و انتقال آنها به اماکنی خارج از این کشور ادامه می دهد.

این شرایط باعث شد 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل نیز در دیدار اخیر خود با نخست وزیر استرالیا خواستار بازنگری در امنیت مرزی و شرایط بازداشتگاه های نگهداری پناهجویان شود.

دولت استرالیا صدها تجاوز و آزار جنسی از جمله آزار جنسی کودکان را در این بازداشتگاه ها ثبت کرده است. حدود 100 کودک به تنهایی در اردوگاه غیراستاندارد جزیره نائورو نگهداری می شوند.

انسان های سودجو طی سال های گذشته با سیاه نمایی های غرب، جوانان ایرانی را اغفال کرده و با بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا آنان را در دام انداخته و تلاش کردند این قشر را به صورت غیرقانونی به این کشورها منتقل کنند که براساس قانون های سختگیرانه کانبرا با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد اکنون مشخص شده است یک دختر بچه شش ساله ایرانی توسط یک پناهجوی دیگر در نائورو مورد آزار جنسی قرار گرفته و متهم پس از این اقدام متواری شده است.

والدین این کودک شش ساله، ساعت هشت شب متوجه غیب فرزند خود می شوند و پس از جستجو وی را با یک مرد مهاجر دیگر پیدا می کنند و پس از مجادله این فرد با موتورسیکلت از محل متواری می شود.

این اتفاق 29 دسامبر (هشتم دیماه) رخ داد و باعث ایجاد نگرانی و وحشت در بین جامعه پناهجویان در نائورو شده است.

این دختر بچه را پس از یافتن با این مرد پناهجو، به بیمارستان انتقال داده اند و یک روز پس از آن نیز این فرد دستگیر شد، اما یک روز پس از دستگیری، آزاد شد.

'ای.بی.سی' اعلام کرد پلیس نائورو با توجیهات گوناگونی که نشان می دهد قوانین در مورد پناهجویان به گونه ای دیگر است و با سایر مردم فرق می کند، از پاسخگویی به پدر این دختر که خواستار بازداشت این مرد و رسیدگی به پرونده وی در دادگاه شده بود، امتناع کرده است.

پدر این دختر بچه شش ساله مقامات نائورو را به انجام ندادن اقدام مناسب و کافی متهم کرده است.
این دختر به همراه والدینش حدود دو سال را در بازداشتگاه های جزیره کریسمس و نائور گذرانده است.

براساس این گزارش، با وجود مستندات فراوانی که نشان دهنده سوء استفاده از کودکان در نائورو است، تاکنون هیج فردی به دلیل چنین جرائمی متهم و یا محکوم نشده است.

استرالیا در تلاش است مهاجران غیرقانونی را به اجبار به کشور خود بازگرداند و یا به کشور سوم منتقل کند، اما ایران تاکید دارد این افراد به طور قانونی ایران را ترک کرده اند و بازگشت آن ها نیز باید داوطلبانه باشد.

'عبدالحسین وهاجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا معتقد است مهاجرت های بدون مطالعه گروهی از ایرانیان به خارج، پیامدهای خوبی برای خود آنها به همراه نداشته است.

براساس آمار دولت استرالیا، بیش از 19 هزار مهاجری که برای سفر و گرفتن اقامت در استرالیا تلاش کردند ایرانی بودند و بسیاری از آنها با نابودکردن اسناد سفر خود و ارائه پول به قاچاقچیان انسان از اندونزی راهی استرالیا شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۴
آخه آون بچه اونجا چی کار میکنه. ننه باباش کجا بودن . من نمیدونم چرا بعضی ها به هر قیمتی با هیچ پول و هنری می خوان برن کشورها پیشرفته.
ایییییی خداااااااا پس کجا هستن مدعیان حقوق بشر
خوشی زده زیر دلشون خودشون رو عذاب میدن هزار جور بلا سرشون میاد اخرش که چی
وبسیاری ازایرانیان راهی اروپاشدندوخودراافغان معرفی کردندکه زودترتایید شوندوازاقامت وتابعیت برخوردارشوند.براستی آنهابدنبال چه هستند.ازکشور یبابیشترین منابع انرژی جهان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر