بازدید 30183

نعمت زاده همه مشکلات اقتصادی را به گردن مردم انداخت!+ویدیو

وزیر صنعت از جمله وزرایی است که هر از چندگاهی با اظهار نظرهای شگفت انگیز خود، مردم را به حیرت وامی دارد؛ با اینکه چندی نمی گذرد که تمام آن اظهارات یا تکذیب می شوند یا اینکه رسانه ها را به برداشت غلط یا اقدام مغرضانه متهم می کنند.
کد خبر: ۵۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 27 December 2015

وزیر صنعت از جمله وزرایی است که هر از چندگاهی با اظهار نظرهای شگفت انگیز خود، مردم را به حیرت وامی دارد؛ با اینکه چندی نمی گذرد که تمام آن اظهارات یا تکذیب می شوند یا اینکه رسانه ها را به برداشت غلط یا اقدام مغرضانه متهم می کنند.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا نعمت زاده، که از وی می توان به یکی از حامیان بدون چرای صنعت مترقی خودروسازی در کشور نام برد، در همه دوران ایجاد کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» با تمام قوا به مقابله با این کمپین پرداخت و از هیچ حمایتی از خودروسازان دریغ نکرد. حتی کار به جایی رسید که وزیر صنعت در حمایت از خودروسازان و تقبیح کمپین ملی «خرید خودروی صفر ممنوع»، این کمپین را یک خیانت بزرگ خواند.

هرچند این سخن به سرعت تکذیب و اعلام شد ایشان منظور دیگری داشته است که دوباره دیشب نیز در سخنانی در یکی از برنامه تلویریونی، این موضع گیری را به بیانی دیگر تکرار کرد. وزیر صنعت در برنامه نگاه یک درباره کمپین نخریدن خودرو بیان کرده است:

«در بخش خودرو نیز برخی افراد ناآگاه با تشکیل کمپین نخریدن خودرو انتظار کاهش قیمت را ایجاد کردند که بنده از همان ابتدا گفتم که همین عدم افزایش قیمت از سال 93 با وجود تورم به معنای کاهش قیمت خودرو است و بدون افزایش تولید و سرشکن شدن هزینه ها، کاهش قیمت امکان پذیر نیست».

در واقع این بار نیز آقای نعمت زاده افرادی را که به کیفیت خودروها نسبت به قیمتشان اعتراض داشتند، ناآگاه حطاب می کند و در اقدامی مطایبه آمیز بیان می کنند، همین که قیمت ها افزایش نیافته، به این معناست که قیمت خودرو کاهش داشته است!

وی همچنین در ارتباط با کیفیت خودرو استدلال می کند، من 7 سال است سمند سوار می شوم و مشکلی در آن نمی‌بینم. البته معلوم نیست که آقای وزیر در این دو و سه سالی که به مقام وزارت رسیدند، کدام ماشینشان را که سوار می شوند، با سمند اشتباه گرفته اند که هیچ مشکلی نداشته، چون حتی ماشین محافظان آقای نعمت زاده سمند نیست!

آقای وزیر رکود را هم گردن مردم انداخت

در سال های اخیر، تولیدکنندگان و مردم با تورم و رکود دست و پنجه نرم می کنند که بر اساس قول های انتخاباتی قرار بود برخی از آنها در صد روز و برخی ظرف مدت یک سال بهبود پیدا کنند؛ این در حالی است که آقای وزیر در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی مردم را عامل رکود معرفی می کند!

آقای نعمت زاده در پاسخ به سؤالی پیرامون علت رکود در بخش صنعت بیان می دارد:

«بحث برجام و مجهول بودن زمان سرانجام آن در کشور سبب شد در حوزه های مختلف مردم منتظر تعیین تکلیف نهایی شوند و برخی نیز معتقد بودند قیمت ها کاهش می یابد و همین موضوع موجب ایجاد رکود شد

در واقع آقای وزیر این را که مردم با توجه به برجام از خرید برخی کالا منصرف شده اند، عامل رکود می دانند. ایشان هیچ اشاره ای نمی کنند که دولت باید چه اقدامات و سیاست هایی انجام می داد و یا نمی داد که وضعیت تولید کشور امروز به اینجا نرسد.

جالب اینکه آقای نعمت زاده به راحتی مردم را عامل مشکلات اقتصادی کشور معرفی می کنند و بدون هیچ توضیحی درباره عملکرد خودشان در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت همه مشکلات را به گردن مردمی می اندازند که ذره ای در تصمیمات آن وزارت خانه دخالتی ندارند و البته متضرر از تصمیمات آن وزارت خانه هستند.

اینکه مردم باید در رکود اقتصادی باید پاسخگو به مسئولان دولتی باشند، نیاز به تئوری پردازی جدید در عرصه علم سیاست و اقتصاد دارد. چرا که در سیستم اقتصادی که دولت در تمام تار و پود آن حضور دارد و مردم متضرر از این حضورند، پاسخ دهی مردم امری بدیع است که باید در آینده بیشتر در مورد آن تحقیق و پژوهش شود.

البته باید منتظر بود که آقای نوبخت چگونه می خواهند اظهارات شعف برانگیز آقای نعمت زاده را توجیه کنند و بگویند منظور آقای وزیر فلان بود یا فلان نبود؛ هرچند این بار دوربین صدا و سیما تمام اظهارات ایشان را ضبط و پخش کرده است و بسیاری از بینندگان اظهارات شگفت انگیز ایشان را مستقیم مشاهده کرده اند؛ بنابراین شاید این موضوع کار را برای تکذیب و توجیه سخت تر نماید.

ویدیو اظهارات مهندس  نعمت زاده درباره حمایت از صنعت خودروسازی را در «تابناک» ببینید:


تعداد بازدید : 16
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸۹
انتشار یافته: ۱۱
این آقای نه چندان محترم از صدقه سری همین مردم ناآگاه و مظلوم به این جایگاه رسیده و بنظر میاد افکارش دقیقا با اصل انقلاب و جانفشانی های شهدای عزیر مغایر و متضاد هست اینطور نیست؟
ایشون عادت دارند
یه چیزی میگن منظورشون یه چیز دیگست!
کلا مردم مشکلن
ظاهرا مشکل ایشان با مردم است که بهتر از ایشان متوجه اند.
برای رفع تمام این مشکلات ایشان نیاز به وزارت کشوری بدون مردم دارند .
متاسفم برای آقای روحانی با این وزیرش
جناب آقاي نعمت زاده وزير محترم دولت تدبير واميد
با عرض ادب وسلام خدمت شما
اخيرا اعلام كرديد كه محصولات خودرو سازان به كشورهاي ديگر صادر مي شود خدا قوت باعث افتخار كشورمان است، اما لطف بفرماييد نام كشورهاي كه خودرو به آنها صادر مي شود و+قيمت تحويلي به آنها را اعلام كنيد
قطعا نظر آقاي نعمت زاده در مورد مردم صحيح ميباشد و عامل همه مشكلات بنظر بنده هم مردم هستند.
چون اگر مردم آگاه بودند بخاطر همين سخنان آقاي نعمت زاده بايد جلوي وزارت خانه تجمع مسالمت آميز ميكردند و تا استعفاي ايشان از اونجا تكان نميخوردند و به ايشان و هم پيمانانش نشون ميدادند كه حق و حقوق خودشون رو ميشناسند. اما دريغ....
اگر سطح شناخت مسولین در حد شناخت این آقاست ااز وضع مردم واویلا برما آقا مردم را به فلاکت نشاندید؟؟!!
بيچاره مردم .
البته وزير درست گفته چون ما مردم تقاضا نداريم و الا اوضاعمان اين نبود
نمیدونم چرا تو ایران سن و سال افراد را برای پستهای دولتی مورد نظر قرار نمی دهند طرف چند بار باید باز نشسته بشود ؟؟؟؟؟دیگه اینکه بابا سن افراد توی همه رفتارهایشان اثر می گذارد . تو را خدا بگذارید احترام افراد مسن در جایگاه خود حفظ بشود اقای روحانی اینقدر قهد الرجال این کشور؟؟؟؟
دهی که توش مرد نباشه به خروس میگن عباس آقا، قحط الرجال تو مملکت نتیجه اس میشه وزیر شدم این
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها