بازدید 4604

افزایش پنج برابری بودجه‌ تحقیقات فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که پژوهشگاه فضایی باید برند فعالیتهای فضای کشور باشد، گفت: این پژوهشگاه علاوه بر محققان کشور از توانمندی‌های محققان ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شود.
کد خبر: ۵۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 30 December 2015
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که پژوهشگاه فضایی باید برند فعالیتهای فضای کشور باشد، گفت: این پژوهشگاه علاوه بر محققان کشور از توانمندی‌های محققان ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا،‌ دکتر محمود واعظی در مراسم تقدیر و معارفه روسای قبلی و جدید پژوهشگاه فضایی ایران اهمیت دادن به بخش فضایی را از برنامه‌های دولت یازدهم و وزارت ارتباطات دانست و افزود: در اواخر سال 93 که تصمیم گرفته شد سازمان و پژوهشگاه به وزارت ارتباطات منتقل شود بودجه سال 94 بسته شده بود از این رو در اختصاص اعتبارات به این دو نهاد با چالش‌هایی مواجه شدیم.

وی با بیان این که در این راستا سعی شد تا از سایر بخش‌ها برای این دو حوزه اعتباراتی کسب کنیم، اظهار داشت: این گونه کمک‌ها محدود است و زمانی ما می‌توانیم گام‌های موثر برداریم که ردیف بودجه مناسب اختصاص داده شود.

واعظی با تاکید بر این که در این راستا تلاش شده که مشکلات و نابسامانی‌های گذشته برطرف شوند، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از مشکلات گذشته حل شد به گونه‌ای که امروز دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی جایگاه واقعی خود را یافته است و سازمان و پژوهشگاه فضایی نیز هویت خود را پیدا کردند.

واعظی با اشاره به بندهای برنامه ششم در حوزه فضایی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم بندهای قوی‌ای درج شده است که این امر می‌تواند پشتوانه کاری مناسبی برای حوزه فضایی کشور باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات همچنین از افزایش چهار، پنج برابری اعتبارات بخش فضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: تا کنون دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را متقاعد کرده ایم و امیدواریم مجلس نیز متقاعد شود که حوزه فضایی یک حوزه بسیار مهم برای کشور است.

واعظی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به فعالیتهای پژوهشی در پژوهشگاه فضایی یادآور شد: فناوری‌های فضایی در لبه‌ فناوری‌ هستند چرا که با توسعه این فناوری‌ها می‌توانیم در سایر حوزه‌ها از آنها استفاده کنیم.

واعظی با تاکید بر این که وزارتخانه، سازمان و پژوهشگاه فضایی نهادهای دور از یکدیگر نیستند، گفت:‌پژوهشگاه فضایی باید خود را متعلق به وزارت ارتباطات بداند و برنامه‌های خود را در راستای توسعه فناوری متمرکز کند.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به توانمندی‌های متخصصان این حوزه در کشور افزود: علاوه بر متخصصان موجود در وزارت ارتباطات و سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران محققان برجسته دیگری در این حوزه داریم و پژوهشگاه باید از همه سرمایه‌های موجود در کشور استفاده کند.

وی با اشاره به فضای ایجاد شده در دوره پساتحریم گفت: در حال حاضر متخصصان بسیار شاخصی در حوزه فضایی در خارج کشور تمایل دارند با ایران همکاری کنند که لازم است که پژوهشگاه از تجربیات این محققان استفاده کند.

واعظی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پژوهشگاه باید تبدیل به برند فعالیتهای فضایی کشور شود از این رو باید کارهای بزرگی در این پژوهشگاه اجرایی شود چرا که انجام پروژه‌های بزرگ منجر به افزایش اعتماد به نفس در محققان می‌شود.

واعظی خاطرنشان کرد: در این راستا ما انتظار داریم تا پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه فضایی بر اساس یک برنامه‌ریزی اقدام به تقسیم کار علمی کنند که تمرکز آن در راستای فعالیتهای وزارت ارتباطات باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی