بازدید 31853

نظر سعید حدادیان درباره سریال «کیمیا»

کد خبر: ۵۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 03 January 2016
سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی به سریال «کیمیا» و ویژگی های آن اشاره و بیان کرد که بسیاری از صحنه های این مجموعه مخصوصا در خرمشهر دل هر ایرانی خداپرست را می لرزاند.

به گزارش مهر، سعید حدادیان مداح اهل بیت در یادداشتی از سریال «کیمیا» ساخته جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود و تاثیر آن سخن گفت. وی درباره این سریال که در سه فاز قبل، دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب ساخته شده، بیان کرده است که دیدن بسیاری از صحنه‌های این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر می‌شود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزانده است.

«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند...

مدتی است که مجموعه پرطرفدار «کیمیا» شب‌های گرم خانواده‌های ایرانی را گرم‌تر می‌کند. بازخوانی خاطره‌ها که خود موجب به وجد آمدن نسل‌های جدید برای پرسش و به شوق آمدن نسل‌های قبل برای پاسخ و شرح بیشتر می‌شود از یک سو و تجمع حوادث و فراوانی بازیگران بسیار خوب از سوی دیگر موجب سرافرازی هر چه بیشتر این مجموعه شده است.

دیدن بسیاری از صحنه‌های این مجموعه به ویژه آنچه مربوط به خرمشهر عزیز می‌شود، دل هر ایرانی خداپرست را لرزاند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه توجه به معرفت، معنویت و عظمت شهید بزرگوار محمد جهان‌آرا بود که الحق والانصاف تدارک و تنظیم گفتگوها و اجرای بسیار موفق حامد بهداد به زیبایی و رویایی‌تر شدن هر چه بیشتر این صحنه‌ها انجامید.

البته اگر بخواهیم از بازی‌های بسیار حرفه‌ای و هوشمندانه بازیگران زن و مرد این مجموعه تعریف کنیم، باید برای تک تک این هنرمندان محترم قلم‌فرسایی‌ها کرد، اما اجازه بدهید در این مجال به مهمی بپردازم که انگیزه اصلی حقیر در نگارش این چند سطر است.

دیروز دخترانم با شادی و غرور وصف‌ناپذیر نوشته‌ بسیار ارجمند و تامل برانگیز سرکار خانم مهراوه شریفی‌نیا را که مسلماً یکی از قوی‌ترین بازیگران جوان روزگار ماست، برایم خواندند. با شنیدن این متن صادقانه و صمیمانه و البته از سوی دیگر حکیمانه، به نظرم رسید بنویسم «ما در حق هنرمندان‌مان جفا کرده‌ایم!» جفا کرده‌ایم که برایشان زمینه‌های مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و آرمان‌های دفاع مقدس را فراهم نکرده‌ایم. ایران پر است از هنرمندانی که می‌توانند مس وجود مخاطب را طلا کنند، به شرط آن که کیمیاگرانی باشند که کیمیا بسازند!»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۱۱
من هم هم عقید هستم / واقعا دل همه را بدرد آورد وقتی اون صحنه ها رو دیدم اون زمان من کوچک بودن اما حالا با دیدن این صحنه ها وگم هر چی سر این عراقی ها بیاد حقشونه / اون داعش باید بیشتر از این سرشون بیاره که با زنان و بچه های ما چه کارها که نکردند خاک برسرشون
واقعا گل گفتيد... درود بر شهيدان ودرود برهنرمندان باغيرت ايراني
باید در مورد سریال کیمیا بگم که قبل از انقلابش چنگی به دل نمیزد باید حق رو گفت ولی جنگ تو خرمشهر رو عالی کار کردن که واقعا هر قسمت کلی نفس ها حبس میشه و ناراحت کنندس و امیدوارم که بعد از انقلابش خوب باشه ولی به نظرم نقطه ضعف در فیلمنامشه به نظرم خیلی بعضی مسائل رو سطحی و غیر قابل باور نوشته میتونست بیشتر واقعیش کنه بعضی قسمت هاش واقعا به درد نمیخوره در مورد بازی اقای بهداد با این که براش احترام قائلم ولی بازیشو دوست ندارم ولی تو این فیلم الحق والانصاف نقش شهید جهان آرا رو خوب بازی کرده واقعا باورپذیر و زیبا و ازش ممنونم
آقای حدادیان تا حالا چندتا فیلم ساخته بودو ما خبرنداشتیم؟
ولی تلختر از این صحنه ها صحبت دوست شما است که گفته بود حاضریم خوزستان را بدهیم اما سوریه را نه ,به نظر ما این فرد نه ایرانی است نه خدا دوست ,جناب تابناک مطالبی را که مطابق میلتان نیست را هم بگذارید .
آفرین!لذت بردم.
این سریال واقعا ارزش و بزرگی کار نیرو های ایرانی رو پایین اورد
راستی چرا این اقای حدادیان بخاطر .... دارند در تمام زمینه ها اظهار نظر می کنند
1. دینی
2. سیایت داخلی و خارجی
3. جدیدآ هنزی

انشاالله هفته آینده ورزشی..

بعد میشینیم میگیم اینجا ایرانه باید همه چی مون به هم بیاد.
الحق والانصاف هم مادر و هم دختر خوب بازی کردند بخصوص لحظه اسارت کیون که دل هر مادر ایرانی و غیر ایرانی را به درد آورد. امید وارم از جنگ و جبهه بیشتر گفته شود این صحنه ها سند شرافت و غیرت ایرانی است . اما امروزه مدیران زور و تزویر و قدرت در حال نابودی آن هستند . شهدا نگاهبان این مملکتند زیرا جان دادند تا جان ما بماند .
بسيار عالي واقعا لايك داره اتفاقا من هم داشتم به اين موضوع فكر يكردم كه چقدر زيبا اين واقعيات زمان جنگ را ميتوان به زبان فيلم و سريال به نسل جديد اموخت، آنوقت برخي مثلا ايراد از وجود 206 در سريال ميگيرند كه هر كدام اينها عمق نگاه افراد را در رويت فيلم ميرساند
روز دوم جنگ يعني اول مهرماه 1359 گردان تکاوران نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از بوشهربا 4 گروهان و 112 خودرو و با استعدادي حدود 600 تکاور وارد آبادان شدند تا مانع سقوط آبادان و خرمشهر شوند. اين عده با آر.پي.چي به شکار تانک هاي عراقي پرداختند و با آموزش به نيروهاي مردمي آنان را نيز در اين جهت به کار گرفتند،

آیا در این سریال اثری از این نیروها دیده می شود؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی