بازدید 13021

امیدواریم حج بعدی را بدون آل‌سعود برگزار کنیم

حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: امیدواریم حج سال آینده رابدون آل سعود در عربستان برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 04 January 2016
حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: امیدواریم حج سال آینده رابدون آل سعود در عربستان برگزار کنیم.

به گزارش میزان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اجتماع مردم تهران که در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود در میدان امام حسین (ع) برگزار شد اظهار داشت: خون پاک شهید نمر پایه های سست حکومت آل سعود را متزلزتر از گذشته خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم به حق شهید نمر این عالم نستوه و تمامی شهدای منطقه، حج سال آینده را بدون وجود آل سعود در مکه و مدینه برگزار کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حساسیت مردم کشورمان نسبت به اعدام شیخ نمر قابل توجه و تحسین برانگیز است عنوان کرد: دولتمردان ما باید از مردم نوع دوست، غیرتمند و عزتمند ایران اسلامی به دلیل حساسیت آنها نسبت به علمای شیعه تشکر کنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در ماجرای تعرض به نوجوانان و همچنین فاجعه منا صبر و تحمل پیشه کردند گفت: در ماجرای اعدام شیخ نمر این روحانی برجسته عربستانی کاسه صبر مردم ما لبریز شده است و این مردم هستند که از دولتمردانشان می خواهند در کنار حکمتها و مصلحتها اصل عزت را در امورشان مد نظر داشته باشند و جواب قاطع و دندان شکنی به رژیم آل سعود بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما قصد نداریم به دولت و وزارت خارجه انتقاد کنیم و همواره دوست داریم که دولتمان در برابر دشمن رو سفید باشد و در تاریخ چهره ای درخشان را از خود به جای بگذارد تاکید کرد: تمامی برنامه های وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید بر سه اصل مصلحت، حکمت و عزت استوار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم ما حس می کنند که عزتشان لکه دار شده چرا که می بینند دولت ما با رژیمی که در حال فروپاشی و از هیچ جنایتی دریغ نمی کند با مماشات رفتار می کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مماشات با رژیم آل سعود نه تنها در این دولت بلکه در دولت قبل نیز وجود داشت تاکید کرد: وقتی که ما می بینیم رژیم آل سعود پس از این همه جنایات خودش می آید و ارتباطش را با ما قطع می کند متوجه می شویم که عزت ما لکه دار شده و مردم ما انتظار رفتار قاطعانه تری را با آل سعود دارند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: حوادث سفارت و کنسولگری عربستان چه در مشهد و تهران اتفاق افتاد حوادثی بسیار غلط و زشت بود و تردیدهای بسیاری در خصوص عامدانه بودن این اقدام وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هیچ نیروی انقلابی آنقدر نادان نیست که برای اعتراض به عملکرد کشوری با کوکتل مولوتف به سفارت خانه آن حمله کند و دولتمردان ما باید زمینه های فرو آمدن خشم مردم را فراهم کنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه کسانی که دموکراسی ها و به اصطلاح روشنفکر هستند این روزها در برابر جنایتهای آل سعود منحوس لال شده اند تاکید کرد: آزادی خواهی و حقوق بشر خواهی غرب زده ها دروغی بیش نیست.

وی در پایان با بیان اینکه مردم کشورهای دیگر نباید دولت ما را دولتی سهل اندیش و ساده انگار گمان کنند خاطر نشان کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی وقتی که می بینیم حادثه فرانسه از حوادث لبنان، یمن، عراق برای دولت مهمتر است احساس شرمندگی می کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل